Pripravljenost na nove izzive
Test: Renault Master F3500 dCi 125
Proizvajalcem lahkih gospodarskih vozil tudi v težkih časih ne preostane drugega, da izboljšujejo ponudbo modelov in servisnih storitev. Pri Renaultu so v okviru teh prizadevanj opravili generacijsko zamenjavo največjega dostavnika Masterja. Karoserijo novega vozila so oblikovali v skladu z modnimi smernicami in prepoznavnost Masterjevega sprednjega dela gre predvsem na račun velike maske hladilnika in pokončnih žarometov, monotonost bočnih linij pa so razbili z zajetnimi bočnimi letvami, medtem ko na povsem ravno prisekanem zadku na vratih tovornega prostora izstopata asimetrični stekli.
Nizko spuščeno dno olajšuje natovarjanje, izbočen odbijač lahko služi tudi kot priročna stopnička. Večjih pripomb na tovorni prostor ni, nekoliko nerodni sta le držali zadnjih vrat, ki pri sprostitvi do odpiralnega kota 180 stopinj lahko ovirata natovarjanje.
Zasnova voznikovega delovnega prostora po zgledu osebnih avtomobilov je v lahkih dostavnikih že običajna. Renaultovi notranji arhitekti so v Masterju zasnovali preprosto in pregledno armaturno ploščo brez velikih oblikovalskih dosežkov. Volanski obroč je pravšnje velikosti in večina stikal je razporejenih po logiki najlažjega dosega. Popolnoma pa so brcnili v temo z namestitvijo radijskega sprejemnika, ki ima k sreči tudi obvolanska stikala, in stikal za vklop varnostnih utripalk, ki so jima določili mesto na stropu v bližini vzvratnega ogledala. Zakaj niso našli bolj prikladnega mesta, ostaja odprto vprašanje do prvih popravkov. Vse drugo je vredno pohvale, tudi sedalna dela sopotnikovih sedežev, ki se lahko spremenita v priročen delovni pult z vrtljivo mizico. Več kot dovolj je tudi odlagalnih predalov in polic, kar je še dodaten dokaz, da je delovno mesto osredotočeno na voznika. Pomaga mu lahko tudi kamera na vzvratnem delu vozila, ki prenaša sliko v domiselno spravljen zaslon v levem senčniku, za lažje manevriranje pa skrbijo tudi tipala z zvočnim opozorilnikom.
Novi 2,3-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki v eni izmed izvedb razvije 92 kilovatov moči (125 KM), po zmogljivosti sodi že v zgornji del ponudbe in je za vozilo z drugo karoserijsko dolžino zelo korekten partner. Steče gladko in dokaj tiho, najvišji navor pa doseže že pri 1250 vrtljajih, kar seveda pomeni, da mu je ljubo hitro pretikanje navzgor. Vozniku razmislek o tem olajšuje zeleni indikator na armaturni plošči, ki predlaga pravi trenutek za pomik prestavne ročice šeststopenjskega ročnega menjalnika. Dobronamernost tega pripomočka je seveda v zniževanju porabe goriva in škodljivih izpustov v izpuhu.
Vožnja je za tako veliko vozilo zelo enostavna in tistim z malce več vozniškega posluha je lahko tudi v užitek, kar bo dobrodošlo predvsem za voznike potniških Masterjev in tistih, ki bodo predelani v avtodome. Pod črto je torej mogoče zapisati, da je novi Master postal zelo resen tekmec že uveljavljenim imenom v segmentu večjih lahkih dostavnih vozil, kjer je Renault že doslej igral zelo vidno vlogo.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 5,548 m, š. 2,070 m, v. 2,502 m, medosna razdalja 3,682 m
Masa praznega vozila: 1890 kg
Največja dovoljena masa: 3500 kg
Motor: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom
Gibna prostornina: 2298 ccm
Zmogljivost pri v/min: 92 kW/125 KM pri 3500
Največji navor pri v/min; 1250-2500 Nm
Cena osnovne izvedbe: 23.580 EUR (Renault Nissan Slovenija, Ljubljana)