Novi zakon bo povečal varnost
Po novem bo obvezna odjava vozila pri vsaki spremembi lastništva, obvezni tehnični pregled za močno poškodovana vozila pred njihovo vnovično vključitvijo v promet ...
Novi zakon o motornih vozilih, ki je prejšnji teden prestal prvo branje v državnem zboru, prinaša kar nekaj novosti. »Čeprav imamo v Sekciji izvajalcev tehničnih pregledov motornih in priklopnih vozil pri Gospodarski zbornici Slovenije na vsebino zakona še nekaj pripomb, pa so predlagane rešitve boljše od obstoječih in bodo zato prispevale k povečanju varnosti na cestah,« pravi Uroš Grabec, vodja kranjske enote Avto-moto zveze Slovenije.
Med pomembnimi zakonskimi novostmi je vnovična uvedba obvezne odjave vozila pri vsaki spremembi lastništva registriranega vozila. Po ukinitvi obvezne odjave vozila se je namreč pokazalo, da mnogi novi lastniki niso javili spremembe lastništva, kar je prejšnjim voznikom povzročalo neljube težave. Novi zakon po drugi strani ukinja overitev podpisa fizičnih oseb pri prenosu lastništva vozila, s čimer se v sekciji izvajalcev tehničnih pregledov ne strinjajo. »Predlagana zakonska rešitev po našem zmanjšuje pravno varnost,« razlaga Grabec.
Sogovornik tudi pozdravlja, da novi zakon izenačuje pogoje za opravljanje tehničnih pregledov za vsa tovorna vozila, po katerih bodo morala tudi lahka tovorna vozila opraviti prvi tehnični pregled po enem letu od registracije in nato vsako leto. »Lahka tovorna vozila na leto opravijo tudi po 200 tisoč kilometrov, v štirih letih, ko sedaj prvič pridejo na tehnični pregled, torej tudi do 800 tisoč kilometrov. Nekateri lastniki lahkih tovornih vozil poleg tega po dveh letih že opustijo redno servisiranje, zato so vozila po štirih letih že zelo iztrošena.« Grabec ob tem dodaja, da bi bilo zaradi večje varnosti morda smiselno tudi prvi tehnični pregled osebnih vozil predpisati po treh in ne štirih letih od prve registracije.
Med dobre zakonske rešitve po Grabčevem mnenju sodi tudi obvezen tehnični pregled pred ponovno vključitvijo v promet za tista vozila, na katerih je bilo podvozje močneje poškodovano. »Sedaj namreč nihče ne preverja, ali je bilo tako vozilo sploh ustrezno popravljeno.« Dobrodošlo je tudi, da bodo morali proizvajalci vozil omogočiti dostop do informacij o popravilu in vzdrževanju vozil vsem zainteresiranim izvajalcem.
Med drugimi konkretnimi rešitvami zakon o motornih vozilih vrača starostno mejo za starodobna vozila na 30 let, zanje pa uvaja tudi posebne registrske tablice. Poenostavili se bodo tudi postopki pri manj zahtevnih predelavah vozil, kot je na primer vgradnja homologiranega izpušnega sistema. Ukinjena bo začasna registracija vozil, namesto katere bo v določenih primerih možno izdati prometno dovoljenje s krajšo dobo veljavnosti. Po novem bo v Sloveniji možna tudi vožnja vozil s tujimi preskusnimi ali začasnimi tablicami.