Večina proizvodnje v izvoz
V Knauf Insulation Škofja Loka se uspešno spopadajo z gospodarsko krizo. Še več, plače zaposlenih so nadpovprečne, najeto delovno silo pa zamenjujejo z zaposlovanjem.
Škofja Loka – Javna agencija RS za podjetništvo in tuje investicije, gospodarsko ministrstvo in The Slovenia Times so v sklopu blejskega FDI Summit 2010 za najboljšega tujega naložbenika nagradili Knauf Insulation Škofja Loka. Podjetje je nagrado prejelo zaradi odličnih poslovnih rezultatov.
Saša Bavec, generalni direktor Knauf Insulation Škofja Loka: slovensko gospodarstvo se le počasi postavlja na noge, gradbeništvo pa je še vedno v globoki krizi. Vaši poslovni rezultati so po drugi strani nagrajeni. Kako poslujete, kje bi še lahko rasli?
»Podjetje izvozi okoli 75 odstotkov svoje proizvodnje, tako da v našem poslovanju krizo gradbeništva v Sloveniji čutimo manj. Naši letošnji rezultati so na predrecesijski ravni, torej na ravni iz leta 2008. Trenutno imamo kapacitete skoraj stoodstotno zasedene, tako da brez dodatnih investicij v proizvodne zmogljivosti volumska rast ni mogoča. Možnost rasti vidimo v usmeritvi v izdelke z višjo dodano vrednostjo, saj lahko izdelki iz kamene volne, namenjeni za specialne aplikacije, dosegajo tudi pet- in večkrat višje cene na tono proizvoda kot preprosti izdelki za gradbeništvo. Ti izdelki lahko prenesejo tudi precej višje transportne stroške, kar precej razširi obseg trga, na katerega lahko dobavljamo izdelke s škofjeloške lokacije.«
Žirijo je Knauf Insulation prepričal z reinvestriranjem celotnega dobička v nove tehnologije in razvoj izdelkov. So recept za uspešnost v krizi novi izdelki z višjo dodano vrednostjo?
»Naše investicije gredo v dve smeri. Nekaj so investicije v nove tehnologije, ki nam omogočajo proizvodno izdelkov z višjo dodano vrednostjo, nekaj drugega pa investicije v nove tehnologije, ki izboljšujejo kvaliteto naših izdelkov in povečujejo stroškovno učinkovitost. Mislim, da se recept za uspeh skriva v pravi kombinaciji vlaganj v oba tipa tehnologij.«
Pravite, da večino izdelkov izvozite. Kateri so vaši trgi?
»Doma prodamo okoli 25 odstotkov naše proizvodnje, pri čemer je v Sloveniji ostane le desetina, drugo pa naši kupci vgrajeno v izdelke izvozijo. Naši ključni trgi so Nemčija, Italija, Avstrija in Španija. V zadnjih dveh letih smo razširili našo prisotnost v Španiji, Franciji, Beneluxu, na Poljskem in v Romuniji, spogledujemo pa se tudi z bolj oddaljenimi trgi, kot so ZDA in Avstralija.«
Ali lastniki popolnoma prepuščajo upravljanje z dobičkom?
»Z dobičkom v celoti razpolagajo lastniki, vendar so vedno pripravljeni prisluhniti dobrim predlogom in nameniti sredstva za njihovo realizacijo. Družina Knauf je v Škofjo Loko investirala več, kot je bilo v njej ustvarjenega dobička.«
Mnogi gospodarstveniki pravijo, da delo imajo, tepe pa jih plačilna nedisciplina. Kako se spopadate s to težavo?
»Plačilna nedisciplina je problem tudi za nas. Naši izdelki so velikokrat posebej prilagojeni posameznemu kupcu, zato smo ponavadi malo višje na prioritetni listi za plačila kot ponudniki običajnih izdelkov. Kupcem ponujamo tudi popuste ob takojšnjem plačilu pa tudi kompenzacije, kadar smo prisiljeni, pa dolgove izterjamo tudi po sodni poti.«
Ali glede na uspešnost razvajate tudi zaposlene? So plače v Knauf Insulation nad povprečjem plač v Škofji Loki?
»V novi podjetniški pogodbi, ki smo jo junija podpisali s sindikatom v našem podjetju, je velik poudarek na plačilu za uspešnost oziroma učinkovitost, kar je eden od ključnih principov, po katerih funkcionira družba Knauf. Naše plače so nad povprečjem plač v primerljivih podjetjih v naši panogi, mislim pa, da so tudi višje od plač, izplačanih za primerljivo delo v drugih škofjeloških podjetjih. Ker se je obseg proizvodne stabiliziral, smo se odločili, da del najetih delavcev zamenjamo z redno zaposlenimi. Letos se je menedžment družbe odločil vzpostaviti v Škofji Loki globalni razvojno-raziskovalni center za razvoj novih izdelkov iz kamene volne in tehnologij za njihovo proizvodnjo. Za potrebe tega centra zato tudi iščemo sodelavce z višjo in visoko izobrazbo.«