Ob prometnih nesrečah in zastojih na avtocestah in tudi ostalih cestah velja zlato pravilo: bodite potrpežljivi in strpni ter upoštevajte opozorila javnih medijev in navodila policistov.

Kako ob nesreči na avtocesti

Ob nedavni smrtni nesreči na gorenjski avtocesti se je znova pokazalo, da večina voznikov ne ve, kako ravnati ob nesrečah ali zastojih na avtocesti.

Kranj – Ob prometnih nesrečah na avtocestah vozniki največkrat zasedejo vse prometne pasove, najbolj neodgovorni tudi odstavnega, s tem pa onemogočijo prihod reševalnih in drugih intervencijskih vozil na kraj nesreče, ugotavlja policija. »V primeru nesreče je potrebno zapeljati na prehitevalnem pasu na skrajni levi rob, na voznem pasu k desnemu robu, tako da je po sredini dovolj prostora za intervencijska vozila, prost pa mora biti tudi odstavni pas,« razlaga policijski inšpektor za varnost cestnega prometa Aljoša Jazbec.

Čeprav avtocesta spada med varnejše prometne površine, pa se lahko zaradi nepredvidenih dogodkov in napačnega ravnanja voznikov kaj hitro spremeni v veliko nevarnost. Zato je dobro vedeti, da po avtocesti vedno vozimo po voznem (desnem) pasu, na prehitevalni pa zapeljemo samo, ko želimo prehiteti vozilo pred nami, po prehitevanju pa se moramo vrniti nazaj na vozni pas. »Policisti ugotavljamo, da mnogi vozniki prehitevalni pas uporabljajo za vožnjo, kar je narobe in nevarno. Neupravičena vožnja po prehitevalnem pasu je sankcionirana z globo 200 evrov,« opozarja Jazbec.

Tudi na odstavni pas lahko zapeljemo samo zaradi ustavitve v sili, kot so zdravstvene težave, okvara vozila … Tedaj moramo vklopiti varnostne utripalke, se prepričati, če lahko varno izstopimo iz vozila, si obleči odsevni brezrokavnik in nato zavarovati vozilo z varnostnim trikotnikom, ki ga postavimo na primerni razdalji (200 do 250 metrov), nato pa se umakniti z vozišča za varovalno ograjo. Enako morajo storiti tudi sopotniki v vozilu. »Pomoč vedno pokličemo iz telefonskega aparata, ki je nameščen v SOS stebričku, saj tako operater točno ve, kje smo,« svetuje Jazbec.

Kadar naletimo na prometno nesrečo, ustavimo na odstavnem pasu in vklopimo varnostne utripalke. Ko je varno, izstopimo in si oblečemo odsevni brezrokavnik, nato pa zavarujemo kraj prometne nesreče z varnostnim trikotnikom. Hkrati vse voznike, ki se približujejo, z mahanjem rok gor in dol opozarjamo, da bodo lahko varno ustavili. Nato pokličemo pomoč iz telefonskega aparata, ki je nameščen v SOS stebričku, in operaterju na hitro povemo osnovne podatke o nesreči. Nato pomagamo ponesrečencem. Pri tem nam pomagajo tudi vozniki, ki so se prvi ustavili pred krajem prometne nesreče. »Vozniki morajo ustaviti pred krajem prometne nesreče od desnem oziroma levem robu voznega in prehitevalnega pasu, ne smejo pa izstopiti iz vozila, razen tistih prvih, ki so dolžni nuditi pomoč poškodovanim. Na sredini med voznim in prehitevalnim pasom mora ostati dovolj prostora za intervencijska vozila, prost mora ostati tudi odstavni pas. Enako velja v primeru zastojev na avtocesti,« razlaga Jazbec. Pomembno je tudi, da so prosti tako uvozi koz izvozi na avtocesto.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / ponedeljek, 25. maj 2015 / 14:37

Rodila se je Danica

... »Z Marinko pa je bilo drugače. Njo sem ljubil in si nisem niti predstavljal, da bi lahko živel brez nje. Bilo je prvič, da sem se mami odkrito zoperstavil, in ko se je na mojo stran postavil še...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / ponedeljek, 13. junij 2011 / 07:00

Šepetalnica za veter (51)

9. poglavje Sergej je požiral gostilničarjeve besede, ne nazadnje so bile zanj besede razodetja, in pozabil je na to, da potrebuje njegovo izpove...

GG Plus / ponedeljek, 13. junij 2011 / 07:00

Obiskal domovino svoje matere

Pred 65 leti napisana knjiga o Sloveniji, posvečena Francetu Bevku, je bila šele lani jeseni prevedena v slovenščino. Za avtorjevega sina Davida Hendryja je bila to spodbuda za srečanje s slovenskimi...

Zanimivosti / ponedeljek, 13. junij 2011 / 07:00

Kot ena velika družina

Da je "dobrota zlata veriga, ki povezuje človeštvo", se dobro zavedajo tudi v odbojkarskem klubu UKO Kropa. Že lani so začeli sodelovati z društvom Sožitje, humanitarno aktivni pa so tudi letos.

GG Plus / ponedeljek, 13. junij 2011 / 07:00

Hitrih receptov za prometno varnost ni

"Recepta za hitro in poceni izboljšanje prometne varnosti ni. To bi bilo sicer mogoče narediti z močno povečanim policijskim in siceršnjim nadzorom, vendar bi bila to le kratkoročna rešitev," pravi Lj...

Kronika / ponedeljek, 13. junij 2011 / 07:00

Kriminalist informacije iskal tudi v kriminalnem podzemlju

Tožilstvo je modificiralo obtožbo zoper Jeseničana Boštjana Razingarja in Amirja Bešića: odslej jima očita, da sta decembra 2008 izvedla vnaprej načrtovan rop poštarja.