Z elektriko po mestnih opravkih
Test: Tazzari Zero
V mestnem prometnem vrvežu zmogljivost, pospeševanje in hitrost nimajo take veljave kot na odprtih cestah, zato pa je toliko bolj pomembno, da poti po vsakdanjih opravilih opravimo s čim nižjimi stroški in z avtomobilom, za katerega ne bo težko najti parkirnega prostora. Tako so razmišljali tudi pri italijanskem Tazzariju, ko so pred kratkim spravili na ceste majhen mestni električni avtomobil z zgovornim imenom Zero.
Zero s svojo dolžino, ki je opazno manjša od treh metrov, pravzaprav niti ne sodi med prave avtomobile, ampak med vozila, ki jim pri nas pravimo štirikolo. Kljub temu pa ima na in v sebi veliko tistega, kar imajo majhni mestni avtomobili. Atraktivna zunanjost plastične karoserije, ki je okrepljena z varnostno celico, na cesti privlači številne radovedne poglede, saj je avtomobilček precej nenavaden, še toliko bolj, ker ga poganja elektrika.
Potniška kabina je samo za dva, saj več prostora enostavno ni, glavnino tistega, kar je očem skrito, pa zasedejo litij-ionske baterije, ki poganjajo majhen trifazni asinhronski motor. Kljub majhnosti ima Zero spredaj in zadaj še nekaj malega prostora za prtljago, pod sprednjim pokrovom pa je tudi vtičnica za polnjenje baterij. Za celovito polnjenje povsem praznih baterij je potrebnih devet ur, potem pa je mogoče prepeljati do 140 kilometrov poti.
Voznik nima težkega dela, še največ moči rabi v rokah, da obrača majhen volan brez servoojačevalnika, vse ostalo naredi s pritiski na gumbe. Z gumbi izbere smer in način vožnje, ekološkega, mestnega, relacijskega ali športnega. Vsak program je označen s svojo barvo, v odvisnosti od priganjanja motorja, ki poganja zadnji kolesni par, pa je odvisno, kakšen bo dejanski doseg brez polnjenja.
Posebnega udobja v potniški kabini ni, saj je brez klimatske naprave, na voljo je le dvostopenjski ventilator z električnim gretjem, za zabavo skrbi radijski sprejemnik, za poskakovanje preko cestnih grbin pa precej togo vzmetenje. Nenazadnje se je treba sprijazniti še s ceno, ki brez državne podpore sega v višave, saj je za Zera treba odšteti kot za dokaj dober avtomobil srednjega razreda. Ampak upanje, da bo do tega električnega križanca, ki bo že kmalu nadgrajen z izboljšavami, mogoče kdaj priti za manj denarja, ostaja.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 2,880, š. 1,560, v. 1,425 m
Prostornina prtljažnika: 180 (30+50) l
Teža (prazno v./ dovoljena): 542/692 kg
Motor: električni, trifazni, asinhronski
Moč in navor: 15 kW, 150 Nm
Najvišja hitrost: 100 km/h
Največji doseg: 140 km
Maloprodajna cena: 22.800 EUR
Uvoznik: Auto Performance, Kamnik