Osvajalec s francoskim šarmom
Test: Citroën C3 VTi 95 Exclusive
Novi Citroën C3 se je že kar dobro znašel v vlogi modernega mestnega avtomobila, za svojega so ga vzele predvsem voznice, a tudi predstavnikom močnejšega dela vozniške populacije zna zlesti pod kožo. Nič čudnega, ko pa je kljub navidezni resnosti še vedno dovolj drugačen in francosko šarmanten v primerjavi s tekmeci. Je pa bolj ali manj razumljivo, da ima C3 največ dela prav s tekmeci iz romanskega sveta.
Drugačnost kaže tudi z velikim, v streho podaljšanim in rahlo ukrivljenim vetrobranskim steklom, ki meri kar 1,45 kvadratnega metra. Vozniku in potnikom ponuja pogled v nebo, pred soncem pa se je mogoče zaščititi s pomičnim delom z obema senčnikoma. V novem C3 ni več digitalizirane armaturne plošče, ampak pregledni in domiselno oblikovani merilniki, volanski obroč na spodnji strani ni povsem okrogel in sredinska konzola je v vseh pogledih oblikovana moderno. Spredaj se sedi dobro, zadaj utesnjeno, a za silo še znosno, prtljažnik je na ravni pričakovanega razrednega povprečja, vse skupaj pa je posledica sodobnega zunanjega oblikovanja.
Motorna ponudba je daleč od skromnosti, zato se je pravzaprav težko odločiti, kateri pogonski stroj bi najbolje ustrezal prevozniškim nalogam, ki jih pretežno opravlja C3. Bencinski 1,4-litrski štirivaljnik dobro opravlja svoje delo, kljub nič izjemni konjenici je prijetno prožen in energičen, kakšnih dirkaških lastnosti pa si ne gre obetati. Zato pa se oddolži s precejšnjo varčnostjo, česar v teh ekonomsko neprijaznih časih ne gre prezreti. Poleg tega se avtomobil zna na cesti obnašati dokaj uglajeno. Kolesa se zvesto držijo ceste, tudi volanski mehanizem je takšen, da s ceste do voznikovih rok pride dovolj povratnih informacij, nekaj zmede lahko nastane le ob močnejših bočnih vetrnih sunkih.
S prejšnjim C3 so imeli pri Citroënu srečno roko, za zdaj kaže, da se jim je avtomobil posrečil tudi v drugi izdaji. Samozavest pri francoski znamki kažejo tudi s cenovno umestitvijo, ki je presegla predhodnika. No, vsekakor se novincu pripisuje uspeh, je pa res, da nanj prežijo številni agresivni razredni tekmeci.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1397 ccm
Največja moč pri v/min: 72 kW/95 KM
Najvišja hitrost: 184 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 7,6/ 4,8/ 5,8 l/100 km
Maloprodajna cena: 14.050 EUR
Uvoznik: Citroën Slovenija, Koper