Grobijan še ubira svoje poti
Test: Nissan Pathfinder 2,5 dCi 4x4 SE IT Pack
Japonski Nissan je in bo očitno še nekaj časa eden najmočnejših ponudnikov avtomobilov s štirikolesnim pogonom. Na čelu kolone že nekaj let vozi Pathfinder, eden še redkih skoraj čistokrvnih terencev, ki ga še niso pomehkužili in ga podredili modnim muham, ki vladajo med tovrstnimi štirikolesniki.
A tudi Pathfinder ni povsem imun na čas in spremembe, ki jih prinaša, zato so ga Nissanovi oblikovalci in inženirji vzeli na manjšo operacijo. Spremembe vsaj na prvi pogled niso izrazite in orjak z visokim nosom, izbočenimi blatniki in ravno prisekanim zadkom ostaja samozavesten v vseh pogledih. Tudi v notranjosti izjemnih novosti ni, če odštejemo nekoliko več estetike pri merilnikih in stikalih, boljše oblazinjenje in tako naprej. Taka kot doslej ostaja prostorna potniška kabina, ki ob petih potnikih, s sedežema, zloženima v prtljažno dno, nudi nekaj manj udobja še dvema dodatnima.
Resnično omembe vreden je poseg v 2,5-litrski turbodizelski štirivaljnik. Motor še vedno zarohni, kot bi moral gnati še kaj več kot dobri dve toni težkega Pathfinderja, svoje delo pa opravlja z več moči kot v predhodniku in z nižjo porabo, ki je še vedno nad tovarniškimi obljubami ter z manjšimi izpusti škodljivih emisij. Moči in navora je dovolj za skoraj limuzinsko urno vožnjo po avtocestah in za premagovanje brezpotij. Štirikolesni pogonski sklop je ključni del terenskih zmogljivosti in tu je Pathfinder samozavestno suveren. Glede na vozno podlago voznik lahko izbere samodejno porazdelitev pogona, prenos navora samo na zadnji par, »zaklenjeno« polovično razmerje na obe osi in še dodatno pomoč motornega reduktorja. Šeststopenjski menjalnik je nekoliko pregrob, a mu je treba odpustiti, na vse komunikacijske sisteme se je treba privajati, kamera za vzvratno vožnjo je lahko v precejšnjo pomoč in kdor se vidi v pravem terencu, bi mu Pathfinder skoraj moral ugajati.
Ampak treba je vedeti, da ta avtomobil ni samo za šminkiranje po mestu in vožnjo po asfaltu, ampak tudi ali predvsem za odkrivanja in premagovanje brezpotij. Za vse drugo imajo pri Nissanu na izbiro še kaj manj robustnega in bolje prilagojenega modnim smernicam.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 2448 ccm
Največja moč pri v/min: 140 kW/190 KM
Najvišja hitrost: 186 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 10,8/ 7,2/ 8,5 l/100 km
Maloprodajna cena: 37.990 EUR
Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana