Nekateri hočejo med velike
Na slovenski trg vstopa samozavestni malček Audi A1.
Nemški Audi tik pred koncem letošnjega poletja odpira novo poglavje v svoji modelni knjigi. Po nekaj letih odsotnosti, ko so si polomili zobe z aluminijastim A2, namreč prihaja na ceste mladostno razigrani in samozavestni A1, ki se bo kosal z nekaterimi že uveljavljenimi tekmeci med prestižnimi malčki. Novinec se v tej druščini želi izkazovati tako z govorico oblike kot s preverjeno in kajpak časom primerno napredno tehniko. Ker obleka naredi človeka, zunanja oblika pa avtomobil, so se Audijevi karoserijski krojači potrudili in na dolžini 3,95 metra oblikovali dinamično karoserijo, ki jo spredaj krasi značilna hišna maska hladilnika, sledijo pa ji boki z ravno zapognjenim robom, ki se konča s prtljažnimi vrati. V notranjosti ni večjih presenečenj, na armaturni plošči so redoljubno razmeščeni pregledni merilniki in stikala, štiri okrogle prezračevalne šobe in drugi dodatki. Kot se spodobi, je A1 oborožen tudi s sodobnimi komunikacijskimi sistemi, tiste, ki se bodo z njim vozili, pa naj bi zanimali dizajn, glasba, moda in šport. Po pričakovanjih bo za volanom sedelo tudi veliko žensk. Prostornost je v okviru pričakovanj, enako velja za 270-litrski prtljažnik. Pogonu je namenjena nova serija štirivaljnih motorjev, dva sta bencinska in dva dizelska, vsem pri delu pomagajo turbinski polnilniki. Osnovni bencinski motor je 1,2-litrski z močjo od 63 kilovatov (86 KM), 1,4-litrski, ki je hkrati tudi najmočnejši, iztisne iz sebe 90 kilovatov (122 KM). Močnejši od obeh turbodizelskih strojev razvije 77 kilovatov (105 KM), njegov šibkejši sorodnik s 66 kilovati (90 KM) je v prihodu. Med novostmi v tem razredu je sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko. Cene se začenjajo pri 16.500 evrih.