Z inovacijami proti recesiji
Med zmagovalci letošnjega natečaja inovativnih izdelkov usnjarske, obutvene in tekstilne industrije tudi Alpina in Sinkopa.
Žiri – Strokovna komisija industrijsko razvojnega centra usnjarske in obutvene industrije iz Žirov (Zavod IRCUO) je minuli teden na podlagi javnega natečaja opravila izbor za najbolj inovativne slovenske izdelke usnjarske in obutvene industrije. »Z natečajem za najbolj inovativne izdelke želimo spodbuditi podjetja iz panoge, da razmišljajo in delujejo inovativno ter trgu ponujajo izdelke z višjo dodano vrednostjo,« pojasnjuje Matej Peternelj, vodja centra. Natečaj so izvedli s pomočjo sredstev iz Javnega razpisa za podporo nacionalnemu sistemu inovacij, ki ga izvaja Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo v sodelovanju s Tehnološko agencijo TIA.
Natečaj so tokrat izvedli drugič. »Veseli smo, da je bil odziv tudi letos dober, kar pomeni, da imamo tudi v slovenski usnjarski in obutveni panogi podjetja, ki svoj obstoj in uspešno poslovanje dosegajo z vlaganjem v razvoj, inovacije in kvaliteto,« je še razložil Peternelj. Letošnja novost natečaja je mednarodna promocija, saj bodo brošuro v angleškem jeziku razdeljevali na bližnjem sejmu obutve v Milanu.
Komisijo so letos navdušili številni izdelki slovenskih podjetij, med njimi sta tudi gorenjski. Podjetje Alpina je razvilo nov čevelj za tek na smučeh Promise, ki je skoraj v celoti razgradljiv, s čimer prispeva k skrbi za okolje. Ima tudi inovativen dizajn, ki je bil nagrajen z nagrado Red Dot Award. Sinkopa iz Radovljice pa se ukvarja z razvojem izdelkov za nadzor in izboljševanje zdravja. Letos so presenetili z anatomskimi magnetnimi vložki Footmag, ki stimulira izbrane akupunkturne točke, ki so povezane z delovanjem prebave, jeter, srca, oči, ušes, hrbtenice in živčnega sistema. Izdelek se lahko uporablja preventivno ali kot podpora zdravljenju.