Tehnologija ne pozna več meja

Test: Fiat Sedici 1.6 16V Emotion 4x4

Sodelovanje med avtomobilskimi proizvajalci, tudi če so na različnih celinah, ni več nobena redkost. Pravzaprav na svetovnem avtomobilskem zemljevidu ni več nikogar, ki bi vse delal sam, pač pa najdemo tehnično skoraj enake in oblikovno zelo podobne avtomobile pod različnimi znamkami. Pri skupnih osnovah sta se pred nekaj leti našla tudi japonski Suzuki in italijanski Fiat. Slednjemu je v modelni paleti manjkal kompaktni vsestranski avtomobil, Japonci pa so si znižali razvojne stroške.

Zato je tisto, kar se pri Suzukiju skriva pod oznako SX4, pri Fiatu znano pod imenom Sedici. Zakaj so sie v italijanskem avtomobilskem konglomeratu odločili prav za številko šestnajst, ni znano, očitno pa se niso spomnili kakšnega bolj atraktivnega imena. Pravzaprav pa je bolj pomembno, da je Sedici simpatično in moderno oblikovan štirikolesnik, ki so mu pred nedavnim namenili tudi manjšo pomladitveno manikuro, da bi pločevina dalj časa zadržala mladostne poteze.

Sedici se giblje med kompaktnimi enoprostorskimi avtomobili in manjšimi terenci, saj ima lahko tudi štirikolesni pogon. Notranjost je upoštevaje sorazmerno skromno dolžino dokaj prostorna in udobna, povečanje prtljažnega prostora je mogoče z enostavnim zlaganjem zadnje sedežne klopi, vendar Sedici s prostornino ne dosega razrednega povprečja.

Že hiter pogled na armaturno ploščo razkrije, da so jo v pretežni meri oblikovali pri Suzukiju. Na merilnikih, stikalih in ročicah ni opaziti prav nobene podobnosti z drugimi Fiatovimi modeli in za nameček si niti med dodatno opremo ni mogoče omisliti dobro delujoče Fiatove prostoročne naprave za komunikacijo z mobilnim telefonom. Kljub temu si urejenost voznikovega delovnega mesta zasluži pohvalo, saj je privajanje hitro in enostavno. Je pa res, da je treba imeti nekaj več potrpljenja z nelogičnim delovanjem osrednje ključavnice.

Bencinski motor z 1,6-litra gibne prostornine je že stari znanec in ob zadnji prenovi ni doživel nobene bistvene spremembe. Svoje delo opravlja povprečno dobro, voznika skuša prepričati z živahnostjo, vendar so vrtljaji, ko doseže najvišji navor, že previsoki, zato je v potniški kabini tudi nekaj več trušča. Za povprečno zahtevne voznike je zmogljivosti povsem dovolj in tudi kadar so gnana vsa štiri kolesa, pogonskemu stroju ne zmanjkuje sape.

Z enostavnim štirikolesnim pogonom in povečano dvignjenostjo od tal je ta avtomobil kot nalašč za tiste, ki jim je usojeno, da se z urejenih asfaltiranih cest kdaj pa kdaj zapeljejo tudi na kakšen slabši makadam ali manj zahtevno brezpotje. Čistokrvni terenec seveda ni, zmore pa več, kot bi brez pogonskega sklopa z dodano vrednostjo. In ker tudi neposrednih tekmecev ni veliko, je bila selitev japonske tehnologije k Italijanom dobro načrtovana in smiselna poteza.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,230, š. 1,755, v. 1,720 m, medosje 2,500 m

Prostornina prtljažnika: 270/670 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1275/1685 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1586 ccm

Največja moč pri v/min: 88 kW/120 KM pri 6000

Največji navor pri v/min: 156 pri 4400

Najvišja hitrost: 175 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 10,8 s

Poraba goriva po EU norm.: 8,2/ 5,5/ 6,5 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 175 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 19.990 EUR

Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / ponedeljek, 19. julij 2010 / 07:00

Kronika tedna

V primeru Popovič tudi grafolog Na koprskem okrožnem sodišču, kjer sodijo tamkajšnjemu županu Borisu Popoviču v zvezi z domnevno utajo davkov, se bo v sodni postopek v...

Objavljeno na isti dan


Nasveti / torek, 22. december 2020 / 00:45

Psihologinja Andreja Poljanec: Praznike izkoristimo na nov način in poiščimo razloge za hvaležnost

Letošnji prazniki ne bodo minili v znamenju tradicionalnih doživetij, zato nas lahko zaradi izgube navad in pogrešanja ljubljenih navda občutek brezvolje in temačnih misli, je na današnji novinarski k...

Slovenija / torek, 22. december 2020 / 00:45

Štrukelj: Novi sev koronovirusa bistveno ne vpliva na učinkovitost obstoječih cepiv proti covidu-19

Nova različica novega koronavirusa, ki so ga nedavno identificirali na jugu Anglije, ne bo bistveno vplivala na učinkovitost obstoječih cepiv proti covidu-19, je danes pojasnil Borut Štrukelj z ljublj...

Slovenija / torek, 22. december 2020 / 00:45

Evropska komisija izdala dovoljenje za pogojno uporabo cepiva Pfizerja in BioNTecha proti covidu-19

Evropska komisija je danes izdala dovoljenje za pogojno uporabo cepiva proti covidu-19, ki sta ga razvila ameriški Pfizer in nemški BioNTech, je sporočila predsednica komisije Ursula von der Leyen. Če...

GG Plus / torek, 22. december 2020 / 00:38

Koronavirus in mi, 9. del

Ponedeljkovo jutro, 17. dan izolacije za naju in prvi dan ponovne karantene za Štirko, se je začelo z vrvežem pred odhodom otrok v šolo. Kljub kašlju in bolečim prstom sem občutil evforijo. Na neki...

GG Plus / torek, 22. december 2020 / 00:38

Od malega je rada pela

Teja Poljanšek študira džezovsko petje na znani umetniški univerzi Codarts (Codarts University of the Arts) v Rotterdamu. Je Kamničanka, ki izhaja iz družine, v kateri se pravzaprav vsi družinski član...