Maja Šušteršič med pisanjem dopustniških utrinkov na Podreči. Ob njej stoji njen mož Franci, s katerim sta dva tedna spoznavala lepote Posočja. (Foto: Aleks Draksler)

Planina Razor, Matajur (6)

Zvečer smo že naredili načrt za naslednji dan in tako smo Milena, Franci in jaz v soboto zjutraj krenili na planino Razor (1315 m). Ker smo bolj turisti kot izkušeni planinci, smo izbrali lažjo pot. Z avtom smo se pripeljali do Ljubinja pri Tolminu in se po ozki cesti povzpeli do planine Lom. Zelo lahka makadamska cesta nas je vodila mimo planine Kuk. Tu pasejo krave in iz mleka pridelujejo sir ter zelo dobro sladko skuto. Skuto smo si kar rezervirali, da jo bomo kupili na povratku, ker jim sproti poide.

Do planine Razor smo imeli dobro uro hoda po dobro označeni poti. Da planinci ne bi »omagali«, imajo v planinskem domu dobro kuharico. Mi smo si privoščili kislo mleko, žgance in sirove štruklje. Naredili smo kratek sprehod okoli doma, posneli nekaj fotografij in se počasi vrnili v dolino. Vmes smo naredili postanek na planini Kuk in kupili sladko planinsko skuto. Jaz take skute še nikoli prej nisem jedla in povem vam: »Še angelčki bi jo jedli!« Potem smo zares počasi šli naprej, ker so moji planinski čevlji nepričakovano izgubili podplate. Na ta račun smo zbijali šale še kakšen dan potem. Pozno popoldne smo se mi trije in Dragan odpravili v vas Kambreško, ki je le nekaj kilometrov nad Ročinjem. Obiskali smo Draganova znanca, zakonca Jožico Strgar in Ivana Cotiča, ki imata skupen konjiček. Živita namreč v hiši, ki ji pravijo Lukčeva hiša. Je etnološki muzej, ki predstavlja dom spominov in zgodovine vseh prebivalcev krajevne skupnosti Kambreško. V njej sta uredila etnološko zbirko, zbirko fotografij in zbirko predmetov iz prve svetovne vojne, tehnično zbirko orodij in »Lukčevo kuhinjo z ognjiščem«, ki je bila leta 1999 razglašena za kulturni spomenik lokalnega pomena. Lepo sta nas postregla s slanino, polento in dobrim vinom.

Čeprav je bila naslednji dan nedelja, smo vstali zgodaj, ker smo se prejšnji večer z Jožico in Ivanom dogovorili, da se bomo skupaj povzpeli na Matajur (1642 m), na katerem sta se Kambrežana lani po dolgih letih življenja na koruzi poročila. Ob šestih smo že parkirali blizu njunega doma. Nisem vedela, da se da na Matajur priti tudi po zelo lahki poti, ki traja samo pol ure. Skupaj smo se pripeljali prek Srednjega in Livka do italijanske koče na italijanski strani Matajurja, kjer je bilo že kar nekaj avtov. Pot navkreber ni preveč strma, je pa sončna. Lahko jo mahneš naravnost na vrh, mi pa smo zaradi družbe malo naprej na odcepu zavili levo proti slovenski koči Dom na Matajurju.

Kranj / torek, 1. julij 2008 / 07:00

Začela so se predvolilna opravila

Kranj - Včeraj, 30. aprila, so začela teči volilna opravila za izvedbo rednih parlamentarnih volitev, ki bodo 21. septembra, 16. junija pa je odlok o razpisu volitev podpisal pre...

Zanimivosti / petek, 8. junij 2007 / 07:00

Srednjeveški konec tedna

Kamnik - Danes se v Kamniku začenjajo tradicionalni srednjeveški dnevi, ki letos prinašajo kar nekaj sprememb. Vrhunec dogajanja bo jutri. Ena večjih obogatitev bo uli...

Gorenjska / petek, 8. junij 2007 / 07:00

Dupličani zahtevajo čist zrak

Krajani Duplice so ogorčeni nad odločitvijo ministrstva, da podjetju Tisa izda okoljevarstveno dovoljenje.

Kranj / petek, 8. junij 2007 / 07:00

Umrl je Ivan Jan - Srečko

Kranj – Ta teden se je izteklo življenje pisatelja in zgodovinopisca Ivana Jana, rojenega leta 1921 na Bledu, s partizanskim imenom Srečko. Pred vojno se je izučil za...

Domžale / petek, 8. junij 2007 / 07:00

Pahor čaka na odločitev svoje stranke

Domžale - Borut Pahor se je pod okriljem območne organizacije Socialnih demokratov Domžale konec tedna v Domžalah udeležil javne tribune z naslovom Predsedniške in par...

Medvode / petek, 8. junij 2007 / 07:00

Končni izlet male šole turizma

Medvode - Mala šola turizma je projekt, ki je v letošnjem šolskem letu potekal prvič, izvajala pa ga je Turistična zveza Medvod. Zamišljen je kot krožek na osnovnih šolah, kjer b...