Odkrivanje znanega neznanega
Test: Renault Fluence 1,6 16V Dynamique
Je ali ni? Je štirivratna limuzinska različica Megana ali je kaj drugega? Ta vprašanja so se porajala, ko je francoski Renault minulo leto na ceste spravljal model Fluence. In odgovor se glasi, da je Fluence nekakšen nadomestek za limuzinsko izvedbo bolj znanega štirikolesnika. Drugačno ime seveda hkrati pomeni tudi nekaj razlik.
To, da je Fluence že spredaj videti nekoliko drugačen kot Megane in da ima elegantno razpotegnjen limuzinski zadek, vzbuja vsaj nekaj radovednosti. Limuzinski podaljšek marsikomu morda ni všeč, ker je precej visok, toda pod njim se skriva prostoren 530-litrski prtljažnik, ki se ga ne bi sramovali tudi za razred večji avtomobili. Je pa res, da so pri Renaultu »pozabili« na ročico za zapiranje.
Pravzaprav je Fluence nekje vmes, za spodnji srednji razred se zdi nekoliko predolg, za vzpon po lestvici navzgor pa mu je zmanjkalo nekaj centimetrov. Limuzinsko zunanjost so oblikovalci izdatno okrasili s kromiranimi letvicami, ki se pojavljajo na maski hladilnika in na prtljažnem pokrovu, velike kolesne vdolbine pa prikrili z večjimi platišči. Spredaj podoba ni povsem v skladu z družino modelov Megane, kar po svoje dokazuje, da s tem avtomobilom Renault nagovarja nekoliko drugačno skupino kupcev, predvsem v državah, kjer so limuzine med bolj cenjenimi.
Tudi v notranjosti je odmik od modelskih družinskih vrednot dokaj očiten. Tisti, ki ne marajo digitaliziranih armaturnih plošč, si bodo oddahnili, kajti v Fluenceu so pred voznikovimi očmi samo analogni merilniki, vse drugo, s sredinsko konzolo vred pa je podobno kot v Meganu. In tudi kartica namesto kontaktnega ključa je natanko takšna, kot jo Renault uvaja v skoraj vse svoje modele. Voznikov sedež ima prekratek sedalni del, prostora za potnike je precej, tudi tisti zadaj se ne morejo pritoževati, in kar je pomembno, kakovost izdelave je na povsem primerljivem nivoju z drugimi Renaultovimi modeli; Fluence namreč prihaja iz tovarne v Turčiji.
Obžalovanja vredno je le to, da se pri Renaultu niso odločili za sodobnejšo motorno paleto. Od bencinskih motorjev je namreč v ponudbi že nekoliko priletni 1,6-litrski bencinski štirivaljnik. Ta pogonski stroj zahteva kar precej priganjanja, saj s petstopenjskim menjalnikom ni mogoče izkoristiti vse njegove energije. Vse to se seveda odraža na višji porabi goriva in tudi v trušču v kabini, čeprav je zvočna izolacija motorja solidna.
Ker so tam, kjer ima Fluence največ možnosti za prodajo, ceste bolj slabe, je temu primerno nastavljeno podvozje. Zadnja prema je spremenjena tako, da omogoča večjo obtežitev, hkrati pa se avtomobil vozi bolj mehko. Športnosti od tega podvozja ni pričakovati, voznik na volanu dobi za kanček manj povratnih informacij s ceste, ampak večjih zamer ni.
Je pa dovolj že to, da limuzine na podalpskem avtomobilskem trgu ne sodijo med najbolj priljubljene. In to v dobršni meri kroji Fluencevo prodajno usodo.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,618, š. 1,809, v. 1,639 m, medosje 2,702 m
Prostornina prtljažnika: 530 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1225/1725 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1598 ccm
Največja moč pri v/min: 81 kW/110 KM pri 6000
Največji navor pri v/min: 151 pri 4250
Najvišja hitrost: 185 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 11,7 s
Poraba goriva po EU norm.: 8,8/ 5,3/ 6,5 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 155 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 17.460 EUR
Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana