Odkrivanje znanega neznanega

Test: Renault Fluence 1,6 16V Dynamique

Je ali ni? Je štirivratna limuzinska različica Megana ali je kaj drugega? Ta vprašanja so se porajala, ko je francoski Renault minulo leto na ceste spravljal model Fluence. In odgovor se glasi, da je Fluence nekakšen nadomestek za limuzinsko izvedbo bolj znanega štirikolesnika. Drugačno ime seveda hkrati pomeni tudi nekaj razlik.

To, da je Fluence že spredaj videti nekoliko drugačen kot Megane in da ima elegantno razpotegnjen limuzinski zadek, vzbuja vsaj nekaj radovednosti. Limuzinski podaljšek marsikomu morda ni všeč, ker je precej visok, toda pod njim se skriva prostoren 530-litrski prtljažnik, ki se ga ne bi sramovali tudi za razred večji avtomobili. Je pa res, da so pri Renaultu »pozabili« na ročico za zapiranje.

Pravzaprav je Fluence nekje vmes, za spodnji srednji razred se zdi nekoliko predolg, za vzpon po lestvici navzgor pa mu je zmanjkalo nekaj centimetrov. Limuzinsko zunanjost so oblikovalci izdatno okrasili s kromiranimi letvicami, ki se pojavljajo na maski hladilnika in na prtljažnem pokrovu, velike kolesne vdolbine pa prikrili z večjimi platišči. Spredaj podoba ni povsem v skladu z družino modelov Megane, kar po svoje dokazuje, da s tem avtomobilom Renault nagovarja nekoliko drugačno skupino kupcev, predvsem v državah, kjer so limuzine med bolj cenjenimi.

Tudi v notranjosti je odmik od modelskih družinskih vrednot dokaj očiten. Tisti, ki ne marajo digitaliziranih armaturnih plošč, si bodo oddahnili, kajti v Fluenceu so pred voznikovimi očmi samo analogni merilniki, vse drugo, s sredinsko konzolo vred pa je podobno kot v Meganu. In tudi kartica namesto kontaktnega ključa je natanko takšna, kot jo Renault uvaja v skoraj vse svoje modele. Voznikov sedež ima prekratek sedalni del, prostora za potnike je precej, tudi tisti zadaj se ne morejo pritoževati, in kar je pomembno, kakovost izdelave je na povsem primerljivem nivoju z drugimi Renaultovimi modeli; Fluence namreč prihaja iz tovarne v Turčiji.

Obžalovanja vredno je le to, da se pri Renaultu niso odločili za sodobnejšo motorno paleto. Od bencinskih motorjev je namreč v ponudbi že nekoliko priletni 1,6-litrski bencinski štirivaljnik. Ta pogonski stroj zahteva kar precej priganjanja, saj s petstopenjskim menjalnikom ni mogoče izkoristiti vse njegove energije. Vse to se seveda odraža na višji porabi goriva in tudi v trušču v kabini, čeprav je zvočna izolacija motorja solidna.

Ker so tam, kjer ima Fluence največ možnosti za prodajo, ceste bolj slabe, je temu primerno nastavljeno podvozje. Zadnja prema je spremenjena tako, da omogoča večjo obtežitev, hkrati pa se avtomobil vozi bolj mehko. Športnosti od tega podvozja ni pričakovati, voznik na volanu dobi za kanček manj povratnih informacij s ceste, ampak večjih zamer ni.

Je pa dovolj že to, da limuzine na podalpskem avtomobilskem trgu ne sodijo med najbolj priljubljene. In to v dobršni meri kroji Fluencevo prodajno usodo.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,618, š. 1,809, v. 1,639 m, medosje 2,702 m

Prostornina prtljažnika: 530 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1225/1725 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1598 ccm

Največja moč pri v/min: 81 kW/110 KM pri 6000

Največji navor pri v/min: 151 pri 4250

Najvišja hitrost: 185 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 11,7 s

Poraba goriva po EU norm.: 8,8/ 5,3/ 6,5 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 155 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 17.460 EUR

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / petek, 17. november 2006 / 06:00

Med sosedi

Na odprtju novih prostorov osrednje bančne ustanove Slovencev na Koroškem Zveze bank na Bravničarjevi ulici v Šiški v Ljubljani je imel pomembno vlogo tudi Lojze Wieser, lastnik Z...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / ponedeljek, 30. januar 2017 / 16:00

O zdravstveni reformi

Ministrica za zdravje Milojka Kolar Celarc je predstavila predlog zdravstvene reforme. Ste seznanjeni z njeno vsebino in kako jo komentirate? O tem smo vprašali nekaj naključnih sogovornik...

Slovenija / ponedeljek, 30. januar 2017 / 15:56

Podaljšanje nadzora na slovensko-avstrijski meji

Kranj – Avstrija bo najverjetneje še za tri mesece podaljšala začasen nadzor na meji s Slovenijo ter tudi z Madžarsko. Evropska komisija je namreč minuli teden priporočila trimesečno podal...

Zanimivosti / ponedeljek, 30. januar 2017 / 15:55

Župnik zagret navijač bratov Prevc

Selški župnik Damjan Prošt večkrat najame kombi ter se z družbo župnijskih sodelavcev in ministrantov odpravi v tuje skakalne centre, kjer spodbujajo brate Prevc. Nazadnje so bili v Zakopanah. Cene in...

Zanimivosti / ponedeljek, 30. januar 2017 / 15:54

Druži jih navdušenje nad tehniko in gradnjo robotov

Med tremi gorenjskimi ekipami, ki so se uvrstile v finale letošnjega tekmovanja First Lego League (FLL), je tudi ekipa kranjskih skavtov, ki so se poimenovali Skrana.

Razvedrilo / ponedeljek, 30. januar 2017 / 15:42

Pomagajmo si

Dom krajanov Primskovo v Kranju je nedavno tradicionalno gostil koncert Pomagajmo si. Koncert ima dobrodelno noto, vsako leto pa na Primskovo s svojim programom privabi več obiskovalcev.