Uhajanje plina ustavili šele po štiridesetih urah
Kar štirideset ur so na železniški postaji na Jesenicah potrebovali, da so odpravili napako na ventilu, zaradi katere je iz cisterne uhajal propilen. Nevarnosti za okolje in prebivalce naj ne bi bilo.
Jesenice - V sredo pozno zvečer je strokovnjakom podjetja Petrohemija iz Pančeva v Srbiji šele po štiridesetih urah uhajanja plina propilen iz cisterne na železniški postaji na Jesenicah uspelo popraviti pokvarjeni ventil. Cisterna je tako šele včeraj popoldne nadaljevala svojo pot proti Avstriji in naprej v Francijo. Nevarnosti za prebivalce in okolje ni bilo, so zatrdili pri Slovenskih železnicah, kjer pa ne razpolagajo s podatkom, koliko plina je sploh ušlo v zrak.
Vlak z dvajsetimi cisternami propilena je na jeseniško železniško postajo pripeljal v torek ob pol treh zjutraj. Napako na ventilu, zaradi katere je iz ene od cistern začel uhajati plin, so opazili ob tehničnem pregledu nekaj po sedmi uri zjutraj. Pri Slovenskih železnicah so pojasnili, da so v skladu z načrtom zaščite in reševanja o dogodku takoj obvestili vse pristojne službe in pošiljatelja tovora – srbsko podjetje Petrohemija. Zaradi zagotavljanja varnosti so železniški promet za dve uri začasno zaustavili, na kraj pa so poslali jeseniške poklicne gasilce. »Ventil smo poskušali popraviti, a nam to ni v celoti uspelo, zato je bilo potrebno vagon prestaviti na stranski tir. Ker napake na ventilu ni bilo mogoče dokončno odpraviti, je bil vagon prestavljen na stranski tir železniške postaje Jesenice, gasilci pa smo do končnega popravila v sredo nekaj po 23. uri fizično varovali cisterno in njeno okolico,« je pojasnil direktor Gasilsko reševalne službe Jesenice Jože Klinar.
Na popravilo ventila je bilo treba čakati kar štirideset ur zato, ker v Sloveniji sploh ni primerne cisterne in usposobljenih strokovnjakov za prečrpavanje propilena. Tako ni preostalo nič drugega, kot počakati na prihod ekipe iz Pančeva, ki je napako naposled odpravila. »Takšnega primera, da bi iz cisterne uhajal plin, še nismo imeli. Naše tehnične službe v Dobovi pregledajo vsak vlak, ki vstopi v Slovenijo. Če odkrijejo kakšno manjšo napako, jo sproti odpravijo. V Dobovi so pregledali tudi vlak z dvajsetimi cisternami propilena, vendar niso odkrili nobene napake, kar pomeni, da je do okvare prišlo nekje med potjo na Jesenice,« je dejal Marko Tancar iz službe za organizacijsko komuniciranje Slovenskih železnic.
Propilen je brezbarven, eksploziven in pri segrevanju, iskri ali plamenu lahko vnetljiv. Hlapi utekočinjenega (globoko ohlajenega) plina so težji od zraka in se zadržujejo ob tleh, hlapi pare plina pa lahko povzročijo omotičnost ali zadušitev. V jeseniškem primeru so izmerili, da je bila cona nevarnosti za vžig omejena na dva metra okoli cisterne. Dokler je torej še stala na glavnem tiru, bi morda lahko iskrenje ob zaviranju drugih vlakov povzročilo tudi eksplozijo, zato so tudi začasno zaustavili promet proti Avstriji.