Color ima svetovno inovacijo
Color Medvode s premazom za sončne kolektorje, ki je v svetu povsem nov, veliko pričakuje: danes milijon evrov na leto, čez čas pa 15 milijonov na leto.
Medvode – »V sodelovanju s Kemijskim inštitutom iz Ljubljane smo razvili proizvod svetovnega formata, ki je pomemben tudi z ekološkega vidika, predvsem pa gre za proizvod z visoko dodano vrednostjo,« veliko novost opisuje direktor medvoškega Colorja (skupina Helios) Matjaž Hafner. »Da gre za svetovno inovacijo, nismo določili mi, ampak naš kupec, podjetje Alanod, ki je vodilni proizvajalec materialov za sončne kolektorje oziroma absorberje. Do sedaj so uporabljali zelo zapleten, drag in zamuden postopek, sedaj pa na svitek kovine neprekinjeno nanašajo naš premaz, ki se med procesom temperaturno utrdi, pločevina pa navije na kolut ter pošlje izdelovalcem sončnih kolektorjev. Svetovna inovacija je v hitrosti nanašanja in ponovljivih lastnostih premaza, kar doslej ni uspelo nikomur,« tehnično plat pojasnjuje vodja projekta Miha Steinbücher.
Prodane količine zaenkrat niso velike, v prihodnjih dveh letih naj bi prodali za milijon evrov na letni ravni, vendar naj bi v prihodnjih desetih letih trg tako zrasel, da bi lahko tudi v Colorju povečali prodajo na 15 milijonov evrov. Podjetje Alanod je trenutno njihov ekskluzivni kupec, njen glavni trg sta Sredozemlje in Evropa, pojavlja se tudi Kitajska. »Alanod ocenjuje, da bi lahko z našim premazom osvojil četrtino evropskega trga. Pa ne takšnega, kot je sedaj, ampak pričakovanega, ki naj bi se v desetih letih vsaj podeseteril. Na sejmu Intersolar so najavili novo proizvodnjo linijo v Šanghaju, kar pomeni, da bomo tudi mi posredno izvažali na Kitajsko,« pojasnjuje Steinbücher.
Razvoj novega proizvoda zahteva veliko časa. Od začetka 90. let prejšnjega stoletja Color sodeluje s Kemijskim inštitutom v Ljubljani, pravi zagon novega proizvoda pa sega dve leti nazaj. »Z dr. Borisom Orlom sva kmalu ugotovila, da pisanje znanstvenih člankov ali patentiranje ni veliko vredno, če izdelek nima trga. Novi premazi dokazujejo, da delamo dobro,« sodelovanju opisuje Hafner. Color je od letos sestavni del Heliosa, prej je bil samostojna pravna enota slovenskega premaznega giganta. Letošnja prodaja Colorja, ki izdeluje praškaste premaze, smole in premaze, je večja kot lani za deset do 15 odstotkov. »Kriza je bila lani najhujša, sedaj pa se stanje izboljšuje,« pravi Hafner.