Nova pravila igre tudi v medijih
Do 20. septembra poteka javna obravnava predlaganega zakona o medijih. Pred dopusti je novosti predstavila ministrica za kulturo Majda Širca s sodelavci.
Ljubljana - Pred poletjem se je ministrica sestala tudi s predstavniki novinarskih društev in aktivov, ki so predstavili svoj pogled na prihodnjo zakonsko ureditev medijev, v dvomesečni javni razpravi se bodo izkristalizirale še druge pobude strokovne in civilne javnosti. Osnovno izhodišče pri pripravi zakona je po besedah ministrice Majde Širca avtonomija novinarjev, sicer pa osnutek zakona o medijih upošteva družbene in ekonomske vidike časa in tudi tehnološki razvoj medijev. Vse to se spreminja, zato se spreminjajo tudi pravila igre. Besedilo osnutka jasneje definira javni interes na področju medijev, uvaja absolutno prepoved lastniških povezav med oglaševalci in lastniki medijev, predkupno pravico za novinarje, pa tudi preverjanje koncentracije medijev. Presoja koncentracije medijev bo v pristojnosti Urada za varstvo konkurence. Za lastnike medijev je predvidena zahteva po pridobitvi mnenja uredništva pri imenovanju in razrešitvi odgovornega urednika ter pri spremembah, dopolnitvah ali sprejemu nove vsebinske zasnove medija. Mnenje uredništva bo zavezujoče, javna razprava pa bo dala odgovor na to, kolikšna podpora bo potrebna. Odgovorni urednik ne bo smel biti član organov nadzora lastnika medija. Del pogodbe o zaposlitvi v novinarski hiši bo tudi novinarski kodeks. Predvidene so tudi sankcije, ki denimo zadevajo sovražni govor v vsebini medija, med drugim pa poskušajo zagotoviti boljše varstvo otrok pred zlorabami v komercialne namene. Ministrica v teh primerih napoveduje visoke globe, prav tako v zvezi s kršenjem pravil glede oglaševanja. V primerih najhujših kršitev bo lahko inšpektor celo prepovedal delovanje medija. Spremembe bo doživela tudi pravica do popravka, kjer bo po novi definiciji šlo zgolj za popravljanje neresničnih ali napačnih navedb, ki kršijo pravice določene osebe. Jasneje opredeljuje tudi odgovor in pogoje, kdaj ga mora odgovorni urednik objaviti.