Inteligentna izraba prostora
Test: Toyota iQ 1.0 VVTi
Čeprav si je že marsikateri avtomobilski proizvajalec, ki se je lotil skoraj mikronsko majhnega prevoznega sredstva, polomil zobe, to strategov pri japonski Toyoti ni odvrnilo od namere, da se tudi sami poskusijo z malčkom, krajšim od treh metrov. Ime iQ so mu najbrž nadeli zato, ker so hoteli pokazati, kako inteligentno je mogoče izrabiti majhen prostor in po možnosti z vozilcem peljati štiri potnike. Oblikovalci so vse skupaj odeli v simpatično karoserijo in najmanjša Toyota je dovolj atraktivna, da jo na cesti opazijo skoraj vsake oči.
Avtomobilček je dejansko namenjen štirim potnikom, čeprav sta dva, ki jima je dodeljen prostor na zadnjih sedežih, vesela, če je vožnja čim krajša. Želja, da bi se z najmanjšim Toyotinim avtomobilom lahko peljali štirje, je namreč nekoliko prisiljena in pri vseh štirih postavljenih sedežih je prostora v prtljažniku le za vzorec, večjo nakupovalno vrečko ali torbo s prenosnim računalnikom je težko spraviti vanj. Zato je iQ bolj avtomobil za dva, tako kot podobni štirikolesniki na manj kot treh metih dolžine. Ko sta naslonjali zadnjih sedežev podrti, je mogoče v prtljažnik spraviti tudi kakšen srednje velik kovček ali potovalno torbo. Prostornost spredaj je glede na zunanje mere skoraj presenetljiva, tudi voznikov in sopotnikov sedež sta zasnovana tako, da se avtomobil zdi večji, kot je v resnici.
Sicer pa so se Toyotini razvojniki ravnali po načelu racionalne, če hočete tudi inteligentne izrabe prostora. Zato spredaj ni običajnega predala za shranjevanje drobnarij, ampak nekakšna precej nerodna torba, ki je nataknjena na armaturno ploščo. Racionalnost se vidi tudi pri stikalih, klimatsko napravo na primer voznik upravlja samo z enim stikalom, kar od njega zahteva nekaj privajanja, še bolj pa to velja za nerodno volansko stikalo na levi strani. Malce manj igračkanja in več treznega razmisleka bi bilo v korist voznikovih živcev in splošnega počutja, ampak bržkone pri Toyoti vedo, da so kupci in uporabniki njihovega malčka drugačni od povprečja.
Pod motornim pokrovom si je mogoče izbrati dva motorja, osnovni oziroma šibkejši je litrski bencinski trivaljnik, ki na papirju ne obljublja nič vznemirljivega, vendar je dobro prilagojen mestni vožnji. Od voznika zaradi dolgih prestavnih razmerij pričakuje priganjanje v dokaj visoko območje vrtljajev in prednji pogonski kolesi bi se kaj lahko zavrteli v prazno, če jih ne bi krotil elektronski sistem stabilnosti.
Svojo mestno prilagodljivost Toyota iQ dokazuje tudi z zelo dobro okretnostjo, zaradi skromne dolžine tudi iskanje parkirnega mesta ne predstavlja velikih težav, v kakšni garažni hiši na senčni strani Alp je morda nižja tudi parkirnina. Ostaja samo še vprašanje, s čim pri Toyoti upravičujejo sorazmerno zasoljeno ceno. Z inteligenco, inovativnostjo ali morda samo drugačnostjo?
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 2,985, š. 1,680, v. 1,500 m, medosje 2,000 m
Prostornina prtljažnika: 32/292 l
Teža (prazno v./dovoljena): 885/1200 kg
Vrsta motorja: trivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 998 ccm
Največja moč pri v/min: 50 kW/68 KM pri 6000
Največji navor pri v/min: 91 pri 4800
Najvišja hitrost: 150 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 14,7 s
Poraba goriva po EU-norm.: 4,9/3,9/4,3 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 99 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 13.450 EUR
Uvoznik: Toyota Adria, Ljubljana