Ni pravnih razlogov za pritožbe
Na ministrstvu za finance pojasnjujejo, da zaradi visokih povprečnih zneskov subvencij ni pravnih razlogov za pritožbe na odločbe o odmeri lanskih obveznosti iz kmetijstva.
Kranj - Kmetje so pred kratkim od davčne uprave prejeli odločbe o odmeri davčnih obveznosti za lani, pri tem pa so ugotavljali, da so se obveznosti v primerjavi s predlani občutno zvišale. Kot se je izkazalo, so na to vplivali občutno višji povprečni zneski subvencij, ki predstavljajo del davčne osnove. Za njive se je povprečni znesek zvišal z 51,36 na 184,04 evra na hektar in za travnike s 109,55 na 185,03 evra. Na ministrstvu za finance pojasnjujejo, da je izračun povprečnih zneskov subvencij le posledica preproste matematike in da na njihovo višino mimo zakonskih določil ni mogoče vplivati. Povprečni znesek so izračunali tako, da so vsoto vseh obdavčljivih kmetijskih subvencij porazdelili na vsa kmetijska in gozdna zemljišča po stanju katastra na dan 30. junij 2009. V letu 2007, ki je pomenilo osnovo za določitev povprečnih zneskov subvencij na hektar za leto 2008, je bilo (brez plačil za območja z omejenimi možnostmi za kmetovanje – OMD) izplačanih 75,8 milijona evrov subvencij, v letu 2008, ki so ga upoštevali za izračun za leto 2009, pa 146,8 milijona evrov. Poleg tega se je v letu 2008 v primerjavi z letom prej spremenilo razmerje med rastlinskimi in živalskimi subvencijami, med plačili je bilo kar 121,5 milijona evrov enotnih plačil, ki so se proporcionalno porazdelila na njive in travnike. Ker takšen sistem obdavčitve na podlagi povprečnih zneskov subvencij ni povezan z višino in vrsto dejanskega dohodka, se praviloma dogaja, da je posameznemu zavezancu pripisan višji (lahko pa tudi bistveno nižji znesek) od dejansko prejetega dohodka iz tega naslova, prav tako pa se povprečni znesek subvencij pripisuje vsem kmetijskim in gozdnim zemljiščem.
Na ministrstvu za finance so v okviru delovne skupine, v kateri so sodelovali tudi predstavniki kmetijsko gozdarske zbornice, že pripravili predlog novega zakona o ugotavljanju katastrskega dohodka, ki pa prav na zahtevo predstavnikov zbornice v ničemer bistveno ne spreminja načina določanja dohodka od kmetijskih subvencij. Predlog je celo, da bi povprečne zneske subvencij uvrstili v davčno osnovo vseh kmetij, torej tudi tistih, ki subvencij niso uveljavljale. Zakonski predlog je trenutno v ožji strokovni medresorski obravnavi in je pripravljen za širšo razpravo.