"Leteči" policisti so že na cestah
Na dveh kolesih lažji nadzor prometa predvsem v času turistične sezone.
S prvimi pomladanskimi dnevi so se tudi na gorenjskih cestah pojavili policisti s svojimi belo modrimi motornimi kolesi. Njihova vloga pri nadzoru in urejanju prometa je pomembna zlasti v turistični sezoni, ko so zaradi gostejšega prometa bolj mobilni kot kolegi v patruljnih avtomobilih. »To ne pomeni, da z motornimi kolesi dirkamo po cestah, ampak da smo mobilni in lahko varnostno reagiramo tam, kjer je to nujno potrebno in se tudi hitreje prebijamo mimo stoječih kolon,« pravi komandir Postaje prometne policije Kranj Jože Pasar.
Številne nevarnosti, ki prežijo na motoriste na naših cestah, narekujejo tudi potrebe po dodatnem usposabljanju policistov na motornih kolesih. Pred vsako sezono v policiji organizirajo dodatno usposabljanje za spretnost in varno vožnjo na motornih kolesih. V ta namen imajo izdelan interni program teoretičnega in praktičnega izobraževanja, ki ga izvajajo policijski inštruktorji, po njem pa obnavljajo znanje o tehničnih značilnostih motornih koles, ki jih uporabljajo policisti, o varni vožnji in pasteh, ki prežijo na motoriste. S praktičnim preizkusom preverjajo znanje na poligonu in kondicijsko vožnjo v različnih voznih razmerah in v dolžini tristo kilometrov.
Kranjski prometni policisti imajo trenutno deset motornih koles - motocikle znamke BMW, v zadnjih letih so vozni park dopolnili še s Hondinimi motocikli za delo v urbanih naseljih in Yamahinimi. Z motornimi kolesi nadzira promet dvajset policistov, vključno s komandirjem Pasarjem. »Sezona se začne konec marca, glede na vremenske razmere pa se konča v začetku novembra. Delovne razmere so zaradi izpopolnjene opreme in motornih koles boljše, kot so bile pred leti. Trenutno število motornih koles ustreza potrebam nadzora na gorenjskih cestah. Moram poudariti, da v zadnjih treh letih naši policisti motoristi niso imeli nobene prometne nesreče s službenimi motornimi kolesi; niti je niso povzročili niti niso bili udeleženi. V povprečju policist v eni izmeni prevozi 180 kilometrov, seveda pa ima delo organizirano tako, da ni ves čas na motornem kolesu, ampak vmes tudi nadzira in usmerja promet,« dodaja komandir.
Nobeno od policijskih motornih koles ni opremljeno z vgrajeno video nadzorno napravo za merjenje hitrosti; eno so imeli pred leti na preizkusu, a so uporabo iz varnostnih razlogov opustili, saj bi delo z napravo odvračalo policistovo pozornost s ceste. Imajo pa policisti ročne merilnike hitrosti. Med nalogami policistov na dveh kolesih je tudi spremljanje posebnih tovornih prevozov, zavarovanje športnih prireditev, kot so kolesarske dirke, in spremstvo kolon z varovanimi osebami oziroma protokolarnih prevozov.