Novinčeve slike v Bruslju
V torek so v galeriji v poslopju flamske vlade v Bruslju odprli razstavo slik akademskega slikarja Franca Novinca.
Razstavo slik akademskega slikarja in profesorja na ALOU v Ljubljani Franca Novinca z naslovom Oaze prvobitnosti je organiziralo Veleposlaništvo Republike Slovenije v Belgiji v sodelovanju z Loškim muzejem in flamsko vlado. V torek zvečer so jo v družbi številnih gostov iz diplomatskega zbora, belgijskih političnih, gospodarskih in kulturnih krogov ter v Belgiji živečih Slovencev odprli slovenska veleposlanica v Belgiji Anita Pipan, ministrski predsednik vlade Flandrije Kris Peeters ter direktorica Loškega muzeja Jana Mlakar. Medtem ko je veleposlanica Pipanova poudarila, da razstava odraža tesno sodelovanje med Slovenijo in Flandrijo, ki temelji na inovativnosti in kreativnosti, značilnih za umetnika, je ministrski predsednik Peeters povedal, da je razstava zgled odličnih odnosov med Slovenijo in Flandrijo, ki so bili uradno vzpostavljeni s podpisom sporazuma o sodelovanju med slovensko in flandrijsko vlado leta 1998, med drugim pa je tudi poudaril, da ne smemo podcenjevati moči umetnosti, ki združuje ljudi, ne glede na njihov izvor in prepričanja ter utira pot za ustvarjanje drugih vezi, ki koristijo vsem. Direktorica Loškega muzeja Jana Mlakar je zbranim predstavila avtorja razstavljenih del in poudarila, da so Novinčeve slike povezane s slovenskim pregovorom, ki pravi, da domovina ni prazna beseda. »Njegova zelena, modra, rdeča in rumena so polne energije in upam, da boste nekaj te energije iz njegovih slik črpali tudi vi,« je obiskovalce nagovorila Mlakarjeva.
Kot je v dvojezičnem razstavnem katalogu zapisal kustos razstave Boštjan Soklič, se v bruseljski razstavi Oaze prvobitnosti umetnik Franc Novinc predstavlja s slikarskimi deli na platnu in papirju, izvedenimi v tehnikah akrilnega slikarstva, gvaša in čiste risbe. Novinc v svoji ustvarjalnosti črpa kreativno energijo iz brezštevilnih naravnih odnosov, poglobljenih likovnih razmišljanj in iz ljubezni do loške krajine. Razstava hkrati omogoča spoznati tudi vse pomembne faze Novinčevega ukvarjanja z določenim motivom, ki se praviloma iz prvotnega zaznamka v obliki skice procesno razvije v dokončano sliko. Tudi novejša likovna dela Franca Novinca po tehnični in likovni plati izpovedujejo inventivnost in željo po perfekciji. Razkrivajo nam subtilno likovno govorico, ki s svetlobnimi kvalitetami in barvno harmonijo omogoča gledalcu posebne estetske in kozmične izkušnje. Razstava bo v Bruslju na ogled do 26. marca.