Zakaj pa ne strojništvo?
Zaposlitvene možnosti na področju strojništva so dobre in bodo v bodoče še boljše, prav tako dijaki lahko pridobijo kadrovsko štipendijo.
Jesenice - V teh dneh se devetošolci, ki počasi zaključujejo osnovnošolsko izobraževanje, morajo dokončno odločiti o tem, katero srednjo šolo oziroma poklic bodo izbrali. Na Srednji šoli Jesenice že vrsto let opozarjajo na širšo problematiko, ko se večina mladih odloča za poklice, po katerih je malo ali pa skoraj nič povpraševanja. Po besedah ravnatelja Staneta Vidmarja bi mlade radi spodbudili, da bi bolj začeli razmišljati tudi o tehniških poklicih. »Na daljše obdobje moramo postati država s proizvodnjo izdelkov in storitev z visoko dodano vrednostjo; zato potrebujemo tehniško znanje, ki omogoča razvoj in tehnološki preboj,« meni Vidmar. Zlasti na področju strojništva so velike priložnosti, saj so, kot poudarja, zaposlitvene možnosti dobre, v bodoče pa bodo še boljše. »Področja zaposlitve so izredno široka: od industrije, vojske, strojništvo je tudi osnova vseh obrtniških poklicev, torej omogoča samozaposlitev. Omogočena je prehodnost na višjo ali po potrebi tudi na nižjo stopnjo izobraževanja; če ne gre v tehniški šoli, obstaja možnost prepisa na poklicno. Dijaki imajo odprte možnosti za nadaljevanje študija na vseh višje- in visokošolskih programih pa tudi na raznovrstnih univerzitetnih programih z dodatno opravljenim predmetom,« pravi Vidmar. Zelo pomembno je, da v strojniških programih obstajajo velike možnosti pridobitve kadrovske štipendije. Tako ima štipendijo skoraj polovica dijakov programa strojništvo na Srednji šoli Jesenice. Eden večjih štipenditorjev v lokalnem okolju je jeseniško podjetje Acroni, pri katerem ima v letošnjem šolskem letu kadrovsko štipendijo 39 dijakov Srednje šole Jesenice. Osemnajst se jih izobražuje v programu strojni tehnik, enajst pa na poklicni stopnji za strojnega mehanika in mehatronika operaterja. Kot je povedala vodja kadrovske službe v Acroniju Vanja Prevodnik, bodo v novem šolskem letu predvidoma razpisali dvanajst novih štipendij, pretežni del za srednje poklicno izobraževanje (izdelovalec kovinskih konstrukcij, elektrikar in elektrotehnik), na univerzitetni stopnji pa bodo razpisali štipendije s področja metalurgije in elektrotehnike. Kot poudarjajo v Acroniju, imajo s svojimi štipendisti aktivne stike, omogočajo jim opravljanje obvezne prakse, pri izdelavi zaključnih nalog pa jim priskrbijo ustrezno mentorstvo.
Pogovarjali smo se tudi z dvema nekdanjima dijakoma Srednje šole Jesenice. Iztok Šušteršič iz Mojstrane je zaključil program strojni tehnik, nato pa se je vpisal na visokošolski strokovni študij metalurgije na Naravoslovno tehniški fakulteti v Ljubljani in ga pred dnevi z diplomo tudi uspešno dokončal. »Z znanjem, ki sem ga pridobil na Srednji šoli Jesenice, sem brez težav nadaljeval študij, zlasti veliko znanja smo pridobili pri strokovnih predmetih. Vsa leta sem bil tudi štipendist Acronija,« je povedal. Podobna je bila študijska pot Matjaža Marčetiča z Jesenic, ki je prav tako najprej zaključil program strojništva, nato pa nadaljeval študij metalurgije in je tik pred diplomo. »Na srednji šoli sem pridobil zlasti veliko tehničnega znanja, posebej pomembno pa se mi zdi, da začneš razmišljati kot praktik ...,« je povedal. Tudi Matjaž je že vsa leta štipendist Acronija, kar mu zagotavlja tudi redno zaposlitev po zaključku študija.