Mercator lani stabilen
Lani so v Skupini Mercator poslovali približno na ravni leta 2008, letos še ne pričakujejo rasti. Posebno pozornost bodo namenili gospodarjenju z nepremičninami.
Ljubljana – Kljub izjemno zahtevnim gospodarskim razmeram in pogojem poslovanja je Skupina Mercator lani ustvarila 2,64 milijarde evrov prihodkov iz prodaje, kar je za 0,6 odstotka več kot leto poprej, ob upoštevanju dejanskih deviznih tečajev, zlasti zaradi znižanja vrednosti srbskega dinarja (v povprečju za 16 odstotkov), pa za 2,4 odstotka manj. Na vseh trgih je gospodarska kriza znižala in spremenila povpraševanje potrošnikov, gospodarski položaj v državah zahodnega Balkana, kjer Mercator ustvari 34 odstotkov prihodkov, ostaja težaven in plačilna nedisciplina ostaja pomembno tveganje. Lani so kljub temu uresničili plan investicij v vrednosti 159 milijonov evrov in z odprtjem hipermarketov v Stari Zagori ter v Tirani vstopili tudi na trge Bolgarije oziroma Albanije. Skupina Mercator, ki ima 21.400 zaposlenih (od tega približno 40 odstotkov na tujih trgih), je v letu 2009 ustvarila 21 milijonov evrov čistega dobička, kar je kar za 48 odstotkov manj kot v letu 2008.
V letošnjem letu v Mercatorju ne pričakujejo izboljšanja gospodarskih razmer (na trgih jugovzhodne Evrope pričakujejo negativne gospodarske rasti) in zato tudi ne načrtujejo bistvene rasti poslovanja (prodaja naj bi znašala 2,75 milijarde evrov). Tudi čisti dobiček na bi bil iz letošnjega poslovanja približno enak lanskemu (21,9 milijona evrov), nekoliko bodo skrčili tudi investicije (na 120 milijonov evrov), saj jih bodo, tako kot lani, financirali iz lastnih sredstev. V februarju so sklenili strateški dogovor o povezavi s hrvaškim trgovcem Getro in s tem v dolgoročni najem pridobili 16 trgovskih objektov ter pomembno utrdili položaj drugega največjega trgovca na hrvaškem trgu.
Z začetkom letošnjega leta so v Skupini Mercator uveljavili novo organizacijo s tremi strateškimi korporacijskimi področji (trženje in globalna nabava, finance in informatika, razvoj kadra in organizacije) ter tremi stebri dejavnosti Mercatorja (trgovina Slovenija, trgovina jugovzhodna Evropa, nepremičnine). Za uspešnejše poslovanje so pripravili tudi tri skupine ukrepov, s katerimi naj bi posebno pozornost namenili prilagajanju ponudbe potrošnikom, poslovni racionalizaciji in povečanju poslovne prožnosti. Še naprej bodo razvijali projekt Mercator Pika (lani so dosegli že 1,4 milijona članov), razvijali svojih deset linij trgovske znamke Mercator, globalno nabavo in dodatne storitve. Za izobraževanje kadra bodo letos namenili 1,4 milijona evrov, kadrovsko oglaševanje pa bo potekalo prek zaposlitvenega portala. Že izločitev upravljanja nepremičnin v poseben steber pa kaže, da bodo temu upravljanju (Mercator je imel konec 2009 prek 1400 prodajnih enot!) namenili posebno pozornost.