Konec za okornega velikana

Kitajsko podjetje Sichuan Tengzhong ne bo rešitelj ameriškega Hummerja.

V zgodovino odhaja še ena avtomobilska znamka. Po neuspešni prodaji Kitajcem so se namreč pri ameriškem koncernu General Motors odločili ukiniti proizvodnjo znamenitih terenskih avtomobilov Hummer. Koncern General Motors je namreč pred kratkim s kitajskim podjetjem Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery podpisalo pismo o nameri znamke Hummer. Kitajsko podjetje, ki se s proizvodnjo vozil ukvarja šele nekaj let, je najavljalo, da bo razširilo ponudbo modelov, hkrati pa namerava vpeljevati tudi alternativne pogonske sklope. Prav tako naj bi ohranili ameriške trgovce, ki prodajajo Hummerje. Hummerja naj bi kupili za 150 milijonov dolarjev, a je posel padel v vodo, ko ga je zaustavila kitajska vlada s prepovedjo nakupa. Tako Hummerjev konec pomeni izgubo dela za približno tri tisoč delavcev.

Čeprav bi bilo lepše, da bi se razvoj prvega Hummerja začel v civilnih okoliščinah, je rojstvo orjaka žal narekovala ameriška vpletenost v zalivsko vojno. Civilna zgodovina se je začela leta 1992, ko so vojaškega Humveeja pri podjetju AM General malenkostno »zmehčali«, ga postavili na ceste in tudi v prosto prodajo. Znamko je pod svoje okrilje vzel koncern General Motors, ki se je s prevzemom tudi obvezal, da jo bo negoval v smislu razvoja novih modelov. Toda Hummer H1 je bil kar precej let edinec svoje družine, saj je bilo povpraševanja toliko, da so jih komaj izdelali v zadostnih količinah. Njegova zunanjost je groba, še bolj groba pa je njegova tehnika, ki je bila zasnovana tako, da bi orjak lahko premagoval tudi najtežja brezpotja. Med posebnosti vsekakor sodijo osrednje polnjenje zračnic med vožnjo ter sprednji in zadnji diferencial z zaporo. Hummer H1 ima štirikolesni pogon z elektroniko, ki v primeru zdrsa posameznega kolesa, več motornega navora prenese na kolo z boljšim oprijemom, kot dodatno opremo pa si je mogoče omisliti tako imenovani pustolovski paket z zaporami sprednjega in zadnjega diferenciala. V H1 ni mogoče izbrati drugega motorja kot z velikim, glasnim in požrešnim osemvaljnim turbodizelskim motorjem, ki razvije 152 kilovatov (205 KM), njegova moč pa se na kolesa prenaša s pomočjo samodejnega menjalnika. Vožnja s tem orjakom ni izjemno hitra, še manj udobna, zato je njegov naslednik H2 že precej bolj civiliziran. Kljub neizbežni poti v civilizacijo je tudi na H2 ostalo nekaj elementov, ki so bolj značilni za vojaška vozila, na primer zapahi in zaponke motornega pokrova, velike vlečne zanke v sprednjem in zadnjem odbijaču, izklesane karoserijske površine in podobno. Povsem drugačen od H1 je H2 pod motornim pokrovom, kjer se vrti 6,0-litrski bencinski osemvaljnik, ki razvije najmanj 237 kilovatov (316 KM). Zakaj najmanj? Zato, ker je z dodatnim »friziranjem«, enkrat v obliki elektronske škatlice in drugič s pomočjo mehanskega kompresorja, lahko motorju povečamo zmogljivost na 265 kilovatov (360 KM) oziroma do izjemnih 390 kilovatov (530 KM). V primerjavi s svojima večjima in starejšima bratoma H1 in H2 je Hummer H3 pravi mehkužec, saj so ga tako po merah kot videzu precej približali drugim večjim terenskim avtomobilom. V primerjavi s H2 je baby Hummer za celih 43 centimetrov krajši, 15 centimetrov nižji in dobrih 16 centimetrov ožji. Karoserijske linije so nekoliko zmehčane, na zunanjosti je še več s kromom prevlečenih delov. Najmanjšega Hummerja poganja tudi najmanjši motor, 3,5-litrski petvaljnik, ki razvije 164 kilovatov (220 KM) in za svoje delo v povprečju zahteva »samo« 11,8 litra bencina na 100 kilometrov prevožene poti. Težave, ki so pokopale legendarnega Hummerja, seveda niso od včeraj, stopnjevale so se z nenaklonjenostjo velikim in potratnim avtomobilom. Lani je bilo izdelanih samo devet tisoč primerkov, še leta 2007 pa 56 tisoč.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / torek, 19. januar 2016 / 13:32

Virus zdesetkal razrede

V Osnovni šoli Šenčur je prejšnji četrtek in petek pri pouku manjkalo blizu 150 otrok. Otroci so zboleli zaradi norovirusa, so potrdili z nacionalnega inštituta za javno zdravje, kjer so obolenja opaz...

Objavljeno na isti dan


Kultura / petek, 17. april 2020 / 06:00

Ob dnevu spomenikov in spomeniških območij

Ljubljana – V soboto, 18. aprila, je mednarodni dan spomenikov in spomeniških območij. Letos razmere zaradi pandemije narekujejo, da praznično druženje prenesejo na splet, kjer bodo razmišljanja o...

Kranj / petek, 17. april 2020 / 19:20

Čas za iskanje poti do novih znanj

Tudi Ljudska univerza Kranj se je prilagodila razmeram, povezanim s koronavirusom. Dejavnosti izvajajo na daljavo. Ta čas je po mnenju direktorice Mateje Šmid primeren tudi za iskanje poti do novih zn...

Vodice / petek, 17. april 2020 / 19:19

Odprt je tudi Začasni zbirni center Vodice

Vodice – Od srede je odprt tudi začasni zbirni center za ločeno zbiranje odpadkov v Vodicah. Do konca aprila bo zbirni center odprt vsako sredo in soboto med 9. in 14. uro. O nadaljnjem urniku pa b...

Bled / petek, 17. april 2020 / 19:18

Maske za občino in zdravstveni dom

Bled – Na IEDC – Poslovni šoli Bled že vrsto let uspešno sodelujejo z eno od najboljših kitajskih poslovnih šol Univerze Žedžiang v mestu Hangčou. Dobri prijateljski odnosi, ki jih gojijo z omenjen...

Kranj / petek, 17. april 2020 / 19:17

Lažje do interneta

Kranj – Na kranjski občini so se odzvali na pobudo in prošnjo ravnateljev šol, da učencem in dijakom, ki imajo omejene možnosti za učenje na daljavo, omogočijo brezplačen dostop do interneta.