Slovenski dirkalnik v boju s slovaškim: Slovaki, s katerimi so nas zamenjevali tudi na tej dirki, so jo odnesli precej bolje in se uvrstili v deseterico, ki je bila za slovensko ekipo izgubljena, ko se med drugo menjavo voznikov ni več hotel sneti volan.

Dirka za novinarske duše

Mazda je ob 20-letnici odprtega dvoseda MX-5 za sedmo silo organizirala vztrajnostno krožno dirko.

Če boste kdaj slišali kakšnega avtomobilskega novinarja pripovedovati, da je že naveličan neprestanega potovanja z ene na drugo predstavitev tega ali onega novega štirikolesnika, prekladanja testnih avtomobilov in poslušanja pravljic, ki jih avtomobilski proizvajalci servirajo na novinarskih konferencah, se boste najbrž začudili. Obstajajo pa tudi dogodki, kamor greš z veseljem in pričakovanjem, in takšna je bila tudi posebna Mazdina vztrajnostna krožna dirka, ki so jo na dirkališču Adria v bližini italijanskega Roviga v počastitev 20-letnice odprtega dvoseda MX-5 pripravili posebej za avtomobilsko sedmo silo. Ja, čisto prava dirka je bila, takšna z dirkaško predelanim avtomobilom, uradnim treningom, boksom za popravila, dolivanjem goriva in na koncu z merjenjem časa.

Vsaka od tridesetih ekip je štela pet članov, v slovenski smo se zvrstili Dušan Lukič iz Avto magazina, Željko Purgar iz Delove avtomobilske priloge, Sebastijan Plevnjak iz Avto foto marketa, nekdanji urednik Večerove priloge Šesta prestava in zdaj prvi človek dirkaškega Evo magazina in vodja naše ekipe Matjaž Korošak in malenkost zgoraj podpisanega. Na dirko sem šel s cmokom v grlu, saj sem bil zaradi težnostnega pribitka in pomanjkanja dirkaškega znanja najšibkejši člen ekipe, a ker je imel vajeti kot šef ekipe v rokah štajerski Matjaž, ki ima za seboj dolgoletne izkušnje iz relija, je nekako šlo.

Oba prosta treninga, ko smo se spoznavali z avtomobilom in 2,7-kilometrsko dolgo stezo, je blagoslovil dež, ki ni dovolil, da bi se asfalt posušil, in da bi iz Mazde MX-5, ki je za to priložnost imela nekaj več moči in je rohnela kot pravi dirkalnik, zvabili vse, kar je zmogla. Sam sem se pred dvojno šikano enkrat že videl v ogradi, a se je dirkalnik presenetljivo premislil, Dušan pa je dosegel 17. čas treninga in enak startni položaj, s katerimi smo morali biti pravzaprav zadovoljni, saj so imele nekatere ekipe med novinarje vrinjene tudi profesionalne dirkače.

Naslednje jutro se je začelo zares: priprava avtomobila, za katerega je skrbel dobrodušen italijanski mehanik, modrovanje o tem, kakšen naj bo tlak v gumah, ogrevanje, taktika, lahko italijansko kosilo. Štajerski Matjaž je v tem pogledu resen človek in nihče mu ni ugovarjal, saj smo vendarle želeli ekipni uspeh. Štiriurna dirka v ne preveč lepem vremenu, z menjavami vseh voznikov ni mačji kašelj. Start je bil obetaven in po letečem startu je Dušan prehiteval kot za šalo in nas kmalu približal deseterici. Željko je samo nadaljeval s hitrimi vožnjami, in ko sva ob postanku natočila gorivo, sem se z vsemi svojimi kilogrami dokaj hitro zbasal v tesen dirkaški sedež. Ko sem prehitel srbski in turški dirkalnik, se je adrenalin dvignil na pravo raven, doseženi časi so bili presenetljivo dobri, seveda slabši od mojih kolegov, ampak deseterico smo zadržali. Potem pa nas je doletela božja kazen: ko sem ustavil pri črpalki, se volan ni in ni hotel sneti in, ko sem z njim opravil na silo, se ni dal več natakniti. In Sebastijan je moral v boks, kjer je mehanik neposlušneža na ležišče pribil kar s kladivom. Dragocene minute so šle po zlu in Matjaž Korošak kot zadnji voznik ni mogel storiti več kot pridobiti nekaj mest, a več kot do 23. ni šlo.

Bilanca dirke je bila za nas žalostna: uvrstitev na rep razpredelnice, dva zlomljena kontaktna ključa, zdelan menjalnik in zavore, in avtomobil, ki smo ga na koncu morali pririniti v garažo. Čestitke Belgijcem za zmago in obljubljamo, da bo prihodnjič bolje.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Naklo / ponedeljek, 11. september 2023 / 12:52

Kranjsko komunalo bi zamenjali za tržiško

Naklo – Nakelski župan Ivan Meglič je na zadnji seji občinskega sveta dobil pooblastilo svetnikov, s katerim Občina Naklo izraža interes, da bi storitve izvajanja gospodarske javne službe zbiranja...

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / sobota, 25. junij 2011 / 07:00

Povej, kaj sanjaš

»Približno že pol leta se mi na vsake toliko časa pojavljajo sanje, v katerih je veliko krvi. Ta je bila prvič zelo temna in gosta, sedaj nazadnje pa zelo svetla. V prvih sanjah je neko svetl...

Cerklje na Gorenjskem / sobota, 25. junij 2011 / 07:00

Naprej, domovina

Dvorje - Člani Unesco kluba Cerklje so v sodelovanju z Občino Cerklje in Andragoškim centrom Slovenije v nedeljo pripravili slavnostno prireditev Naprej, domovina, ki je bila pos...

Prosti čas / sobota, 25. junij 2011 / 07:00

Poklon Dušanu Velkaverhu: Poletna noč - dan ljubezni

Z gala koncertom Poletna noč – dan ljubezni so se letos poklonili legendarnemu piscu besedil za popevke Dušanu Velkaverhu in zlatim časom slovenske popevke. Na odru ljubljanskih Križank so v tore...

Zanimivosti / sobota, 25. junij 2011 / 07:00

Nazaj v bohinjski raj

Laški Rovt - Zveza tabornikov Slovenije je minuli vikend organizirala vsakoletni državni mnogoboj, ki je v počastitev 60-letnice zveze tokrat potekal na taborišču v Laškem Rovtu...

Cerklje na Gorenjskem / sobota, 25. junij 2011 / 07:00

Župan sprejel najboljše učence

Cerklje - Župan Franc Čebulj je v petek v prostorih Občine Cerklje sprejel ravnateljico OŠ Davorina Jenka Cerklje Damijano Božič-Močnik in dvanajst učenk in učencev, ki so bili v...