Slovenski dirkalnik v boju s slovaškim: Slovaki, s katerimi so nas zamenjevali tudi na tej dirki, so jo odnesli precej bolje in se uvrstili v deseterico, ki je bila za slovensko ekipo izgubljena, ko se med drugo menjavo voznikov ni več hotel sneti volan.

Dirka za novinarske duše

Mazda je ob 20-letnici odprtega dvoseda MX-5 za sedmo silo organizirala vztrajnostno krožno dirko.

Če boste kdaj slišali kakšnega avtomobilskega novinarja pripovedovati, da je že naveličan neprestanega potovanja z ene na drugo predstavitev tega ali onega novega štirikolesnika, prekladanja testnih avtomobilov in poslušanja pravljic, ki jih avtomobilski proizvajalci servirajo na novinarskih konferencah, se boste najbrž začudili. Obstajajo pa tudi dogodki, kamor greš z veseljem in pričakovanjem, in takšna je bila tudi posebna Mazdina vztrajnostna krožna dirka, ki so jo na dirkališču Adria v bližini italijanskega Roviga v počastitev 20-letnice odprtega dvoseda MX-5 pripravili posebej za avtomobilsko sedmo silo. Ja, čisto prava dirka je bila, takšna z dirkaško predelanim avtomobilom, uradnim treningom, boksom za popravila, dolivanjem goriva in na koncu z merjenjem časa.

Vsaka od tridesetih ekip je štela pet članov, v slovenski smo se zvrstili Dušan Lukič iz Avto magazina, Željko Purgar iz Delove avtomobilske priloge, Sebastijan Plevnjak iz Avto foto marketa, nekdanji urednik Večerove priloge Šesta prestava in zdaj prvi človek dirkaškega Evo magazina in vodja naše ekipe Matjaž Korošak in malenkost zgoraj podpisanega. Na dirko sem šel s cmokom v grlu, saj sem bil zaradi težnostnega pribitka in pomanjkanja dirkaškega znanja najšibkejši člen ekipe, a ker je imel vajeti kot šef ekipe v rokah štajerski Matjaž, ki ima za seboj dolgoletne izkušnje iz relija, je nekako šlo.

Oba prosta treninga, ko smo se spoznavali z avtomobilom in 2,7-kilometrsko dolgo stezo, je blagoslovil dež, ki ni dovolil, da bi se asfalt posušil, in da bi iz Mazde MX-5, ki je za to priložnost imela nekaj več moči in je rohnela kot pravi dirkalnik, zvabili vse, kar je zmogla. Sam sem se pred dvojno šikano enkrat že videl v ogradi, a se je dirkalnik presenetljivo premislil, Dušan pa je dosegel 17. čas treninga in enak startni položaj, s katerimi smo morali biti pravzaprav zadovoljni, saj so imele nekatere ekipe med novinarje vrinjene tudi profesionalne dirkače.

Naslednje jutro se je začelo zares: priprava avtomobila, za katerega je skrbel dobrodušen italijanski mehanik, modrovanje o tem, kakšen naj bo tlak v gumah, ogrevanje, taktika, lahko italijansko kosilo. Štajerski Matjaž je v tem pogledu resen človek in nihče mu ni ugovarjal, saj smo vendarle želeli ekipni uspeh. Štiriurna dirka v ne preveč lepem vremenu, z menjavami vseh voznikov ni mačji kašelj. Start je bil obetaven in po letečem startu je Dušan prehiteval kot za šalo in nas kmalu približal deseterici. Željko je samo nadaljeval s hitrimi vožnjami, in ko sva ob postanku natočila gorivo, sem se z vsemi svojimi kilogrami dokaj hitro zbasal v tesen dirkaški sedež. Ko sem prehitel srbski in turški dirkalnik, se je adrenalin dvignil na pravo raven, doseženi časi so bili presenetljivo dobri, seveda slabši od mojih kolegov, ampak deseterico smo zadržali. Potem pa nas je doletela božja kazen: ko sem ustavil pri črpalki, se volan ni in ni hotel sneti in, ko sem z njim opravil na silo, se ni dal več natakniti. In Sebastijan je moral v boks, kjer je mehanik neposlušneža na ležišče pribil kar s kladivom. Dragocene minute so šle po zlu in Matjaž Korošak kot zadnji voznik ni mogel storiti več kot pridobiti nekaj mest, a več kot do 23. ni šlo.

Bilanca dirke je bila za nas žalostna: uvrstitev na rep razpredelnice, dva zlomljena kontaktna ključa, zdelan menjalnik in zavore, in avtomobil, ki smo ga na koncu morali pririniti v garažo. Čestitke Belgijcem za zmago in obljubljamo, da bo prihodnjič bolje.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / petek, 21. december 2007 / 07:00

Zvesti Gorenjskemu glasu

Težko bi našli bralca in naročnika, zvestejšega Gorenjskemu glasu, kot je Lojze Zavrl iz Srednjega Bitnja.

Objavljeno na isti dan


Slovenija / sreda, 6. september 2023 / 19:19

Sobote za solidarnost

V interventnem zakonu po poplavah sta predvideni solidarnostni soboti, ena v tem in druga v prihodnjem letu, za pomoč gospodarstvu pa je načrtovanih tudi več drugih ukrepov.

Rekreacija / sreda, 6. september 2023 / 19:17

Bratranca

Tolminski Kuk (2085 m n. m.) in Greben Bohinjsko-Tolminskih gora – Danes na dva tolminska vrhova, a do tja nas bo čakala precej dolga in dokaj neobiskana pot s čudovitimi razgledi.

Slovenija / sreda, 6. september 2023 / 14:15

Mesec ozaveščanja o otroškem raku

September so kot mednarodni mesec otroškega raka razglasili z željo, da bi se povečala ozaveščenost o otroškem raku. Temu se pridružujejo tudi v Društvu Junaki 3. nadstropja.

Železniki / sreda, 6. september 2023 / 14:13

Srečanje borcev na Puču

Martinj Vrh – Na Puču v Martinj Vrhu je bilo v soboto tradicionalno srečanje borcev gorenjskih partizanskih enot in podpornikov, ki ga prireja Združenje borcev (ZB) za vrednote NOB Škofja Loka. Sre...

Slovenija / sreda, 6. september 2023 / 12:57

Več kot milijon evrov s SMS donacijami

Kranj – V avgustu so uporabniki mobilnih storitev Telekoma Slovenije s SMS donacijami zbrali več kot milijon evrov. To je rekorden znesek v vsej 20-letni zgodovini storitve in kaže na veliko solida...