Pretiravanje je lahko škodljivo
Test: Mercedes-Benz ML 320 CDI 4MATIC
Mercedes-Benzov srednjeveliki športni terenec ML je že star znanec, toda manj znano je, da so ga pred poldrugim letom zapeljali na manjšo lepotno operacijo. Kirurški nož resnično skoraj ni zarezal v pločevino in zato je spremembe treba iskati s pomočjo luči pri belem dnevu.
Kakšno drobno novost bi se našlo predvsem na sprednjem in zadnjem delu, nekaj več pa v notranjosti, ki jo je mogoče »paketno« nadgraditi z usnjem, športnimi sedeži in drugimi dodatki. Potniška kabina je prostorna, kot se za avtomobil te velikosti spodobi, tudi potniki na zadnjih sedežih se ne pritožujejo, res pa je, da si predstavnice nežnejšega spola pri vstopu lahko umažejo krilo ali se počutijo negotovo, ko imajo na nogah čevlje z visokimi petami.
Iz že znane zgodbe je tudi turbodizelski šestvaljnik, pogonski stroj, ki z orjaškim navorom že od speljevanja naprej suvereno opravlja svoje delo. Kljub avtomobilovi teži, ki krepko presega dve toni, je motor brez težav kos svoji nalogi in elegantnega športnega terenca dovolj hitro poganja po odprtih cestah in ga prepričljivo potiska v klanec. Kapo dol pred sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki prestavlja tako mehko, kot da se med menjalniškimi zobniki ne bi dogajalo nič, oziroma tako zvesto sledi motorju, da ni čutiti nikakršnih počepov. Odličen dodatek s spiska doplačilne opreme je zračno vzmetenje, ki se vozniku in potniku prilagaja v športnem ali komfortnem načinu, mogoče pa ga je prepustiti tudi samodejnemu sprotnemu nastavljanju.
Seveda, treba je imeti v mislih, da ML, kljub ali pa prav zaradi elektronsko nadzorovanega štirikolesnega pogona, ni čistokrvni terenec, čeprav si je mogoče omisliti tudi sprednjo in zadnjo zaporo diferenciala in reduktor. Ne zato, ker bi bile zmogljivosti zelo omejene, ampak ker se za blato, vejevje in skalovje takšnega avtomobila marsikomu zdi škoda. V svetu prestiža namreč še toliko bolj drži, da v avtomobil ne vstopamo z umazanimi škornji, da ga le, kadar je nujno, zapeljemo z urejenih cest in da mora biti vedno ali vsaj večinoma bleščeče čist.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 2987 ccm
Največja moč pri v/min: 165 kW/224 KM
Najvišja hitrost: 215 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 12,7/ 7,5/ 9,4 l/100 km
Maloprodajna cena: 62.200 EUR
Uvoznik: AC Intercar, Ljubljana