Brezstično plačevanje
Kranj - Banka Koper je v sodelovanju s podjetjema MasterCard Europe in Mobitel decembra predstavila poskusni projekt brezstičnega plačevanja s pomočjo tehnologije MasterCard PayPass. »Brezstično plačevanje je izjemno priročno, še posebej pri nižjih zneskih, saj do zneska 25 evrov ni treba vnesti PIN kode. Uporabnik plačilno kartico oz. mobilni telefon le približa čitalcu ob POS terminalu in transakcija je opravljena. Celoten postopek traja dve sekundi, kar je bistveno manj kot pri plačilu z navadno kartico ali gotovino,« je na predstavitvi povedal Tomaž Lešnik, direktor Sektorja razvoja produktov v Banki Koper, in dodal, da v projektu sodeluje več kot osemsto imetnikov brezstičnih kartic in 65 imetnikov mobilnih telefonov, zaposlenih v Banki Koper in Mobitelu, ter štiri prodajna mesta. V pilotnem projektu bodo najprej na voljo debetne plačilne kartice Maestro PayPass, kasneje pa tudi kartice z odlogom plačila MasterCard PayPass in mobilni telefoni z možnostjo brezstičnega plačila.
Tovrstni način plačevanja je po svetu že močno razširjen, primeren je predvsem za plačevanje manjših zneskov in na prodajnih mestih s hitrim pretokom strank – v restavracijah s hitro prehrano, v kinematografih, na parkiriščih, prodajnih avtomatih, bencinskih servisih, v časopisnih kioskih in pri lokalnih prevoznikih. Septembra lani je bilo po svetu že več kot 66 milijonov kartic in drugih naprav MasterCard PayPass in Maestro PayPass, sprejemalo pa jih že več kot 174 tisoč svetovnih trgovcev. Mobilni telefoni, opremljeni s tehnologijo brezstičnega plačevanja, bodo v prihodnje postali poleg plačilnih kartic glavno »orodje« za plačevanje.