Odštevanje se začenja
Kljub krizi se tudi letos obeta vrsta novih zanimivih avtomobilov.
Kriza, zmanjšanje proizvodnje, znižanje porabe goriva in škodljivih emisij ter alternativni pogoni so besede, ki so se lani najpogosteje slišale v avtomobilskem svetu. Ampak ta svet se kljub ne najbolj rožnatim časom vrti naprej in bo tudi letos postregel s številnimi štirikolesnimi novostmi. Prvi »kriterij« letošnjih tekmovanj bo marca avtomobilski salon v svetovljanski Ženevi; tam se vsako leto zberejo vsa imena, ki kaj pomenijo na svetovnem avtomobilskem zemljevidu, vsekakor pa so nekateri svoje karte vsaj delno odkrili že prej.
AUDI A8 – Tretja generacija Audijeve admiralske ladje se ponaša z lahko aluminijasto karoserijo, dinamičnim videzom in napredno tehnologijo. Prihaja z dvema motorjema, 4,2-litrskim bencinskim (273 kW/372 KM) in 4,2-litrskim turbodizelskim (258 kW/350 KM), ki se jima bo kmalu pridružil še 3,0-litrski turbodizel (184 kW/250 KM), za katerega obljubljajo povprečno porabo 6 litrov plinskega olja na 100 kilometrov. Povsem nov je tudi osemstopenjski samodejni menjalnik.
MITSUBISHI RVR – Povsem uradnega imena novi Mitsubishijev manjši križanec s športnimi terenci še nima, svojo pot pa bo po premieri v Ženevi kmalu začel tudi po evropskih trgih. Zaradi kompaktnih mer, prostornosti, prilagodljivosti in nenazadnje zaradi novega 1,8-litrskega Mitsubishijevega turbodizelskega štirivalnjnika naj bi ugajal tudi ali predvsem kupcem na stari celini. Na slovenske ceste naj bi zapeljal konec poletja ali jeseni, cena je za zdaj še neznanka.
CITROËN C-ZERO in PEUGEOT iON - Električna malčka bosta namenjena predvsem mestnim vožnjam, poganjala pa ju bo izključno električna energija, ki bo oskrbovala sinhronski motor s trajnim magnetom, ki razvije moč 47 kilovatov (64 KM) v območju med 3000 in 6000 vrtljaji v minuti. Največji navor 180 Nm doseže v območju od 0 do 2000 vrtljajev v minuti, njegova moč se prenaša na kolesa prek enostopenjskega reduktorja. Napajanje motorja zagotavljajo litij-ionski akumulatorji zadnje generacije.
VOLKSWAGEN AMAROK – Prvi evropski odprti terenski dostavnik bo imel štirivratno dvojno kabino ali enojno kabino z daljšim tovornim prostorom. Pogonu bosta namenjena dva različna 2,0-litrska turbodizelska motorja (90 kW/122 KM in 120 kW/163 KM), oba motorja sta kombinirana s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Amaroka bodo najprej začeli prodajati v Južni Ameriki, sledita Avstralija in Južna Afrika, v Evropo bo pripeljal v drugi polovici prihodnjega leta.
ALFA ROMEO GIULIETTA – Z oživitvijo slavnega imena se pri italijanski kovačnici avtomobilov s športnim prizvokom pripravljajo na krst novega najpomembnejšega modela. Z novo Giulieto si želijo nov zagon in povrnitev zaupanja, ki ga bodo skušali pridobiti z atletsko držo, visoko stopnjo udobja in sodobnimi motorji. Pogonski stroji bodo v začetku štirje, dva bencinska in dva dizelska, vsi s prisilnim polnjenjem. Razpon zmogljivosti bo segal od 77 do 125 kilovatov (105 do 170 KM).