Nova francoska kulinarika

Test: Renault Scenic 1.4 TCe 130 dynamique in Renault Grand Scenic 1.9 dCi 130 privilege

Enoprostorski avtomobili v spodnjem srednjem razredu so še vedno ena najbolj modnih kategorij v svetu štirih koles. Odlikujejo se po uporabnosti, prostornosti, prilagodljivosti in nenazadnje lahko tudi z oblikovno eleganco.

Pri Renaultu so pred poldrugim desetletjem zaorali ledino s prvo generacijo Scenica, ki je bil takrat še polnopravni član družine Megane, nato pa zgodbo o uspehu najprej ponovili s kozmetično prenovo in slednjič še s tretjo generacijo najuspešnejšega razrednega predstavnika. Pri Renaultu so se tudi pri novi generaciji držali izkušenj, ki so jih nabrali z dolgoletno kilometrino, in običajno ter podaljšano izvedbo enoprostorca prilagodili novim časom.

Po dolžini oba avtomobila ustrezata razredni definiciji, že njuna zunanjost pa dovolj nakazuje vse razlike. Običajni Scenic je z na novo zlikano zunanjostjo privlačnejši od predhodnika in hkrati usklajen z novo Renaultovo celostno podobo, še vedno pa se bodo vsi težko sprijaznili s topim nosom, nevpadljivimi bočnimi linijami in morda celo preveč izrazitimi zadnjimi lučmi. Še kakšen bolj namrgoden pogled bi si lahko prislužil Grand Scenic, ki je s podaljšanim zadkom izgubil nekaj skladnosti.

Ampak pri tovrstnih avtomobilih je bolj pomembna notranjost. Pri Scenicu bi glede na Renaultove izkušnje pričakovali več vizionarstva glede zlaganja zadnjih sedežev, saj so Renaultovi notranji arhitekti očitno spregledali, da bi bilo zadnje sedeže bolje zložiti v dno, kot jih odstranjevati iz kabine, še posebej to velja za sedemsedežni Grand Scenic, kjer je prtljažnik zaradi dveh dodatnih sedežev nekoliko manjši od pričakovanj.

Všečnost notranjega oblikovanja je stvar okusa uporabnikov. Notranji arhitekti so se držali tradicije in zato imata oba avtomobila digitalizirano armaturno ploščo z občutno boljšo grafiko kot pri predhodniku. Dodano vrednost predstavlja doplačilni navigacijski sistem TomTom, ki mu v nekoliko odročnejših slovenskih območjih zmanjkuje kartografske podlage, sicer pa zna brati tudi obcestne prometne znake. Pri Renaultu so Scenicu med drugim namenili novo generacijo bencinskega štirivaljnika, ki s podporo turbinskega polnilnika nudi več navora in moči pri manjši prostornini; zmogljivost 1,4-litrskega motorja je s svojo elastičnostjo vozniku v veselje, razen ko je zaradi bencinske potratnosti pogosteje treba na bencinsko črpalko. Glede tega je občutno bolj prizanesljiv 1,9-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je dobro uravnotežen z voznimi lastnostmi Grand Scenica. Dobro razporejen navor omogoča lenarjenje s prestavno ročico, dirkaških zmogljivosti pa seveda ni.

Zapriseženi privrženci enoprostorskih avtomobilov in z njimi povezanega udobja bi z obema Renaultovima modeloma verjetno hitro našli skupni jezik, je pa seveda res, da tudi bližnji tekmeci medtem niso spali.

Osnovni tehnični podatki

RENAULT SCENIC TCe 130 / GRAND SCENIC dCi 130

Mere: d. 4,344/4,560, š. 1,755/1755, v. 1,645/1,645 m, medosje 2,702/2770 m

Prostornina prtljažnika: 437-1637/564-2083 l

Teža (prazno vozilo): 1420/1496 kg

Vrsta motorja: štirivaljni bencinski/ turbodizelski

Gibna prostornina: 1998/1870 ccm

Največja moč pri v/min: 96 kW/130 KM pri 5500//96 kW/130 KM pri 3750

Največji navor pri v/min: 190 pri 2250/300 pri 1750

Najvišja hitrost: 190/195 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 10,5/11,5 s

Poraba goriva po EU norm.: 5,8/ 9,4/ 7,1 //6,9/ 4,9/ 5,2 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 168/149 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 19.290/23.290 EUR

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Jesenice / ponedeljek, 29. junij 2020 / 10:50

Odobrena sredstva za čiščenje odpadne vode

Ljubljana, Jesenice – Služba vlade za razvoj in evropsko kohezijsko politiko je sredi tedna izdala odločitev o finančni podpori za projekt Odvajanje in čiščenje odpadne vode v porečju zgornje Save...

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / torek, 22. marec 2011 / 07:00

Orgličarji v soboto pri Avseniku

Muzej ter Galerija Avsenik bosta v soboto, 26. marca, priredila pri Avseniku v Begunjah 6. mednarodno srečanje orgličarjev. Program, ki bo imel svetovalno in tudi družabno vsebino, se...

Prosti čas / torek, 22. marec 2011 / 07:00

Dobrodelna prireditev v Radovljici

V Linhartovi dvorani v Radovljici bo jutri, v sredo, ob 18. uri dobrodelna prireditev ob materinskem dnevu, ki jo pripravljajo Prostovoljno gasilsko društvo Radovljica, Društvo vitezov Templarjev...

Prosti čas / torek, 22. marec 2011 / 07:00

Hari Mata Hari v soboto v Kranju

Po uspešni balkanski turneji prihajajo na slovenske odre mojstri ljubezenskih balad in uspešnic Hari Mata Hari. Hari je eden izmed najustvarjalnejših bosanskih avtorjev in ohranja status ene najb...

Prosti čas / torek, 22. marec 2011 / 07:00

Langa in Langa junior v petek v Škofji Loki

Ciganska etno skupina Langa pripravlja prvi združeni samostojni koncert skupine Langa & Langa junior, ki bo ta petek, na materinski dan, ob 20. uri v Športni dvorani Trata pri Škofji Loki. Udelež...

GG Plus / torek, 22. marec 2011 / 07:00

Zaslužil bi si zmago

Robert Kranjec, slovenski junak Planice, je spregovoril tudi o težavah, s katerimi so se slovenski skakalci soočali v letošnji zimi. V četrtek odhaja na Filipine.