Ne dovolijo mu gradnje
Odziv na izjave g. Andreja CafuteV zvezi z izjavami, ki jih je g. Andrej Cafuta izrekel na novinarski konferenci in so bile povzete v članku z gornjim naslovom, ki ga je 4. decembra 2009 objavil časopis Gorenjski glas, smo javnosti dolžni podati nekaj pojasnil.
Gospod Cafuta je tam predstavil svoj pogled na domnevne prepreke pri iskanju možnosti za postavitev pasjega hotela. Pri tem pa je izrekel vrsto netočnosti in zavajajočih trditev.
Vsi postopki na Občini Škofja Loka, ki zadevajo urejanje prostora, potekajo skladno z veljavno prostorsko zakonodajo in podzakonskimi akti, ki veljajo v Republiki Sloveniji. Gospod Cafuta je občino zaprosil za lokacijsko informacijo (LI), ki mu jo je Občina v predpisanem roku tudi izdala. LI je tako kot vedno vsebovala natančno zapisane vse prostorsko–gradbene posege, ki jih občan na določeni parceli sme izvajati. Te posege določa veljavni občinski prostorski akt - Prostorsko ureditveni pogoji, ki ga je sprejel Občinski svet Občine Škofja Loka na svoji seji 19. julija 2004 in je bil objavljen v Uradnem listu RS 103/2004.
Iz veljavnih prostorskih aktov izhaja, da je omenjeno zemljišče po namenski rabi opredeljeno kot delno kmetijsko zemljišče in delno gozd s posebnim namenom. Skladno z veljavno zakonodajo s področja urejanja prostora in veljavnim občinskim prostorskim aktom pa gradnja na kmetijskih in gozdnih zemljiščih ni dovoljena.
Izgradnja pasjega hotela, za katerega je g. Cafuta Občino Škofja Loka zaprosil za izdajo lokacijske informacije, je dovoljena le na podlagi predhodno pridobljenega gradbenega dovoljenja, ki ga na zahtevo stranke izda upravna enota in ne občina, pri čemer pa se gradnja takšnega objekta lahko izvaja izključno na zemljišču, ki je kategorizirano kot stavbno zemljišče.
Če bi želel g. Cafuta na omenjeni parceli zgraditi pasji hotel, bi moral najprej vložiti pobudo za spremembo namembnosti predmetnega kmetijsko-gozdnega zemljišča v stavbno zemljišče. Tu ne gre za nikakršna dvojna merila. Ravnati bi moral enako kot brez izjeme vsak drug občan občine Škofja Loka. G. Cafuta nikoli ni podal nikakršne pobude za spremembo statusa oziroma pobude za spremembo namembnosti zemljišča v prostorskem planu. Iz tega razloga je njegovo sklicevanje, da mu občinska uprava in župan nalašč grenita življenje, neresnično.
Občina se pri upravljanju s prostorom trudi iskati najboljše rešitve za svoje prebivalce. Pri tem pa ne more mimo veljavne zakonodaje in postopkov, ki iz nje izhajajo. Tako je sprememba namembnosti določenega zemljišča lahko potrjena le, če se z njo strinjajo in jo potrdijo prav vsa pristojna ministrstva, ki so nosilci urejanja prostora. Celo pozitivno mnenje katerega od njih še ne pomeni, da bo do spremembe namembnosti zemljišča tudi v resnici prišlo. Pozitivna mnenja morajo biti namreč pridobljena s strani prav vseh relevantnih ministrstev.
Navedeno je bilo obrazloženo tudi v izdani lokacijski informaciji, ki so jo izdale pristojne občinske službe. Te so dolžne upoštevati in odločati zgolj in samo na podlagi veljavne prostorske zakonodaje in veljavnih predpisov, ki jih je sprejel občinski svet. To so storile tudi v konkretnem primeru. Če bi bilo odločeno drugače, bi šlo dejansko za subjektivno in nezakonito odločitev.
Jernej Tavčar,
PR Služba Občine Škofja Loka



Zgornja Gorenjska
Kranjska Gora
Jesenice
Žirovnica
Radovljica
Bled
Gorje
Bohinj
Osrednja Gorenjska
Tržič
Naklo
Kranj
Preddvor
Jezersko
Šenčur
Cerklje na Gorenjskem
Južna Gorenjska
Železniki
Žiri
Gorenja vas-Poljane
Škofja Loka
Medvode
Vodice
Vzhodna Gorenjska
Komenda
Kamnik
Mengeš
Trzin
Domžale
Moravče
Lukovica
Karavanke
