Mestna gneča ni ovira

Test: Opel Agila 1.2 16V Enjoy

Če bi pri Oplu sami odgovarjali za svoj novi najmanjši avtomobil, bi bilo morda marsikaj drugače. Tako pa so se morali bolj ali manj prepustiti japonskemu Suzukiju, ki je v večji meri tudi tokrat poskrbel za Oplovega in svojega urbanega malčka.

Agila je v prvi vrsti igrivo oblikovan avtomobil mestnih mer in okretnosti, z dokaj prostorno potniško kabino za četverico in s skromnim, vendar povečljivim prtljažnikom. Treba je priznati, da je avtomobil veliko bolj odrasel, kot je bil v svoji prvi generaciji in predvsem bolje prilagojen okusu in navadam evropskih kupcev. Enoprostorska zasnova karoserije zaradi svežega oblikovalskega pristopa ni več škatlasto oglata, ampak prijetno zaobljena, kljub temu pa je ohranjena notranja prostornost, ki gre seveda tudi na račun dolžinskega prirastka. Tega je v primerjavi s predhodnico za celih dvajset centimetrov, a kljub temu je Agila še vedno med krajšimi avtomobili v svojem razredu, kar napeljuje na misel, da se najbolje počuti v prometno zatrpanih mestnih okoljih, kjer si je težko priboriti parkirni prostor.

Filozofija zunanje nagajivosti se nadaljuje tudi na voznikovem delovnem prostoru, kjer je velik okrogel merilnik za hitrost in satelitsko nameščeni merilnik vrtljajev. A hkrati je to tudi vse, kar pusti globlji vtis, medtem ko trda plastika armaturne plošče in pomanjkanje odlagalnih predalov in polic nekoliko razblinita vtis uporabnosti in priročnosti. In kdor pozna notranjosti drugih Oplovih avtomobilov, bo hitro ugotovil, da so imeli glavno besedo poševnooki notranji arhitekti, ki se včasih s svojim precej togim razmišljanjem ne znajo vživeti v širša obzorja. Precej bolje so se izkazali pri odmerjanju prostora za noge in glave potnikov. Predvsem tistim, ki imajo težave s hrbtom, bo ugajalo nekoliko višje sedenje, potnikom, obdarjenim z nekaj več centimetri telesne višine, pa radodarno dodeljeni vzdolžni centimetri, pri čemer je tudi potovanje na zadnji klopi manj utesnjeno, kot obeta zunanjost. Prtljažnik je v osnovi komaj povprečen, izdatno pa se poveča s podiranjem zadnjih naslonjal, ko nastane za okrogel kubični meter prostora za tovor.

Najmanjši pogonski stroj, bolje rečeno 1,2-litrski bencinski motorček, tako kot vsa tehnika iz Suzukijeve hiše, ne zmore čudežev, je pa dovolj kooperativen v mestnem okolju, kjer se ne izkažeta dve njegovi glavni slabosti, pomanjkanje navora v srednjem območju delovanja in pretiran trušč, ki ga uprizarja pri naglem pospeševanju. Agilina lega na cesti je zadovoljiva, kakšnih posebnih želja po odklonih ni zaznati, kolesa se suvereno držijo podlage, nagibanja karoserije v ovinkih pa je nekaj več, kot bi si ga želel voznik.

Agila seveda nima drugih ambicij, kot biti prijazno nagajiv avtomobil za vsakdanje opravke. A vendar celotna slika ni videti tako lepa, kot jo kaže bežen pogled, kajti za več opreme, namenjene varnosti in udobju, je treba ob osnovni ceni še enkrat seči v denarnico.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 3,740, š. 1,680, v. 1,590 m, medosje 2,360 m

Prostornina prtljažnika: 225/1050 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 950/1485 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski, 16V

Gibna prostornina: 1242 ccm

Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM pri 5500

Največji navor pri v/min: 114 pri 4400

Najvišja hitrost: 175 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 12,3 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,9/ 4,7/ 5,5 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 131 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 10.700 EUR

Uvoznik: Opel Slovenia, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Pisma bralcev / nedelja, 17. januar 2016 / 20:54

Junaki Planice letijo kot ptice

To je zapisano v besedilu ene izmed številnih Avsenikovih skladb. Slavko je bil nekaj časa, v petdesetih letih, tudi sam skakalec. Potlej je začutil, da njegova duša in talent pripadata muziciranju...

Objavljeno na isti dan


Kronika / torek, 17. januar 2023 / 18:33

Pijan zapeljal s ceste

Kranj – Gorenjski policisti so minuli konec tedna obravnavali več prometnih nesreč, ki so jih povzročili vinjeni vozniki. Med drugim so v soboto zgodaj zjutraj v Kranju obravnavali 22-letnega vozni...

Nasveti / torek, 17. januar 2023 / 18:30

Tanja odgovarja

Pozdravljeni, Tanja, sem študentka in imam možnost potovanja v Azijo, vendar sem brez financ. Zanima me, ali mi bo uspelo oditi. Seveda ti bo uspelo. T...

Razvedrilo / torek, 17. januar 2023 / 18:25

Klapski večerv Škofji Loki

Športna dvorana na Trati konec januarja vabi na Klapski večer, kjer boste lahko prisluhnili dalmatinskim pesmim.

Gospodarstvo / torek, 17. januar 2023 / 18:22

V naravi ni počitka

Lani je bilo najtoplejše leto v zgodovini meritev v Sloveniji, pretoplo vreme se je nadaljevalo tudi prva dva tedna v januarju. Kako je to vplivalo na kmetijstvo, sadjarstvo in čebelarstvo?

Kultura / torek, 17. januar 2023 / 18:20

Poti k likovni umetnosti

V Galeriji Sokolskega doma je na ogled razstava slik in objektov akademskega slikarja Marjana Prevodnika. V duhovitem naslovu razstave »Ni edine in zveličavne poti, kako napačno slikati« se skriva mar...