Manj lahko pomeni tudi več
Test: Dacia Logan Van 1,5 dCi Ambiance
Dacia Logan Van je ta hip najcenejše lahko dostavno vozilo na evropskih trgih, kar je seveda povsem v skladu s filozofijo te romunske avtomobilske znamke, ki že nekaj let uspešno deluje pod taktirko francoskega Renaulta. Načrtovanje, razvoj in proizvodnja tega vozila so zaznamovani s krčenjem stroškov, poenotenjem delov in uporabi že amortizirane tehnologije. Tovorna različica je nastala iz potniškega Logana MCV, kar med drugim pomeni, da je velika večina karoserijskih in mehanskih delov v celoti enakih. Zato vozilo delno odstopa od načel in potreb sodobnega transporta v urbanih središčih. Na bokih ima namreč dodaten par krilnih vrat, kajti razvoj širših in drsnih bi bil za končno prodajno ceno prevelik udarec. Krilna vrata na bokih nekoliko ovirajo natovarjanje in iztovarjanje, tako da je glavni dostop do tovora skozi dvokrilna nesimetrična zadnja vrata, ki so nezastekljena. Tovorni prostor je v tem vozilu kljub dokaj dolžinsko skromni zunanjosti prostorsko soliden, saj je vanj mogoče spraviti do 2,5 kubičnega metra tovora. Še bolj pomembno je, da tovor lahko tehta do 800 kilogramov. Tovorni prostor je obložen s plastiko in potniške kabine ločene s pločevinasto steno. Potniška kabina je prostorsko dokaj omejena, čeprav so konstruktorji našli dobro rešitev s predelno steno, ki ni postavljena povsem navpično, ampak je proti vrhu nagnjena nazaj; s tem je omogočen boljši naklon voznikovega in sopotnikovega sedeža. Armaturna plošča je tako kot v vseh Daciinih avtomobilih preprosta, racionalna in brez odvečnega okrasja. Pod poglavje z dobrimi ocenami spada preverjeni Renaultov 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je dobro odziven, nezahteven, vendar tudi premalo energičen, ko je vozilo popolnoma natovorjeno, in preveč hrupen že pri potovalni avtocestni hitrosti. Motor je povezan s petstopenjskim ročnim menjalnikom, pri katerem bi si voznik želel več natančnosti, poraba goriva je v okviru pričakovanih vrednosti, zavore so v solidnem povprečju, prazno vozilo se dokaj zmedeno odziva na cestne grbine. Za vsakdanji transport v urbanih središčih je Logan Van povsem ustrezno vozilo, kajti moda, elektronika in še kaj drugega so v tem avtomobilskem razredu za večino uporabnikov drugotnega pomena.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1461 ccm
Največja moč pri v/min: 50 kW/70 KM
Najvišja hitrost: 150 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 6,2/ 4,8/ 5,3 l/100 km
Maloprodajna cena: 9.960 EUR
Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana