Dr. Zlata Remškar, dr. med. (Foto: Tina Dokl)

Pacienti poiščejo njen nasvet

Leto dni je, kar so dr. Zlato Remškar, dr. med., imenovali za zastopnico za pacientove pravice na Gorenjskem. Nasvet poišče med štiri in šest pacientov na teden, večinoma se ne strinjajo z oceno njihove invalidnosti, trajanjem bolniške odsotnosti z dela, odobritvijo zdraviliškega zdravljenja ...

»Soočila sem se tudi s sodno odrejenim prisilnim zdravljenjem duševnih bolnikov, ki so poizkušali s pomočjo zastopnika pacientovih pravic prekiniti prisilno psihiatrično zdravljenje.«

Kranj – »V povprečju išče nasvet oziroma pomoč od štiri do šest pacientov na teden. Nekateri se zadovoljijo s telefonskim pogovorom, drugi komunicirajo s pomočjo elektronske pošte, nekateri pa po predhodnem telefonskem dogovoru pridejo k meni na osebni pogovor. Večina pacientov je v tem letu dni poiskala zastopniško pomoč zaradi neizpolnjenih pričakovanj do pridobitve nekaterih pravic, za katere so menili, da so do njih upravičeni. Šlo je za primere nestrinjanja bolnikov z oceno njihove invalidnosti, oceno stopnje telesne okvare, trajanja bolniške odsotnosti z dela, odobritve zdraviliškega zdravljenja … Bolnikom sem priporočila dokončati predvidene postopke za pridobitev naštetih pravic ter včasih svetovala, v dogovoru z izbranim zdravnikom, ponovitev preiskav za dodatno osvetlitev zdravstvenega stanja bolnika. Soočila sem se tudi s sodno odrejenim prisilnim zdravljenjem duševnih bolnikov, ki so poizkušali s pomočjo zastopnika pacientovih pravic prekiniti prisilno psihiatrično zdravljenje,« je povedala dr. Zlata Remškar, dr. med. V pomoč bolnikom je bila tudi pri pospešenju postopka posredovanja bolnikove zdravstvene dokumentacije drugemu izbranemu zdravniku, ki je bila pred zastopniškim posredovanjem zavrnjena. Nekajkrat je posredovala pri pridobivanju vrste za specialistični pregled oziroma zdravljenje.

Že kar nekaj časa je v ospredju javnega zanimanja odnos bolnik – zdravnik. »Bolniki se res pritožujejo nad slabo komunikacijo z zdravniki. Ugotavljajo, da zdravniki nimajo časa zanje, da bi jim lahko bolj natančno in razumljivo razložili bolezen, zdravljenje, prognozo in njihove pravice. Moti jih tudi pogosto menjavanje zdravnikov, ki jih obravnavajo med hospitalizacijo. Podobno doživljajo komunikacijo z zdravniki tudi svojci bolnikov,« je opozorila zastopnica za pacientove pravice na Gorenjskem. Po letu dni dela ugotavlja, da so bile le nekaterim od bolnikov, ki so poiskali zastopnika, kršene pravice. »Večina bolnikov je prišla razreševat k zastopniku socialno problematiko. Kot zdravnica sem tudi ugotovila, da zastopništvo ščiti le proceduralno obravnavanje bolnikov ter ne ščiti zanje vsebinsko pomembnejše pravice do dobre strokovne in varne ter primerno hitre zdravstvene obravnave bolnikov. Na področju strokovne obravnave je bolnik namreč veliko bolj ranljiv in nima medicinskega znanja, kot pri presoji proceduralnih postopkov z njim.«

 

Kontakt

Zastopnica za pacientove pravice na Gorenjskem ima pisarno v prostorih Zavoda za varovanje zdravja na Gosposvetski 12 v Kranju. Pisarna je odprta vsak torek in četrtek od 14. do 20. ure. Za termin obiska pri zastopnici se dogovorite pri gospe Heleni Okorn vsak torek in četrtek od 14.30 do 16. ure na telefonski številki 04/20 17 109 ali 041/893 395. Vprašanja lahko zastavite tudi po e-pošti na naslov: zlata.remskar@zzv-kr.si.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / nedelja, 7. december 2014 / 13:15

Splet vse vidi

»Bog vse vidi in vse ve, greh se delati ne sme.« Da je res tako, je verjela večina naših prednikov, verjeli so tudi v nadaljevanje te trditve: »Bog dobro nagradi in slabo kaznuje.« Grešilo...

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / ponedeljek, 14. avgust 2017 / 23:25

Gorenjska banka posluje z dobičkom

Gorenjska banka je v prvi polovici leta ustvarila 3,6 milijona evrov čistega dobička. Oba interesenta za nakup večinskega deleža banke ponujata ceno, ki je nižja od likvidacijske.

Naklo / ponedeljek, 14. avgust 2017 / 23:13

Spodbujajo gojenje sončnic

Projektu Čebelarske zveze Slovenije Kar sejemo, to žanjemo, ki je letos namenjen spodbujanju gojenja sončnic, so se pridružili številni partnerji, na Gorenjskem Biotehniški center Naklo.

GG Plus / ponedeljek, 14. avgust 2017 / 23:12

Dr. Jernej Vidmar – petindvajseti ljubljanski škof

Za cerkvijo v centru Kranja je velika stavba, Tavčarjeva 41, ki se je je prijelo ime Škofija. Leta 1873 jo je namreč kupil ljubljanski škof dr. Jernej Vidmar in ji dal sedanjo podobo. V letih 1860–...

GG Plus / ponedeljek, 14. avgust 2017 / 23:09

Desetletje Slavka Beznika

Danes 91-letni Slavko Beznik z družinskimi koreninami na Gorjušah, kjer sedaj preživi večino svojega časa in gre le občasno v Ljubljano, je eden od tistih ljudi, ki so v Gorenjskem glasu videli pri...

Kronika / ponedeljek, 14. avgust 2017 / 23:07

Trije so bili poškodovani

Krnica – Na cesti Bled–Pokljuka sta v naselju Krnica trčili dve osebni vozili. Gasilci PGD Bled so zavarovali kraj prometne nesreče, nudili pomoč reševalcem pri oskrbi treh poškodovancev ter pomaga...