Pomisleki o medvoški obvoznici
Priprava Državnega prostorskega načrta za navezovalno cesto Jeprca-Stanežiče-Brod je skoraj končana.
Medvode – Člani občinskega sveta Občine Medvode so se v torek na seji seznanili s potekom načrtovane štiripasovne ceste mimo Medvod, ki je del navezovalne ceste Jeprca–Stanežiče–Brod in razpravljali o tem. Traso, predvsem pa postopek priprave Državnega prostorskega načrta (v nadaljevanju DPN), sta predstavili Barbara Radovan in Barbara Bukovac z Ministrstva za okolje in prostor, Direktorata za prostor, Marjeta Vozelj z Ministrstva za promet pa je svetnike seznanila z nadaljnjim načrtovanjem same gradnje.
Priprava DPN za to navezovalno cesto iz Gorenjske proti Ljubljani se je začela s pobudo ministra za promet leta 2004. Vlada je traso potrdila marca 2007. »Konec prejšnjega meseca so bila zaključena stališča do pripomb in predlogov. S pripravo DPN smo prišli že skoraj do konca. Manjkata samo še dva koraka: pridobitev mnenj nosilcev urejanja prostora in sprejem uredbe o DPN na vladi. Naš cilj je, da bi bila uredba sprejeta v prvi polovici naslednjega leta,« je pojasnila Barbara Radovan. Pričakovano svetniki niso izvedeli, kdaj se bo začela sama gradnja, saj za to cesto še niso določeni niti roki gradnje niti niso zagotovljeni viri financiranja. »To dejstvo je dodatna spodbuda, da bi bila uredba čim prej sprejeta, saj bodo odseki s pripravljeno dokumentacijo ob novelaciji resolucije o nacionalnem programu gradnje avtocest, ki bo prihodnje leto, dobili prednost. Roki gradnje bodo vsekakor določeni. Zavedamo se, da je gradnja te ceste potrebna, čeprav je bil po uvedbi vinjet in odprtju predora Šentvid zabeležen padec prometa,« pa je povedala Marjeta Vozelj.
Poleg vprašanj o začetku in poteku gradnje je bilo največ pomislekov o izbrani trasi mini obvoznice mimo Medvod z dvema mostovoma čez Savo, ki ji nasprotujejo tudi v civilni iniciativi Pirniče. Slišati je bilo, da bo ta objekt uničil podobo sotočja dveh rek, ki je simbol Medvod, pa tudi, da bi bilo treba razmišljati o navezovalni cesti Jeprca–Vodice, ki bi promet speljala iz Medvod. Odgovor je bil, da je bilo v fazi študije variant preverjenih in vrednotenih šest variantnih rešitev te navezovalne ceste in da so izbrali optimalno varianto. Gradnja ceste Jeprca–Vodice pa ni predvidena.