Majhen in učinkovit strup
Test: Alfa Romeo MiTo 1.4 T-JET Distinctive
To, da je največji strup v najmanjši stekleničkah, vedo že malo večji otroci. Da so pri italijanski avtomobilski kraljici naredili prestižnega malčka s športnimi ambicijami, tudi. Ostane samo še vprašanje, koliko je Alfe Romea MiTo resnično v hlačah?
MiTo je za Alfo Romeo tisto, kar je za bavarski BMW novi mini, morda tudi kaj takega, kar bo prinesel Audi z novim najmanjšim modelom, ali pa tisto, kar na skrivaj snujejo še pri kakšni drugi avtomobilski znamki. Vsekakor pa je najmanjši »cuore sportivo« posrečena mešanica Alfine športnosti, nostalgičnih spominov, vznemirljive estetike in tehnologije, ki je hkrati dovolj sposobna, a ne predraga. S tega vidika je tudi jasno, da je MiTo vaba za tiste mlade voznike, ki mislijo, da so Alfini avtomobili (pre)dragi, da bi si jih lahko privoščili.
Ampak, kdor malo bolje prouči genetiko, bo zlahka ugotovil, da so MiTovo karoserijo nataknili na enako osnovo, kot jo ima koncernski bratranec Fiat Grande Punto, a avtomobil je s svojo zunanjo privlačnostjo povsem nekaj drugega.
Tudi v notranjosti se duh slavne preteklosti uspešno prepleta s sodobnostjo. Armaturna plošča z velikima okroglima merilnikoma, dodatki iz aluminija, naluknjane stopalke, odlično prilagodljiv volanski obroč in rdeči vložki, ki popestrijo plastične dele in sedežne prevleke, govorijo sami zase. A vse le ni prikazano v najlepši luči, kajti v tem avtomobilu se le težko najde kakšno uporabno odlagalno mesto in tudi kakovost plastike bi skoraj morala biti na višji stopnji. Omeniti je treba, da je veliko opreme na seznamu, kjer so cene zapisane posebej, zato malce bolje založeni MiTo cenovno presega tudi za številko ali dve večje avtomobile.
Še en dokaz, da je ta malček predvsem za mlade in gibčne, je skopo odmerjen prostor, nad katerim se bodo pritoževali predvsem dolgini, na zadnjih dveh sedežih pa je utesnjenost še bolj očitna. Ob vsem tem se MiTo lahko pohvali z več kot solidnim prtljažnikom za ta avtomobilski razred.
In pohval je vreden tudi prisilno polnjeni 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, ki poleg športnega grgranja ponudi dobršen del naelektrenosti. Posebej je takšen občutek izrazit, ko voznik vključi dinamičen način vožnje, s katerim se pogonski stroj in volan začneta obnašati povsem drugače. Motor hitreje kot v običajnem načinu pokaže, da ima res veliko energije, športnih užitkov je z njim več kot dovolj, občutek na volanu postane čvrstejši in MiTo postane prava igračka v rokah spretnega voznika. Podvozje zlahka prenese hitro vožnjo skozi ovinke, na kratke cestne grbine pa se seveda odziva neusmiljeno čvrsto, zato se sopotniki včasih ne počutijo najbolje.
Italijanska »principessa« je torej dovolj strupena, da bi ji lahko brez zadržkov dvorili tudi mačisti, ki se ozirajo za čim večjim in močnejšim.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,063, š. 1,720, v. 1,453 m, medosje 2,511 m
Prostornina prtljažnika: 275/1030 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1220/1705 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbobencinski
Gibna prostornina: 1368 ccm
Največja moč pri v/min: 114 kW/155 KM pri 5000
Največji navor pri v/min: 230 pri 3000
Najvišja hitrost: 215 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 8,3 s
Poraba goriva po EU norm.: 8,5/ 5,3/ 6,5 l/100 km
Emisije CO2: 153 g/km
Maloprodajna cena: 19.690 EUR
Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana