Malček je srečal abrahama
Avtomobilska znamka Mini je 26. avgusta dopolnila svojo petdeseto obletnico.
Pred pol stoletja je britanski avtomobilski koncern BMC javnosti razkril rezultate svojega projekta, ki je predvideval razvoj novega in revolucionarnega kompaktnega avtomobila. Prvi prodajni katalogi so hvalili "izredno perspektivo za prihodnost" avtomobila Morris Mini Minor. Vidik zmanjševanja porabe goriva je pri razvojnih inženirjih avtomobilske industrije ključno vlogo igral že v letu 1959, ko sta imela sueška kriza in racionalno ravnanje z gorivom velik pomen za razvoj v avtomobilski industriji. Upravni odbor BMC je oblikovalcu Alecu Issigonisu (na fotografiji) predstavil jasne smernice: omejena prostornost v Miniju mora biti izrabljena kreativno, avto mora sprejeti do štiri potnike in zagotoviti odlično upravljanje ter majhno porabo goriva. Po BMW-jevi oživitvi Minija je petdeset let pozneje povsem jasno, da je le redkim avtomobilskim konceptom uspelo preživeti tako dolgo, ali doseči popularnost takšnih razsežnosti, tudi zato, ker je bilo od leta 2001 prodanih že poldrugi milijon primerkov.