Zadržanost ima več obrazov

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D Sol

Toyotinim snovalcem, ki so se ukvarjali z novo generacijo modela Avensis, je moralo biti pošteno vroče. Že doslej je imel namreč avtomobil skoraj vse, kar so od njega pričakovali zahtevni evropski kupci, torej prostornost, prepričljive vozne lastnosti, visoko stopnjo varnosti in pregovorno zanesljivost te japonske avtomobilske znamke. Manjkal je samo še ščepec popra, ki bi oblikovno zadržanega Avensisa naredil bolj vznemirljivega. Tako je največje breme z novo generacijo odpadlo na oblikovalce v evropskem »krojaškem« oddelku, ki so jim poševnooki tokrat pustili nekaj več domišljije, ne pa tudi uresničenja vseh idej, ki so jih pokazali s prototipnim avtomobilom.

 

Dokaj svobodnjaško je oblikovan predvsem sprednji del nove limuzine (in kombija), kjer se v polkrožno zašiljenem nosu bohoti nova maska hladilnika, omejena z modernima žarometoma. Izrazit slog se nadaljuje vse do vetrobranskega stekla in tudi bočne linije obetajo veliko, medtem ko je limuzinski zadek s svojo zadržanostjo pravo nasprotje in precejšnje oblikovalsko razočaranje.

 

Od generacijskega preskoka bi več pričakovali tudi v notranjosti, vendar so z izjemo novih, barvno bolje usklajenih materialov, oblikovalci večinoma povzeli poteze predhodnega modela. Z vidika upravljanja to sicer ni nič slabega, saj je zasnova armaturne plošče z večino stikal redoljubna, merilniki z oranžno osvetlitvijo bi bili lahko nekoliko preglednejši in vzvod elektrificirane delovne zavore na vidnejšem mestu. Ob tem se Avensis hvali z izdatno odmerjenim prostorom za potnike, solidnima sedežema za voznika in sopotnika, udobno zadnjo sedežno klopjo in prostornim prtljažnikom.

 

Pri Toyoti so se z novim Avensisom odločili za prevlado dizelskih motorjev, ki so jih razvrstili tako, da z njimi lahko zadovoljijo različne želje in možnosti. Najšibkejši je 2,0-litrski, znan že iz prejšnje generacije, ki vozniku lahko ponudi zmerno vozno dinamiko, ne pa tudi kakšnih športnih zmogljivosti, ki so za takšen avtomobil morda celo nepotrebne, a hkrati bi ta motor nekaj več sape potreboval predvsem v najbolj uporabnem srednjem območju vrtljajev. Turbodizelski stroj je pod pokrovom nove limuzine še vedno nekoliko preglasen in preveč robat, dokler se ne segreje na delovno temperaturo, treba pa mu je priznati več kot solidno ekonomičnost.

 

Pohvale vredno je bilo že v prejšnji generaciji podvozje, kjer se Avensisu pozna evropska vzgoja, oziroma razvojno uglaševanje na evropskih cestah in po okusu voznikov s stare celine, zato se s tem avtomobilom, razen ob voznikovi nerodnosti, ne dogaja nič nepredvidljivega.

 

Dokaj predvidljivo bo verjetno tudi Avensisovo tržno kotiranje, kjer se bo moral spopadati s številnimi močnimi tekmeci, med katerimi je poleg evropskih, tudi nekaj azijskih avtomobilov.

 

Tehnični podatki

Mere: d. 4,695, š. 1,810, v. 1,480 m, medosje 2,700 m

Prostornina prtljažnika: 509 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1490/2100 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1998 ccm

Največja moč pri v/min: 93 kW/126 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 310 pri 1800

Najvišja hitrost: 200 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,7 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,6/ 4,3/ 5,1 l/100 km

Emisije CO2: 135 g/km

Maloprodajna cena: 29.800 EUR

Uvoznik: Toyota Adria, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Pisma bralcev / petek, 29. junij 2012 / 07:00

Naj razume, kdor more!

Meseca marca tega leta mi je g. Roblek, podjetnik iz Bašlja, z velikim bagrom na gosenicah ravnal travnik in pašnik. Za delo bagra in zlata vrednega strojnika Klemena mi je g. Roblek zaračunal 47 evro...

Objavljeno na isti dan


Nasveti / sreda, 29. avgust 2018 / 23:39

Spet šola

Toliko je danes izobraževanj, da smo skoraj izgubili spoštovanje do institucij, učiteljev in znanja. Za eno smer študija nam do univerzitetne stopnje izobrazbe stroške krije država. Ker je zastonj,...

Gorenjska / sreda, 29. avgust 2018 / 23:39

Viadukte redno pregledujejo

Tudi na nobenem od premostitvenih objektov na državnih in regionalnih cestah, ki jih upravlja republiška direkcija za infrastrukturo, zaradi rednih pregledov nosilnost konstrukcije ni ogrožena.

Železniki / sreda, 29. avgust 2018 / 23:38

Za plaz revizijski zahtevek

S sanacijo obsežnega plazu v Dražgošah letos očitno ne bo nič, saj je v postopku izbire izvajalca prišlo do revizijskega zahtevka. Domačini v ogroženih šestih hišah so razočarani in upajo, da se jim v...

Nasveti / sreda, 29. avgust 2018 / 23:31

Tanja odgovarja

Ker ste mi že odgovorili na pismo in sem bila z odgovorom zadovoljna, vas zopet prosim za pomoč in nasvet. Sem v nekakšnem prelomnem obdobju in nestrpno čakam na vaš odgovor. Prosim, če mi pogledat...

Kronika / sreda, 29. avgust 2018 / 23:30

Vinjena za volanom

Kranj, Mojstrana – Gorenjski policisti so minuli konec tedna obravnavali tudi dve prometni nesreči, ki sta ju povzročila vinjena voznika. Kranjski policisti so v petek zvečer na Škofjeloški cesti v...