Zadržanost ima več obrazov

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D Sol

Toyotinim snovalcem, ki so se ukvarjali z novo generacijo modela Avensis, je moralo biti pošteno vroče. Že doslej je imel namreč avtomobil skoraj vse, kar so od njega pričakovali zahtevni evropski kupci, torej prostornost, prepričljive vozne lastnosti, visoko stopnjo varnosti in pregovorno zanesljivost te japonske avtomobilske znamke. Manjkal je samo še ščepec popra, ki bi oblikovno zadržanega Avensisa naredil bolj vznemirljivega. Tako je največje breme z novo generacijo odpadlo na oblikovalce v evropskem »krojaškem« oddelku, ki so jim poševnooki tokrat pustili nekaj več domišljije, ne pa tudi uresničenja vseh idej, ki so jih pokazali s prototipnim avtomobilom.

 

Dokaj svobodnjaško je oblikovan predvsem sprednji del nove limuzine (in kombija), kjer se v polkrožno zašiljenem nosu bohoti nova maska hladilnika, omejena z modernima žarometoma. Izrazit slog se nadaljuje vse do vetrobranskega stekla in tudi bočne linije obetajo veliko, medtem ko je limuzinski zadek s svojo zadržanostjo pravo nasprotje in precejšnje oblikovalsko razočaranje.

 

Od generacijskega preskoka bi več pričakovali tudi v notranjosti, vendar so z izjemo novih, barvno bolje usklajenih materialov, oblikovalci večinoma povzeli poteze predhodnega modela. Z vidika upravljanja to sicer ni nič slabega, saj je zasnova armaturne plošče z večino stikal redoljubna, merilniki z oranžno osvetlitvijo bi bili lahko nekoliko preglednejši in vzvod elektrificirane delovne zavore na vidnejšem mestu. Ob tem se Avensis hvali z izdatno odmerjenim prostorom za potnike, solidnima sedežema za voznika in sopotnika, udobno zadnjo sedežno klopjo in prostornim prtljažnikom.

 

Pri Toyoti so se z novim Avensisom odločili za prevlado dizelskih motorjev, ki so jih razvrstili tako, da z njimi lahko zadovoljijo različne želje in možnosti. Najšibkejši je 2,0-litrski, znan že iz prejšnje generacije, ki vozniku lahko ponudi zmerno vozno dinamiko, ne pa tudi kakšnih športnih zmogljivosti, ki so za takšen avtomobil morda celo nepotrebne, a hkrati bi ta motor nekaj več sape potreboval predvsem v najbolj uporabnem srednjem območju vrtljajev. Turbodizelski stroj je pod pokrovom nove limuzine še vedno nekoliko preglasen in preveč robat, dokler se ne segreje na delovno temperaturo, treba pa mu je priznati več kot solidno ekonomičnost.

 

Pohvale vredno je bilo že v prejšnji generaciji podvozje, kjer se Avensisu pozna evropska vzgoja, oziroma razvojno uglaševanje na evropskih cestah in po okusu voznikov s stare celine, zato se s tem avtomobilom, razen ob voznikovi nerodnosti, ne dogaja nič nepredvidljivega.

 

Dokaj predvidljivo bo verjetno tudi Avensisovo tržno kotiranje, kjer se bo moral spopadati s številnimi močnimi tekmeci, med katerimi je poleg evropskih, tudi nekaj azijskih avtomobilov.

 

Tehnični podatki

Mere: d. 4,695, š. 1,810, v. 1,480 m, medosje 2,700 m

Prostornina prtljažnika: 509 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1490/2100 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1998 ccm

Največja moč pri v/min: 93 kW/126 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 310 pri 1800

Najvišja hitrost: 200 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,7 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,6/ 4,3/ 5,1 l/100 km

Emisije CO2: 135 g/km

Maloprodajna cena: 29.800 EUR

Uvoznik: Toyota Adria, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / sobota, 23. maj 2009 / 07:00

Na Korenskem sedlu strmoglavilo jadralno letalo

Korensko sedlo – V petek popoldne je v gozdu blizu mejnega prehoda z Avstrijo na Korenskem sedlu strmoglavilo jadralno letalo, ranjeni pilot pa je ostal ukleščen v razbitini, so...

Objavljeno na isti dan


Jesenice / četrtek, 23. maj 2024 / 17:25

Podžupanja odstopila

Zaradi osebnih moralnih in etičnih vrednot je odstopila jeseniška podžupanja Sabina Mulalić. Zapustila je tudi stranko Gibanje Svoboda.

Kranjska Gora / četrtek, 23. maj 2024 / 15:57

Sezona na Pocarjevi domačiji

Na Pocarjevi domačiji so že odprli novo sezono. Upajo, da jim narava tokrat ne prekriža načrtov.

Kronika / četrtek, 23. maj 2024 / 14:54

Reševalci usklajeni

Selca – Gorska reševalna služba Škofja Loka je v petek v Selcih izvedla redno letno reševalno vajo. Po zamišljenem scenariju je s ceste Selca–Golica vozilo s tremi osebami zletelo po pobočju v strm...

Kamnik / četrtek, 23. maj 2024 / 14:49

Stavijo na kulturni turizem

V mekinjskem samostanu imajo trenutno 56 ležišč, lani so ustvarili 1900 nočitev. Kapacitete pa bi radi še povečali.

Gospodarstvo / četrtek, 23. maj 2024 / 14:48

Priznanja kmetijam in sporočila kupcem

Minuli konec tedna je na Ptuju potekal petintrideseti festival Dobrote slovenskih kmetij, na katerem je priznanja za dobrote prejelo tudi okoli petdeset kmetij s širšega gorenjskega območja.