Mladostno tudi brez ličenja

Test: Ford Fiesta 1.4 16V Trend

Fiesta je bila v svoji šesti generacijski podobi težko pričakovan avtomobil. Prvič, ker so pri Fordu že precej pred njenim prihodom zamenjali oblikovne smernice, in drugič, ker je bila predhodnica že preveč priletna, da bi še uspela držati tempo z novejšimi razrednimi tekmeci. Zato se je že takoj vedelo, da bo novinka precej drugačna od vzornice, predvsem pa, da so imeli Fordovi strategi v mislih občutno pomladitev klientele.

To se vidi že na prvi pogled, kajti Fiesta radodarno razkazuje mladostno in igrivo podobo avtomobila spodnjega srednjega razreda, ki so mu oblikovalci začinili zunanjost s potezami tako imenovanega kinetičnega oblikovanja. Tudi v petvratni karoserijski drži ohranja športno držo, ki jo spredaj brani velika reža za zajemanje zraka v motorni prostor in zadaj poudarjen usmernik zraka nad prtljažnimi vrati. Živahne karoserijske barve so uporabljene kot zaključna začimba, ki poudari okus vsega ostalega.

Čeprav Fiesta ni med največjimi razrednimi predstavniki in se ne uvršča niti med najmanjše, se zdi prostor v potniški kabini skoraj na ravni za številko večjega avtomobila. Zasluge za takšen občutek ima tudi drzno oblikovana armaturna plošča s posebej izstopajočim srednjim delom, kjer je radijski sprejemnik s številnimi gumbi, tudi za upravljanje priključnega nosilca zvoka ali brezžične povezave s telefonom. Merilniki so pregledni, večina stikal na dostopnih mestih in volanski obroč takšen, da se dobro prilega rokam, ena redkih motečih stvari pa je plastika z nekoliko cenenim videzom in predvsem z vprašljivim rokom trajanja. Glede prostornosti in udobja očitkov ni, spredaj, čeprav precej nizko, lahko sedijo tudi tisti, ki jih je narava obdarila z več višinskimi centimetri, zadaj, razumljivo, je prostorskega razkošja precej manj, a udobje je še vedno sprejemljivo, medtem, ko je prtljažnik že skoraj nad povprečjem.

Predstavnik sivega povprečja je 1,4-litrski motor, ki z na papirju zapisano močjo niti ne zmore posebnih čudežev, vendar se dovolj lahkotno poigrava s težo, zaradi katere je bila Fiesta pred rojstvom tudi na shujševalni dieti. Hkrati je treba zvokovno kultiviranemu motorju priznati prijetno prožnost, petstopenjskemu menjalniku pa zmerno točnost pri pretikanju. Skoraj odliko si zasluži Fiestino podvozje, ki je eno boljših v razredu glede lege na cesti in vodljivosti, le pri kratkih cestnih grbinah zvok udarcev koles daje slutiti, da je prišlo do manjše zmede, ki pa se na volanu niti ne čuti. Če k temu dodamo še mestno okretnost, tudi ženske vozniške roke s tem avtomobilom nimajo težkega dela.

Fordov malček ima torej s seboj dovolj veliko košaro prepričljivih lastnosti, ki pomagajo pri prebijanju na prodane lestvice, da mu pri uveljavljanju ne bi smelo biti nerodno.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 3,950, š. 1,722, v. 1,433 m, medosje 2,489 m

Prostornina prtljažnika: 29/979

Teža (prazno v./ dovoljena): 966/1495 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1388 ccm

Največja moč pri v/min: 71 kW/96 KM pri 5750

Največji navor pri v/min: 128 pri 4200

Najvišja hitrost: 172 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 12,2 s

Poraba goriva po EU norm.: 7,5/ 4,6/ 5,7 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 133 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 12.540 EUR

Uvoznik: Summit Motors, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / ponedeljek, 11. avgust 2008 / 07:00

Na rob so potisnjeni tako starejši kot mladi

"Danes je diskriminacija po starosti še večja kot pred sto, dvesto, tristo leti. Mladi niso dovolj dobri, da bi dobili delo za nedoločen čas, le redki upokojenci pa si s pokojnino lahko zagotovijo raz...

Objavljeno na isti dan


Šport / ponedeljek, 29. oktober 2012 / 07:00

Rezultati 1., 2. in 3. lige državnega prvenstva v inline hokeju

1. liga (3. krog in 4. krog - odigran 26.10. in 27.10.): Kavke Kranj : IHK Mufloni Tolmin 4:2Citypark Strele : HK Prevoje 8:1HK Yeti Sl. Konjice : HK Dinamiti Horjul 4:18

Prosti čas / ponedeljek, 29. oktober 2012 / 07:00

Košnikova gostilna v Kropi

Svetovni dan Hospica in paliativne oskrbe so v Kulturnem domu v Kropi nedavno obeležili z dobrodelno prireditvijo, ki jo je v sodelovanju z Društvom za paliativno oskrbo Palias in dobrodelnim društvom...

GG Plus / ponedeljek, 29. oktober 2012 / 07:00

Ves denar bi porabili Gorenjci

Pred mesecem je Ministrstvo za infrastrukturo in prostor objavilo kar 52 milijonov evrov težak javni razpis za sofinanciranje energetske sanacije stavb v lasti lokalnih skupnosti. "Nepripravljenost pr...

GG Plus / ponedeljek, 29. oktober 2012 / 07:00

Zelenih javnih naročil bo vse več

Po dobri polovici leta od uvedbe zelenega javnega naročanja je jasno, da je namen dober, s tem dajemo spodbudo gospodarstvu in izboljšujemo konkurenčnost, pravega učinka pa zaenkrat še ni.

GG Plus / ponedeljek, 29. oktober 2012 / 07:00

Nižji stroški, manj izpustov CO2

Fakulteta za organizacijske vede Kranj je v sklopu projekta Zero Trade organizirala dva javna foruma za deležnike in več akcij ozaveščanja potrošnikov.