Mladostno tudi brez ličenja
Test: Ford Fiesta 1.4 16V Trend
Fiesta je bila v svoji šesti generacijski podobi težko pričakovan avtomobil. Prvič, ker so pri Fordu že precej pred njenim prihodom zamenjali oblikovne smernice, in drugič, ker je bila predhodnica že preveč priletna, da bi še uspela držati tempo z novejšimi razrednimi tekmeci. Zato se je že takoj vedelo, da bo novinka precej drugačna od vzornice, predvsem pa, da so imeli Fordovi strategi v mislih občutno pomladitev klientele.
To se vidi že na prvi pogled, kajti Fiesta radodarno razkazuje mladostno in igrivo podobo avtomobila spodnjega srednjega razreda, ki so mu oblikovalci začinili zunanjost s potezami tako imenovanega kinetičnega oblikovanja. Tudi v petvratni karoserijski drži ohranja športno držo, ki jo spredaj brani velika reža za zajemanje zraka v motorni prostor in zadaj poudarjen usmernik zraka nad prtljažnimi vrati. Živahne karoserijske barve so uporabljene kot zaključna začimba, ki poudari okus vsega ostalega.
Čeprav Fiesta ni med največjimi razrednimi predstavniki in se ne uvršča niti med najmanjše, se zdi prostor v potniški kabini skoraj na ravni za številko večjega avtomobila. Zasluge za takšen občutek ima tudi drzno oblikovana armaturna plošča s posebej izstopajočim srednjim delom, kjer je radijski sprejemnik s številnimi gumbi, tudi za upravljanje priključnega nosilca zvoka ali brezžične povezave s telefonom. Merilniki so pregledni, večina stikal na dostopnih mestih in volanski obroč takšen, da se dobro prilega rokam, ena redkih motečih stvari pa je plastika z nekoliko cenenim videzom in predvsem z vprašljivim rokom trajanja. Glede prostornosti in udobja očitkov ni, spredaj, čeprav precej nizko, lahko sedijo tudi tisti, ki jih je narava obdarila z več višinskimi centimetri, zadaj, razumljivo, je prostorskega razkošja precej manj, a udobje je še vedno sprejemljivo, medtem, ko je prtljažnik že skoraj nad povprečjem.
Predstavnik sivega povprečja je 1,4-litrski motor, ki z na papirju zapisano močjo niti ne zmore posebnih čudežev, vendar se dovolj lahkotno poigrava s težo, zaradi katere je bila Fiesta pred rojstvom tudi na shujševalni dieti. Hkrati je treba zvokovno kultiviranemu motorju priznati prijetno prožnost, petstopenjskemu menjalniku pa zmerno točnost pri pretikanju. Skoraj odliko si zasluži Fiestino podvozje, ki je eno boljših v razredu glede lege na cesti in vodljivosti, le pri kratkih cestnih grbinah zvok udarcev koles daje slutiti, da je prišlo do manjše zmede, ki pa se na volanu niti ne čuti. Če k temu dodamo še mestno okretnost, tudi ženske vozniške roke s tem avtomobilom nimajo težkega dela.
Fordov malček ima torej s seboj dovolj veliko košaro prepričljivih lastnosti, ki pomagajo pri prebijanju na prodane lestvice, da mu pri uveljavljanju ne bi smelo biti nerodno.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 3,950, š. 1,722, v. 1,433 m, medosje 2,489 m
Prostornina prtljažnika: 29/979
Teža (prazno v./ dovoljena): 966/1495 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1388 ccm
Največja moč pri v/min: 71 kW/96 KM pri 5750
Največji navor pri v/min: 128 pri 4200
Najvišja hitrost: 172 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 12,2 s
Poraba goriva po EU norm.: 7,5/ 4,6/ 5,7 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 133 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 12.540 EUR
Uvoznik: Summit Motors, Ljubljana