Mladostno tudi brez ličenja

Test: Ford Fiesta 1.4 16V Trend

Fiesta je bila v svoji šesti generacijski podobi težko pričakovan avtomobil. Prvič, ker so pri Fordu že precej pred njenim prihodom zamenjali oblikovne smernice, in drugič, ker je bila predhodnica že preveč priletna, da bi še uspela držati tempo z novejšimi razrednimi tekmeci. Zato se je že takoj vedelo, da bo novinka precej drugačna od vzornice, predvsem pa, da so imeli Fordovi strategi v mislih občutno pomladitev klientele.

To se vidi že na prvi pogled, kajti Fiesta radodarno razkazuje mladostno in igrivo podobo avtomobila spodnjega srednjega razreda, ki so mu oblikovalci začinili zunanjost s potezami tako imenovanega kinetičnega oblikovanja. Tudi v petvratni karoserijski drži ohranja športno držo, ki jo spredaj brani velika reža za zajemanje zraka v motorni prostor in zadaj poudarjen usmernik zraka nad prtljažnimi vrati. Živahne karoserijske barve so uporabljene kot zaključna začimba, ki poudari okus vsega ostalega.

Čeprav Fiesta ni med največjimi razrednimi predstavniki in se ne uvršča niti med najmanjše, se zdi prostor v potniški kabini skoraj na ravni za številko večjega avtomobila. Zasluge za takšen občutek ima tudi drzno oblikovana armaturna plošča s posebej izstopajočim srednjim delom, kjer je radijski sprejemnik s številnimi gumbi, tudi za upravljanje priključnega nosilca zvoka ali brezžične povezave s telefonom. Merilniki so pregledni, večina stikal na dostopnih mestih in volanski obroč takšen, da se dobro prilega rokam, ena redkih motečih stvari pa je plastika z nekoliko cenenim videzom in predvsem z vprašljivim rokom trajanja. Glede prostornosti in udobja očitkov ni, spredaj, čeprav precej nizko, lahko sedijo tudi tisti, ki jih je narava obdarila z več višinskimi centimetri, zadaj, razumljivo, je prostorskega razkošja precej manj, a udobje je še vedno sprejemljivo, medtem, ko je prtljažnik že skoraj nad povprečjem.

Predstavnik sivega povprečja je 1,4-litrski motor, ki z na papirju zapisano močjo niti ne zmore posebnih čudežev, vendar se dovolj lahkotno poigrava s težo, zaradi katere je bila Fiesta pred rojstvom tudi na shujševalni dieti. Hkrati je treba zvokovno kultiviranemu motorju priznati prijetno prožnost, petstopenjskemu menjalniku pa zmerno točnost pri pretikanju. Skoraj odliko si zasluži Fiestino podvozje, ki je eno boljših v razredu glede lege na cesti in vodljivosti, le pri kratkih cestnih grbinah zvok udarcev koles daje slutiti, da je prišlo do manjše zmede, ki pa se na volanu niti ne čuti. Če k temu dodamo še mestno okretnost, tudi ženske vozniške roke s tem avtomobilom nimajo težkega dela.

Fordov malček ima torej s seboj dovolj veliko košaro prepričljivih lastnosti, ki pomagajo pri prebijanju na prodane lestvice, da mu pri uveljavljanju ne bi smelo biti nerodno.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 3,950, š. 1,722, v. 1,433 m, medosje 2,489 m

Prostornina prtljažnika: 29/979

Teža (prazno v./ dovoljena): 966/1495 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1388 ccm

Največja moč pri v/min: 71 kW/96 KM pri 5750

Največji navor pri v/min: 128 pri 4200

Najvišja hitrost: 172 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 12,2 s

Poraba goriva po EU norm.: 7,5/ 4,6/ 5,7 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 133 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 12.540 EUR

Uvoznik: Summit Motors, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / petek, 29. junij 2012 / 07:00

Poziv za ohranitev kmetijskih zemljišč

Ljubljana - Predstavniki Tretjega člena - spletne skupnosti državljank in državljanov, ki želi vplivati na odločitve širšega javnega pomena, je na seji odbora za kmetijstvo,...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / četrtek, 20. avgust 2009 / 07:00

Zvesti Gorenjskemu glasu

Francka in Vencelj Peternel prihajata iz vasi pod Blegošem, kjer sta se spoznala, živita pa v Šenčurju, kamor ju je pripeljalo delo.

Slovenija / četrtek, 20. avgust 2009 / 07:00

K rešitvi težave naj pristopi tudi ministrstvo

Ljubljana – Vodja poslanske skupine Zares Cveta Zalokar Oražem je v zvezi s porušenim naravnim sistemom v Dvojnem jezeru na ministra za okolje in prostor Karla Erjavca naslovila pobudo, na...

Tržič / četrtek, 20. avgust 2009 / 07:00

Prehodni pokal spet v Tržiču

Enajste tržiške igre veselja in smeha so privabile šest ekip z Gorenjske in številne gledalce. Zmagali so domačini.

Kranj / četrtek, 20. avgust 2009 / 07:00

Vodnjak obnavljajo, ga bodo tudi preselili?

Mojster za ohranjanje kulturne dediščine Leopold Šajn obnavlja vodnjak sv. Janeza Nepomuka z žalujočo ženo, ki stoji ob južni fasadi župnijske cerkve in je ena najlepših kiparskih umetnin v Kranju.

Zanimivosti / četrtek, 20. avgust 2009 / 07:00

Večina Kovorjanov bi sprejela kranjske odpadke

Občina Tržič je Klicnemu studiu slepih v Škofji Loki naročila raziskavo mnenja prebivalcev KS Kovor o tem, ali naj se deponija napolni do konca ali prej zapre.