Starejši, vedno boljši
Z uvodnim koncertom prve dame stare glasbe, slovite angleške sopranistke Emme Kirkby, se bo v soboto začel 27. Festival Radovljica. Do 23. avgusta se bo na desetih koncertih zvrstilo 45 glasbenikov iz 16 držav.
Sobotni uvodni koncert 27. Festivala Radovljica, ki z letošnjim odličnim programom tudi po več kot četrt stoletja dokazuje svojo polnokrvnost, bo hkrati tudi prvi vrhunec festivala. Skupaj z ansamblom London Baroque se bo s skladbami dveh letošnjih slavljencev Purcella (1659-1695) in Händla (1685-1759) predstavila angleška sopranistka Emma Kirkby. Pevko, ki je leta 2007 za svoje umetniško delo prejela plemiški naslov, britanski glasbeni kritiki uvrščajo med deset največjih sopranistk 20. stoletja. Program, ki ga je letos že tretje leto pripravil umetniški vodja Domen Marinčič, je glasbeno zelo raznolik. »Poslušali boste lahko glasbo od gregorijanskega korala do 21. stoletja. Poudarek je na stari glasbi, kar pomeni, da se izvajalci posvečajo nekdanji izvajalski praksi in igrajo zgodovinska glasbila. Tega se držimo celo v primeru recitala Chopinove glasbe, saj bosta gostujočemu poljskemu pianistu Januszu Olejniczaku na voljo kar dva klavirja iz skladateljevega časa, ki ju bomo pripeljali iz Prage,« je povedal Marinčič.
Zasedba je na vsakem koncertu drugačna: pevci, godala, trobente, pozavne, lutnje, kitare, orgle … Letošnja festivalska posebnost sta zagotovo koncerta tradicionalne glasbe s severa in juga Evrope. V cerkvi Marijinega oznanjenja v Velesovem bosta tako že v nedeljo švedska glasbenika Gunnar Idenstam in Johan Hedin poleg Bachove glasbe igrala švedske ljudske plese v lastnih priredbah, sklepni koncert festivala pa bo v celoti posvečen tarantelam in tradicionalni glasbi z juga Italije. Na predzadnjem koncertu bo zabavni francoski kontratenorist Dominique Visse spreminjal glasove in odigral tudi po pet vlog v eni skladbi.
Prav novo prizorišče, poleg že uveljavljenih baročne dvorane v radovljiški graščini in cerkve sv. Petra v Radovljici, v eni najlepših baročnih cerkva na Slovenskem, v cerkvi Marijinega oznanjenja v Velesovem je ena izmed letošnjih novosti. V tej cerkvi od leta 2007 stojijo čudovite orgle Tomaža Močnika, ki so natančen posnetek orgel, kakršne je poznal Bach. Še eno novo prizorišče festivala bo v sodelovanju z Mini teatrom letos v atriju Mestnega muzeja v Ljubljani. Na vse lokacije bo tudi letos vozil brezplačni festivalski avtobus iz Ljubljane in Kranja. Vse informacije o tem in vstopnicah so na voljo tudi na spletni strani festivala: www.festival-radovljica.si. Kot dodaja Domen Marinčič tudi na letošnjem festivalu sodelujejo slovenski ustvarjalci in poustvarjalci. Srečali jih bomo na treh koncertih. Po lanskem uspehu se na festival vrača slovenski ansambel z mednarodno zasedbo Harmonia Antiqua Labacensis. Pod vodstvom argentinskega violinista Manfreda Kraemerja in s škotsko sopranistko Susan Hamilton bo izvajal glasbo 17. stoletja iz Slovenije, Hrvaške in Italije, ki je tesno povezana z Benetkami. V ansamblu nemškega trobentača Friedemanna Immerja že več let sodelujeta dva pozavnista iz Slovenije, v svetu eden najbolj cenjenih slovenskih sodobnih skladateljev Damijan Močnik pa je napisal novo skladbo za mladi avstrijski vokalni ansambel Cinquecento (slišali jih bomo 20. avgusta), čigar posebnost je zasedba dveh kontratenoristov, dveh tenoristov in basista. Nedvomno se nam tudi letos obeta deset vrhunskih koncertnih večerov stare glasbe v Radovljici, Velesovem in v Ljubljani.