Razum pod vplivom čustev
Test: Nissan Murano 3.5 V6 Premium
Prestižni športni terenci so v tisti skupini avtomobilov, ki se jim bo pri prodajnih številkah precej poznala gospodarska kriza, dodatno breme pa so tudi visoka poraba goriva in s tem povezana neprijaznost do okolja. A kljub temu se še najdejo kupci, ki bi na domačem dvorišču imeli na primer lani osveženega Nissanovega Murana. Predvsem so to tisti, ki se le redko odločijo za makadam, blato in brezpotja in večino voženj opravijo na gladkem asfaltu, a želijo izkazovati svoj življenjski slog z obliko in velikostjo avtomobila.
Murana, ki je bil eden prvih prestižnih primerkov v svoji velikostni skupini, so bolj vzljubili na ameriški strani Atlantika, kamor je bil tudi prvenstveno namenjen, z njim pa se skuša Nissan uveljaviti tudi v nekoliko bolj prestižni druščini. Njegova oblikovno rahlo osvežena zunanjost je nastopaška in na cesti vzbuja veliko pozornosti, predvsem s klinasto prirezanim sprednjim delom in mišičastimi bočnimi linijami. V potniški kabini zapriseženost prestižu dokazujejo v usnje odeti sedeži v peščenem barvnem odtenku in skoraj si ni mogoče predstavljati, da bi sedli za volan z blatnimi škornji na nogah. Murano pač hoče biti predvsem postavljaški avtomobil za urbano okolje in udoben potovalnik za daljše vožnje.
Ob vsem udobju, ki si ga je mogoče omisliti, vozniku olajšujeta delo navigacijski in parkirni sistem, vsem potnikom pa elektrificirani mehanizem za odpiranje prtljažnih vrat, električno pomični sedeži, odličen radijski sistem in tako naprej. Del armaturne plošče bolj spominja na motorne jahte kot na avtomobile in stikala zahtevajo kar nekaj minut privajanja.
Motorna izbira je omejena le na 3,5-litrski bencinski šestvaljnik, kar je še en dokaz, da je glavnina kupcev tega avtomobila na ameriški celini, kajti v evropskem prostoru zaželenega turbodizelska motorja v tem avtomobilu ni in ga še nekaj časa tudi ne bo. Bencinski pogonski stroj skupaj z brezstopenjskim samodejnim menjalnikom razvija skoraj športne zmogljivosti, športno rezek je tudi njegov zvok, a davek za dinamično vožnjo je precej huda bencinska žeja, ki se brez sramu dvigne tudi več kot 14 litrov na 100 kilometrov. Za terenske prepreke in vejevje, ki bi opraskalo lak, je tega avtomobila zagotovo škoda, na asfaltnih cestah pa je moteč preveč posreden volan in skoraj pretirano nagibanje v ovinkih.
Kadar imajo glavno besedo čustva in je racionalnost potisnjena v kakšen temačen kot možganske skorje, se Murano lahko uvrsti visoko na seznam želja, zlasti pri tistih, ki jim takšen avtomobil pomeni uveljavitev na družbeni lestvici. Pri Nissanu pa uvrstitev med prestižne znamke očitno razumejo tudi tako, da navijejo ceno, ki se spogleduje s tekmeci z bolj zvenečimi imeni.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,770, š. 1,880, v. 1,705 m, medosje 2,825 m
Prostornina prtljažnika: 402/838
Teža (prazno v./ dovoljena): 1862/2380 kg
Vrsta motorja: šestvaljni, bencinski
Gibna prostornina: 3498 ccm
Največja moč pri v/min: 188 kW/256 KM pri 6000
Največji navor pri v/min: 334 pri 4400
Najvišja hitrost: 210 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 8,0 s
Poraba goriva po EU norm.: 14,9/ 8,6/ 10,9 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 261 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 53.490 EUR
Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana