Razum pod vplivom čustev

Test: Nissan Murano 3.5 V6 Premium

Prestižni športni terenci so v tisti skupini avtomobilov, ki se jim bo pri prodajnih številkah precej poznala gospodarska kriza, dodatno breme pa so tudi visoka poraba goriva in s tem povezana neprijaznost do okolja. A kljub temu se še najdejo kupci, ki bi na domačem dvorišču imeli na primer lani osveženega Nissanovega Murana. Predvsem so to tisti, ki se le redko odločijo za makadam, blato in brezpotja in večino voženj opravijo na gladkem asfaltu, a želijo izkazovati svoj življenjski slog z obliko in velikostjo avtomobila.

Murana, ki je bil eden prvih prestižnih primerkov v svoji velikostni skupini, so bolj vzljubili na ameriški strani Atlantika, kamor je bil tudi prvenstveno namenjen, z njim pa se skuša Nissan uveljaviti tudi v nekoliko bolj prestižni druščini. Njegova oblikovno rahlo osvežena zunanjost je nastopaška in na cesti vzbuja veliko pozornosti, predvsem s klinasto prirezanim sprednjim delom in mišičastimi bočnimi linijami. V potniški kabini zapriseženost prestižu dokazujejo v usnje odeti sedeži v peščenem barvnem odtenku in skoraj si ni mogoče predstavljati, da bi sedli za volan z blatnimi škornji na nogah. Murano pač hoče biti predvsem postavljaški avtomobil za urbano okolje in udoben potovalnik za daljše vožnje.

Ob vsem udobju, ki si ga je mogoče omisliti, vozniku olajšujeta delo navigacijski in parkirni sistem, vsem potnikom pa elektrificirani mehanizem za odpiranje prtljažnih vrat, električno pomični sedeži, odličen radijski sistem in tako naprej. Del armaturne plošče bolj spominja na motorne jahte kot na avtomobile in stikala zahtevajo kar nekaj minut privajanja.

Motorna izbira je omejena le na 3,5-litrski bencinski šestvaljnik, kar je še en dokaz, da je glavnina kupcev tega avtomobila na ameriški celini, kajti v evropskem prostoru zaželenega turbodizelska motorja v tem avtomobilu ni in ga še nekaj časa tudi ne bo. Bencinski pogonski stroj skupaj z brezstopenjskim samodejnim menjalnikom razvija skoraj športne zmogljivosti, športno rezek je tudi njegov zvok, a davek za dinamično vožnjo je precej huda bencinska žeja, ki se brez sramu dvigne tudi več kot 14 litrov na 100 kilometrov. Za terenske prepreke in vejevje, ki bi opraskalo lak, je tega avtomobila zagotovo škoda, na asfaltnih cestah pa je moteč preveč posreden volan in skoraj pretirano nagibanje v ovinkih.

Kadar imajo glavno besedo čustva in je racionalnost potisnjena v kakšen temačen kot možganske skorje, se Murano lahko uvrsti visoko na seznam želja, zlasti pri tistih, ki jim takšen avtomobil pomeni uveljavitev na družbeni lestvici. Pri Nissanu pa uvrstitev med prestižne znamke očitno razumejo tudi tako, da navijejo ceno, ki se spogleduje s tekmeci z bolj zvenečimi imeni.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,770, š. 1,880, v. 1,705 m, medosje 2,825 m

Prostornina prtljažnika: 402/838

Teža (prazno v./ dovoljena): 1862/2380 kg

Vrsta motorja: šestvaljni, bencinski

Gibna prostornina: 3498 ccm

Največja moč pri v/min: 188 kW/256 KM pri 6000

Največji navor pri v/min: 334 pri 4400

Najvišja hitrost: 210 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 8,0 s

Poraba goriva po EU norm.: 14,9/ 8,6/ 10,9 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 261 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 53.490 EUR

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / nedelja, 30. julij 2023 / 18:36

Negativen trend pri gospodarski klimi

Ljubljana – Po podatkih, ki jih je ta teden objavil Statistični urad, se negativen trend pri gospodarski klimi nadaljuje. Na mesečni ravni je upadla za 1,6 odstotne točke, na letni pa za 5,5. Vredn...

Objavljeno na isti dan


Slovenija / ponedeljek, 26. november 2007 / 07:00

Bojan Križaj ni več direktor

Nekdanji odlični tržiški smučar je bil v iskanju denarja za slovensko alpsko smučanje očitno premalo uspešen.

Slovenija / ponedeljek, 26. november 2007 / 07:00

Waltin je novi selektor hokejske reprezentance

Od danes naprej ima naša hokejska reprezentanca novega selektorja, to je izkušeni 54-letni Šved Mats Waltin.

Slovenija / ponedeljek, 26. november 2007 / 07:00

Z Zvonetom nazaj v Afriko

Ob okrogli polstoletnici si človek lahko želi marsikaj, eden naših najbolj znanih svetovnih popotnikov Zvone Šeruga pa si je po skoraj dveh desetletjih spet zaželel potovanja z motorjem v Afriko.

Kronika / ponedeljek, 26. november 2007 / 07:00

Nesreče

Padel pod traktor Košiše - V petek okoli 16.30 so Policijsko postajo Kamnik obvestili, da se je v gozdu pri kraju Košiše smrtno ponesrečil 75-letni do...

Kranj / ponedeljek, 26. november 2007 / 07:00

Večina volivcev za Tenetiše

Na referendumu je 85,19 odstotka volivcev podprlo gradnjo centra za ravnanje z odpadki v Tenetišah. Civilna iniciativa Mlaka Tenetiše pravi, da je referendum padel, ker je nekaj čez tisoč tamkajšnjih...