Zeleni namig z daljnega vzhoda

Test: Kia Cee´d 1.4 City ISG.

Južnokorejska Kia ni samo med najhitreje rastočimi avtomobilskimi znamkami, ampak se dokaj visoko vpisuje tudi med tistimi, ki skušajo skrbeti za zmanjšanje porabe goriva in znižanje izpušnih emisij v svojih modelih. V modelu Cee'd za to skrbi sistem samodejne zaustavitve in vnovičnega zagona motorja, ki so ga poimenovali s kratico ISG (Idle Stop & Go). S tem sistemom avtomobil privarčuje do 6 odstotkov bencina in v zrak spusti za približno 10 gramov manj ogljikovega dioksida na kilometer, obljubljajo pri Kii. ISG je zasnovan tako, da se motor samodejno izključi, ko se vozilo zaustavi in je menjalnik v nevtralnem položaju, ponovni zagon pa se zgodi, ko voznik pritisne na sklopko z namenom, da bi prestavil v prvo prestavo. Varnostna funkcija zagotavlja, da se motor ne izključuje pri prenizki delovni temperaturi ali pri preveč praznem akumulatorju.

Tako je v teoriji, kako pa v praksi? Sistem, ki zaustavlja in ponovno zaganja Cee'dov motor, res deluje mehko in uglajeno, tresljajev skoraj ni čutiti in ob šumu klimatske naprave ali zvoku radijskega sprejemnika voznik ni vedno prepričan, ali motor teče ali ne. Sicer pa je 1,4-litrski bencinski štirivaljnik pod motornim pokrovom Kiine uspešnice dovolj zmogljiv predvsem za tiste voznike, ki od avtomobila ne pričakujejo izjemne vozne dinamike, ampak na primer zadovoljivo količino navora v spodnjem območju vrtljajev. Hkrati od tega sicer sodobnega pogonskega stroja kljub ustavljanju in ponovnemu zagonu na križiščih, ni mogoče pričakovati čudežev glede porabe bencina. Ta se namreč še vseeno povzpne prek sedmih litrov, zato bi z malce zlobe lahko trdili, da je »zelena« elektronika bolj marketinški trik kot pa velik prispevek k nižji porabi in manjšim emisijam. Ampak to Cee'du ne more odvzeti statusa zelo solidnega avtomobila, ki se lahko izkaže s sodobno in evropskim očem všečno zunanjostjo, prostorno in udobno notranjostjo, solidno tehniko in nenazadnje še z ugodnim razmerjem med ceno in uporabnostjo. To pa je pravzaprav tisto, kar ima v teh ekonomsko neugodnih časih, vse večjo težo.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1396 ccm

Največja moč pri v/min: 80 kW/109 KM

Najvišja hitrost: 187 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 7,6/ 5,2/ 6,1 l/100 km

Maloprodajna cena: 12.840 EUR

Uvoznik: KMAG, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Preddvor / ponedeljek, 12. januar 2009 / 07:00

Največ za kanalizacijo

Svetniki v občini Preddvor so si že ogledali osnutek proračuna za prihodnje leto. Največ denarja kanalizaciji.

Objavljeno na isti dan


Tržič / torek, 6. november 2007 / 07:00

V Kovorju odpadki sosedov

Občina Tržič bo dovolila Kranju odlaganje dela odpadkov na deponiji Kovor. Gre le za začasno pomoč sosedom.

Slovenija / torek, 6. november 2007 / 07:00

Zakon naj dopolnijo

Ustavno sodišče je odločilo, da je pet členov zakona o financiranju občin v neskladju z ustavo.

Naklo / torek, 6. november 2007 / 07:00

Četrt stoletja za vežice

V Spodnjih Dupljah so v nedeljo odprli poslovilne vežice, na kar so dolgo čakali.

Kultura / torek, 6. november 2007 / 07:00

Znak kulturne šole v Radovljico

Radovljica - Zveza kulturnih društev Slovenije je pred nedavnim nekaj slovenskim osnovnim šolam podelila priznanja za kulturne šole leta 2007. Med njimi je edina na gorenjskem pr...

Kranj / torek, 6. november 2007 / 07:00

Slike Biserke Komac na Domplanu

Kranj - Razstavišče v podjetju Domplan na Bleiweisovi cesti v Kranju, v teh jesenskih dneh plemenitijo dela likovne ustvarjalke Biserke Komac. Komačeva, po stroki sicer grafična...