Zeleni namig z daljnega vzhoda

Test: Kia Cee´d 1.4 City ISG.

Južnokorejska Kia ni samo med najhitreje rastočimi avtomobilskimi znamkami, ampak se dokaj visoko vpisuje tudi med tistimi, ki skušajo skrbeti za zmanjšanje porabe goriva in znižanje izpušnih emisij v svojih modelih. V modelu Cee'd za to skrbi sistem samodejne zaustavitve in vnovičnega zagona motorja, ki so ga poimenovali s kratico ISG (Idle Stop & Go). S tem sistemom avtomobil privarčuje do 6 odstotkov bencina in v zrak spusti za približno 10 gramov manj ogljikovega dioksida na kilometer, obljubljajo pri Kii. ISG je zasnovan tako, da se motor samodejno izključi, ko se vozilo zaustavi in je menjalnik v nevtralnem položaju, ponovni zagon pa se zgodi, ko voznik pritisne na sklopko z namenom, da bi prestavil v prvo prestavo. Varnostna funkcija zagotavlja, da se motor ne izključuje pri prenizki delovni temperaturi ali pri preveč praznem akumulatorju.

Tako je v teoriji, kako pa v praksi? Sistem, ki zaustavlja in ponovno zaganja Cee'dov motor, res deluje mehko in uglajeno, tresljajev skoraj ni čutiti in ob šumu klimatske naprave ali zvoku radijskega sprejemnika voznik ni vedno prepričan, ali motor teče ali ne. Sicer pa je 1,4-litrski bencinski štirivaljnik pod motornim pokrovom Kiine uspešnice dovolj zmogljiv predvsem za tiste voznike, ki od avtomobila ne pričakujejo izjemne vozne dinamike, ampak na primer zadovoljivo količino navora v spodnjem območju vrtljajev. Hkrati od tega sicer sodobnega pogonskega stroja kljub ustavljanju in ponovnemu zagonu na križiščih, ni mogoče pričakovati čudežev glede porabe bencina. Ta se namreč še vseeno povzpne prek sedmih litrov, zato bi z malce zlobe lahko trdili, da je »zelena« elektronika bolj marketinški trik kot pa velik prispevek k nižji porabi in manjšim emisijam. Ampak to Cee'du ne more odvzeti statusa zelo solidnega avtomobila, ki se lahko izkaže s sodobno in evropskim očem všečno zunanjostjo, prostorno in udobno notranjostjo, solidno tehniko in nenazadnje še z ugodnim razmerjem med ceno in uporabnostjo. To pa je pravzaprav tisto, kar ima v teh ekonomsko neugodnih časih, vse večjo težo.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1396 ccm

Največja moč pri v/min: 80 kW/109 KM

Najvišja hitrost: 187 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 7,6/ 5,2/ 6,1 l/100 km

Maloprodajna cena: 12.840 EUR

Uvoznik: KMAG, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / torek, 24. december 2019 / 15:37

Prva »žehta« v novem stroju

Marjan Škrjanec iz Bistrice pri Tržiču je prejemnik glavne nagrade v akciji Gorenjski glas nagrajuje zvestobo. Z ženo Minko sta se zelo razveselila pralnega stroja Electrolux in že oprala prvo »žehto«...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / / 07:00

Lepo vreme, razgled in kopanje

Gorenjski glas in Mercator sta v sredo popeljala srečne izžrebance najprej na Vogel, kjer so se sprehodili do Mercatorjeve koče, vse o različnih hribih, ki jih vidimo z Vogla, pa jim je razložil...

Zanimivosti / / 07:00

Po Jančmanu poimenovali pot

V soboto je bilo na Zelenici srečanje v spomin na Janeza Jermana, preminulega očeta smukača Andreja Jermana.

Zanimivosti / / 07:00

Spoznala sta se v službi

Stanislav in Anamarija Stele sta v soboto na Loškem gradu obnovila šest desetletij staro ljubezen.

Zanimivosti / / 07:00

Iz Švice prišlo 150 skavtov

Reteče – Na travniku pod Retečami so tabor postavili skavti iz bližine Berna v Švici. 5. julija so prišli s tremi avtobusi, skupaj jih je 150, od tega sto otrok, starih od deset...

Nasveti / / 07:00

Spletna prijava na let z letalom

Veliko potujem z letalom. Na poti mi največ časa vzame urejanje formalnosti na letališču.