Zeleni namig z daljnega vzhoda
Test: Kia Cee´d 1.4 City ISG.
Južnokorejska Kia ni samo med najhitreje rastočimi avtomobilskimi znamkami, ampak se dokaj visoko vpisuje tudi med tistimi, ki skušajo skrbeti za zmanjšanje porabe goriva in znižanje izpušnih emisij v svojih modelih. V modelu Cee'd za to skrbi sistem samodejne zaustavitve in vnovičnega zagona motorja, ki so ga poimenovali s kratico ISG (Idle Stop & Go). S tem sistemom avtomobil privarčuje do 6 odstotkov bencina in v zrak spusti za približno 10 gramov manj ogljikovega dioksida na kilometer, obljubljajo pri Kii. ISG je zasnovan tako, da se motor samodejno izključi, ko se vozilo zaustavi in je menjalnik v nevtralnem položaju, ponovni zagon pa se zgodi, ko voznik pritisne na sklopko z namenom, da bi prestavil v prvo prestavo. Varnostna funkcija zagotavlja, da se motor ne izključuje pri prenizki delovni temperaturi ali pri preveč praznem akumulatorju.
Tako je v teoriji, kako pa v praksi? Sistem, ki zaustavlja in ponovno zaganja Cee'dov motor, res deluje mehko in uglajeno, tresljajev skoraj ni čutiti in ob šumu klimatske naprave ali zvoku radijskega sprejemnika voznik ni vedno prepričan, ali motor teče ali ne. Sicer pa je 1,4-litrski bencinski štirivaljnik pod motornim pokrovom Kiine uspešnice dovolj zmogljiv predvsem za tiste voznike, ki od avtomobila ne pričakujejo izjemne vozne dinamike, ampak na primer zadovoljivo količino navora v spodnjem območju vrtljajev. Hkrati od tega sicer sodobnega pogonskega stroja kljub ustavljanju in ponovnemu zagonu na križiščih, ni mogoče pričakovati čudežev glede porabe bencina. Ta se namreč še vseeno povzpne prek sedmih litrov, zato bi z malce zlobe lahko trdili, da je »zelena« elektronika bolj marketinški trik kot pa velik prispevek k nižji porabi in manjšim emisijam. Ampak to Cee'du ne more odvzeti statusa zelo solidnega avtomobila, ki se lahko izkaže s sodobno in evropskim očem všečno zunanjostjo, prostorno in udobno notranjostjo, solidno tehniko in nenazadnje še z ugodnim razmerjem med ceno in uporabnostjo. To pa je pravzaprav tisto, kar ima v teh ekonomsko neugodnih časih, vse večjo težo.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1396 ccm
Največja moč pri v/min: 80 kW/109 KM
Najvišja hitrost: 187 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 7,6/ 5,2/ 6,1 l/100 km
Maloprodajna cena: 12.840 EUR
Uvoznik: KMAG, Ljubljana