Zeleni namig z daljnega vzhoda

Test: Kia Cee´d 1.4 City ISG.

Južnokorejska Kia ni samo med najhitreje rastočimi avtomobilskimi znamkami, ampak se dokaj visoko vpisuje tudi med tistimi, ki skušajo skrbeti za zmanjšanje porabe goriva in znižanje izpušnih emisij v svojih modelih. V modelu Cee'd za to skrbi sistem samodejne zaustavitve in vnovičnega zagona motorja, ki so ga poimenovali s kratico ISG (Idle Stop & Go). S tem sistemom avtomobil privarčuje do 6 odstotkov bencina in v zrak spusti za približno 10 gramov manj ogljikovega dioksida na kilometer, obljubljajo pri Kii. ISG je zasnovan tako, da se motor samodejno izključi, ko se vozilo zaustavi in je menjalnik v nevtralnem položaju, ponovni zagon pa se zgodi, ko voznik pritisne na sklopko z namenom, da bi prestavil v prvo prestavo. Varnostna funkcija zagotavlja, da se motor ne izključuje pri prenizki delovni temperaturi ali pri preveč praznem akumulatorju.

Tako je v teoriji, kako pa v praksi? Sistem, ki zaustavlja in ponovno zaganja Cee'dov motor, res deluje mehko in uglajeno, tresljajev skoraj ni čutiti in ob šumu klimatske naprave ali zvoku radijskega sprejemnika voznik ni vedno prepričan, ali motor teče ali ne. Sicer pa je 1,4-litrski bencinski štirivaljnik pod motornim pokrovom Kiine uspešnice dovolj zmogljiv predvsem za tiste voznike, ki od avtomobila ne pričakujejo izjemne vozne dinamike, ampak na primer zadovoljivo količino navora v spodnjem območju vrtljajev. Hkrati od tega sicer sodobnega pogonskega stroja kljub ustavljanju in ponovnemu zagonu na križiščih, ni mogoče pričakovati čudežev glede porabe bencina. Ta se namreč še vseeno povzpne prek sedmih litrov, zato bi z malce zlobe lahko trdili, da je »zelena« elektronika bolj marketinški trik kot pa velik prispevek k nižji porabi in manjšim emisijam. Ampak to Cee'du ne more odvzeti statusa zelo solidnega avtomobila, ki se lahko izkaže s sodobno in evropskim očem všečno zunanjostjo, prostorno in udobno notranjostjo, solidno tehniko in nenazadnje še z ugodnim razmerjem med ceno in uporabnostjo. To pa je pravzaprav tisto, kar ima v teh ekonomsko neugodnih časih, vse večjo težo.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1396 ccm

Največja moč pri v/min: 80 kW/109 KM

Najvišja hitrost: 187 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 7,6/ 5,2/ 6,1 l/100 km

Maloprodajna cena: 12.840 EUR

Uvoznik: KMAG, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Avtomobilizem / sreda, 21. maj 2008 / 07:00

Sedem let za Student Roadster

Študentje strojništva so uspešno zaključili pretvorbo limuzine v športni avtomobil.

Objavljeno na isti dan


Izleti GG / torek, 3. avgust 2021 / 17:20

Okoli Dugega otoka

Tokrat sva si z Alešem za kajakaško avanturo izbrala dolg in ozek severnodalmatinski otok, po površini sedmi največji na Hrvaškem. Ko sva se prepričala, da bo vremenska, predvsem vetrovna...

Kronika / torek, 3. avgust 2021 / 17:13

Otrok je padel skozi okno

Zgornje Bitnje – V petek malo po osmi uri zjutraj je v Zgornjih Bitnjah skozi okno stanovanjske hiše padel otrok. Reševalci Nujne medicinske pomoči Kranj so ga oskrbeli. V UKC Ljubljana ga je odpel...

GG Plus / torek, 3. avgust 2021 / 17:13

Fantom je lažje

Karmen sicer ni vraževerna, vsaj tako pravi, a v življenju je že neštetokrat doživela, da se v pregovoru Vse se vrača, vse se plača, skriva globoka resnica.

Gospodarstvo / torek, 3. avgust 2021 / 17:11

Tožilstvo zavrglo ovadbi

V stečajnem postopku KGZ Tržič je tožilstvo zavrglo ovadbi za kaznivi dejanji oškodovanja upnikov in zlorabe položaja ali zaupanja pri gospodarski dejavnosti.

Kranjska Gora / torek, 3. avgust 2021 / 17:06

Na Dovjem obnovili požarni bazen

Požarni bazen na Dovjem s kapaciteto sedemdeset kubičnih metrov je temeljito obnovljen, na obletni gasilski vaji so že preverili njegovo učinkovitost.