Zeleni namig z daljnega vzhoda

Test: Kia Cee´d 1.4 City ISG.

Južnokorejska Kia ni samo med najhitreje rastočimi avtomobilskimi znamkami, ampak se dokaj visoko vpisuje tudi med tistimi, ki skušajo skrbeti za zmanjšanje porabe goriva in znižanje izpušnih emisij v svojih modelih. V modelu Cee'd za to skrbi sistem samodejne zaustavitve in vnovičnega zagona motorja, ki so ga poimenovali s kratico ISG (Idle Stop & Go). S tem sistemom avtomobil privarčuje do 6 odstotkov bencina in v zrak spusti za približno 10 gramov manj ogljikovega dioksida na kilometer, obljubljajo pri Kii. ISG je zasnovan tako, da se motor samodejno izključi, ko se vozilo zaustavi in je menjalnik v nevtralnem položaju, ponovni zagon pa se zgodi, ko voznik pritisne na sklopko z namenom, da bi prestavil v prvo prestavo. Varnostna funkcija zagotavlja, da se motor ne izključuje pri prenizki delovni temperaturi ali pri preveč praznem akumulatorju.

Tako je v teoriji, kako pa v praksi? Sistem, ki zaustavlja in ponovno zaganja Cee'dov motor, res deluje mehko in uglajeno, tresljajev skoraj ni čutiti in ob šumu klimatske naprave ali zvoku radijskega sprejemnika voznik ni vedno prepričan, ali motor teče ali ne. Sicer pa je 1,4-litrski bencinski štirivaljnik pod motornim pokrovom Kiine uspešnice dovolj zmogljiv predvsem za tiste voznike, ki od avtomobila ne pričakujejo izjemne vozne dinamike, ampak na primer zadovoljivo količino navora v spodnjem območju vrtljajev. Hkrati od tega sicer sodobnega pogonskega stroja kljub ustavljanju in ponovnemu zagonu na križiščih, ni mogoče pričakovati čudežev glede porabe bencina. Ta se namreč še vseeno povzpne prek sedmih litrov, zato bi z malce zlobe lahko trdili, da je »zelena« elektronika bolj marketinški trik kot pa velik prispevek k nižji porabi in manjšim emisijam. Ampak to Cee'du ne more odvzeti statusa zelo solidnega avtomobila, ki se lahko izkaže s sodobno in evropskim očem všečno zunanjostjo, prostorno in udobno notranjostjo, solidno tehniko in nenazadnje še z ugodnim razmerjem med ceno in uporabnostjo. To pa je pravzaprav tisto, kar ima v teh ekonomsko neugodnih časih, vse večjo težo.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1396 ccm

Največja moč pri v/min: 80 kW/109 KM

Najvišja hitrost: 187 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 7,6/ 5,2/ 6,1 l/100 km

Maloprodajna cena: 12.840 EUR

Uvoznik: KMAG, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Slovenija / sobota, 10. september 2022 / 15:01

Zadnji sovjetski vladar

Umrl je Mihail S. Gorbačov (1931–2022), zadnji predsednik Sovjetske zveze. Po katastrofah v Afganistanu in Černobilu je s svojo politiko omogočil pomiritev sovjetskega imperija z Zahodom, ni pa mogel...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / ponedeljek, 9. september 2019 / 21:41

Manca, dekle z jezeri, in njene zgodbe

Manca Korelc uspešno nadaljuje projekt Moja jezera. S kolesom ali peš obiskuje slovenske stoječe vode. V dobrih dveh letih jih je obiskala že več kot 960. Več kot petdeset jih je v njeni zbirki tudi z...

GG Plus / ponedeljek, 9. september 2019 / 21:41

Francoska družina se še spomni, da so bili nekoč lastniki gradu Podvin

Danes propadajoči Grad Podvin v Mošnjah je bil do druge svetovne vojne več kot pol stoletja v lasti premožne francoske družine de Polignac, s katero sta babica in oče Radovljičana Primoža Boleta ohran...

Gospodarstvo / ponedeljek, 9. september 2019 / 17:06

Visok dobiček bank

Banke so v prvi polovici leta dosegle 402 milijona evrov dobička pred obdavčitvijo.

Kranjska Gora / ponedeljek, 9. september 2019 / 17:06

Zaključujejo prenovo Železničarskega doma

Kranjska Gora – Iz Slovenskih železnic so sporočili, da bo prenova Železničarskega doma v Kranjski Gori končana jeseni 2019. Ko bo dom v celoti obnovljen, bo namenjen letovanju aktivnih železničarj...

Zanimivosti / ponedeljek, 9. september 2019 / 17:05

Oddaja že štirideset let

Radio Sora se je prvikrat oglasil 11. septembra 1979 kot radio Žiri. Njihov program je usmerjen v lokalno okolje, slišijo ga ne le v krajih, ki jih povezuje porečje Sore, pač pa na vsem spodnjem delu...