Starejši dohitevajo mlajše
Nove tehnologije, računalniki in internet so bolj ali manj domena mlajših generacij. Ste prepričani? Najnovejše raziskave kažejo, da tudi starejši vedno bolj postajajo del informacijske družbe in aktivni uporabniki računalnikov.
Več kot polovico spletne populacije sestavljajo osebe med 18. in 44. letom starosti, vendar pa je v zadnjem času opaziti vse večjo zastopanost starejših generacij. To je nekako v nasprotju s splošnim prepričanjem, da je generacija letnik 1977 do 1990 najbolj uveljavljena na vseh področjih svetovnega spleta.
Internet za zabavo in komuniciranje s prijatelji ter družino res najpogosteje uporabljajo najstniki. Sem sodijo aktivnosti, kot so spremljanje spletnih videov, igranje spletnih iger, poslušanje glasbe in uporaba socialnih medijev. Generacija letnik 1965 do 1976 pa prevladuje na področju e-bančništva, e-nakupovanja in iskanja spletnih zdravstvenih informacij. Pri uporabi e-pošte pa se celo generacija veteranov letnik 1937 do 1945 lahko kosa z drugimi. E-pošto uporablja 74 odstotkov oseb, starih 64 let ali več. Zanimivo je, da je popularnost te storitve pri najstnikih v upadu, saj jih je leta 2004 89 odstotkov trdilo, da uporabljajo e-pošto, leta 2008 pa je takih le še 73 odstotkov. Pri starejših uporabnikih je iskanje zdravstvenih informacij tretja najbolj priljubljena spletna aktivnost, nahaja se takoj za e-pošto in klasičnim iskanjem.
Največjo rast prisotnosti na internetu je zaznati pri osebah med 70. in 75. letom starosti. V letu 2005 je bilo na spletu prisotnih 26 odstotkov posameznikov te starostne skupine, leta 2008 pa je ta odstotek narasel na 45. Pričakuje se, da se bodo razlike med prisotnostjo posameznih generacij na internetu v prihodnosti še zmanjševale, zaenkrat pa največji delež spletne populacije predstavljajo mlajši posamezniki. Predvsem na določenih področjih je opaziti, da se razlike med generacijami počasi zmanjšujejo. Srednja generacija in starejši vse bolj pogosto spremljajo spletne video vsebine, po drugi strani pa je mlajša generacija vse bolj aktivna na področju spletnega bančništva in rezervacij potovanj.
Po najnovejših podatkih kar 63 odstotkov gospodinjstev igra računalniške igre ali videoigre na igralnih konzolah. Pričakovali bi, da so te aktivnosti zanimive najstnikom in otrokom, pa vendar raziskave kažejo drugače. Povprečna starost igralca je 35 let, 26 odstotkov navdušencev nad videogrami je starih 50 let ali več. Igralci pod mejo 18 let s 25 odstotki predstavljajo celo za eno odstotno točko manjšo skupino. Skupina med 18. in 49. letom je največja, z 49 odstotki. Pri nakupih iger prednjačijo moški z 52 odstotki.
Sledi pa še en zanimiv primerjalni podatek glede na spol. Ženske starejše od 18 let so marketinško bolj zanimive, saj jih kar 34 odstotkov igra videoigre. Pri moških, mlajših od 17 let pa si z videoigrami krajša čas le 18 odstotkov fantov. Da so Nintendo Wii, Playstation, Xbox in podobne igralne konzole zares priljubljene, dokazuje podatek, da ima igralno konzolo kar 42 odstotkov ameriških gospodinjstev.