V Kranju bi lahko ...
V sredo so v Galeriji Pungert odprli razstavo znanega kranjskega arhitekta Cirila Oblaka. Predstavlja tako svoje realizirane projekte kot tiste, ki so za majhno mesto, kot je Kranj, predragi in so tako ostali v predalu.
V Galeriji Pungert na koncu starega dela mesta Kranja že več kot petnajst let poteka stalna razstavna dejavnost. Vsako leto pripravijo vsaj deset razstav vizualnih umetnikov od slikarjev in kiparjev do oblikovalcev gline, umetnostnih izdelkov in fotografov. Tokrat se z desetimi tablami svojih tako realiziranih kot nerealiziranih arhitekturnih projektov, predvsem na temo prometne ureditve in urbanizma v mestu Kranju, predstavlja znani kranjski arhitekt Ciril Oblak. Stavba na letališču Brnik, objekt Gorenjskih lekarn v Kranju, pa celoten kompleks nekdanjega Gorenjskega sejma so le najbolj znani arhitekturni projekti, ki jih je v različnih obdobjih svojega delovanja podpisal Ciril Oblak. V skoraj štiridesetih letih načrtovanja za risalno mizo oziroma računalnikom pa so nastajali tudi projekti, ki nikoli niso bili realizirani. Med njimi so zagotovo najbolj zanimivi arhitekturni predlogi za celostno prometno ureditev ožjega dela mesta Kranja, od gradnje garažne hiše, ureditve vpadnic v mesto do železniške povezave z letališčem Brnik in podobno ...
»Tokrat sem bolj kot pokazati moje najbolj znane arhitekturne rešitve, želel predstaviti nerealizirane projekte bodisi javnih bodisi internih natečajev na temo urejanja prometa, parkiranja in urbanizma na sploh v Kranju. Namen razstave je povedati Kranjčanom, da se je vsa ta leta, ko so med ljudmi krožile govorice o brniški železnici, parkiriščih pod starim Kranjem in podobnim, na teh projektih dejansko tudi delalo,« razmišlja Oblak in dodaja, da je večino od desetih tabel v preteklosti že razstavil, največkrat v okviru razstave Društva arhitektov Ljubljana. Tako je zanimiv predlog ureditve trga na Pungertu iz časa 1969/70, pa parkirna hiša pod starim delom mesta, zagotovo pa tudi projekt primestne železniške proge Ljubljana-Brnik-Kranj-Škofja Loka-Medvode-Ljubljana. To celostno razrešitev je pred tremi leti razstavil tudi v Augsburgu. Zanimiv je projekt poglobitve cest mimo občine do garažne hiše pod Slovenskim trgom in naprej proti tedanjemu Gorenjskemu sejmu. Zelo aktualen je del tega projekta, garažna hiša pod osrednjim kranjskim trgom, ki je trenutno v obdelavi.
Oblakovi nerealizirani arhitekturni projekti so bili nedvomno finančno prezahtevni za tako majhno mesto, zagotovo pa so v nekaterih točkah vizionarski. Mogoče bo Kranj enkrat v prihodnosti zares takšen, kot si ga je, po njegovih besedah, bolj za svoje veselje zamislil Ciril Oblak. Na razstavi predstavlja del svojih vizij. Do 11. junija.