Motocikel vozimo z glavo
Svetuje: Beno Štern, evropski prvak v supermotu 2006.
Toplo vreme je zvabilo na ceste številne motocikliste. Vozniki na dveh kolesih nedvomno sodijo med bolj ogrožene udeležence v prometu, zato se morajo zavedati tudi pomena skrbi za lastno varnost. Enako pomembna kot previdna vožnja je priprava motocikla, pri kateri je treba posvetiti pozornost ustreznosti gum. Gume imajo odločilno vlogo pri legi motocikla na cesti, oprijem izgubljajo z izrabo profila in s starostjo. Pred vožnjo je seveda treba preveriti tudi delovanje zavor in žarometa.
Vozniki motociklov v zimskem času pogosto zanemarijo fizično pripravljenost in ob začetku sezone je to lahko precejšen problem; želje po dinamični in uživaški vožnji so velike, asfalt je še hladen in na cestah je še veliko ostankov peska, občutki še niso povsem pravi. Zato je eno najpomembnejših pravil vožnja po svojih zmožnostih brez pretiravanja in ne sledenje hitrejšim motociklistom, saj se veliko voznikov pusti izzvati.
Poleti, ko je promet na cestah gostejši, je ključno predvidevanje; vozniki v avtomobilih ne morejo oceniti, kakšna je hitrost zadaj vozečega motociklista, ki je običajno precej hitrejši od avtomobila. Voznika za avtomobilskim volanom je najbolje gledati v oči in skušati predvideti, kakšna bo njegova naslednja reakcija, predvsem pa ob približevanju zmanjšati hitrost in s smernim kazalcem pravočasno nakazati svojo namero.
In nenazadnje, varne vožnje ni brez ustrezne opreme, predvsem čelade, ki mora imeti opravljene varnostne preizkuse, in ščitnika za hrbet. Načelno velja, da je za opremo bolje odšteti nekaj denarja več. Za motocikliste velja tudi, naj ne gredo na vožnjo, če so prej pili alkohol, ki je na dveh kolesih še bolj nevaren sopotnik kot na štirih. Vozniki, ki želijo sprostiti svoj adrenalin, naj se odpravijo na varno zaprto tekmovalno stezo, kakršne v Sloveniji žal še nimamo.