Vztrajnost in trdo delo tudi v glasbi
Pri Sandiju Vovku v glasbenem studiu Osminka se kalijo številni mladi glasbeni talenti. Njegovi učenki sta tudi obe zmagovalki letošnjega Prvega glasa Gorenjske po izboru strokovne žirije Petra Čebulj in Neža Witwicky.
»Sem zagovornik trdega in vztrajnega dela – pri petju in tudi na drugih področjih,« odgovarja na vprašanje, katera pot vodi do uspeha na glasbenem področju, Sandi Vovk, učitelj solo petja in klavirja, ki vodi glasbeni studio Osminka. Pri njem se petja učijo številni nadarjeni mladi pevci in pevke, ki z velikim uspehom nastopajo tudi na različnih festivalih, kot je denimo Prvi glas Gorenjske in Prvi glasek Gorenjske. Tako sta obe zmagovalki letošnjega Prvega glasa Gorenjske po izboru strokovne žirije Petra Čebulj in Neža Witwicky njegovi učenki, njegovi varovanci so na omenjenih dveh prireditvah zmagovali že v preteklih letih, med njimi Anja Konič, Nina Jagodic, Aleksandra Vovk … Sandi meni, da je za uspeh na pevskem področju najbolj pomembno trdo delo, zagnanost in vztrajnost. »Samo s talentom lahko zelo hitro prideš do solidne ravni, toda za vrhunskost je nujno tudi trdo delo in velika vztrajnost. Žal se pogosto zgodi, da talentirani otroci ne znajo trdo in vztrajno delati,« ugotavlja. Opaža tudi, da nekateri mladi pevci podcenjujejo razvoj tehnike pri petju. »Glas je inštrument kot klavir, violina, kjer se moraš najprej naučiti določenih tehničnih spretnosti za obvladovanje inštrumenta. Zato so tudi pri petju potrebne tehnične vaje, dihalne vaje, vaje izgovarjave, oblikovanja tona …« Sandi tudi opaža, da si mlade pevke in pevci pogosto ne izberejo primernih skladb, izbrane pesmi so velikokrat prezahtevne za njihov obseg glasu, trenutno tehnično znanje ali stopnjo muzikalne zrelosti. Tako se na prireditvah dogaja, da dvanajstletne deklice pojejo skladbe svetovnih div.« Glas je treba razviti postopoma, na tej poti pa izbirati skladbe, primerne trenutnemu znanju in doseženi ravni razvoja.
Za pravi napredek in uspeh je zelo pomembno, da mladi pevec oziroma pevka uživa v petju. Takoj se opazi, če nekdo zares uživa v petju, meni Sandi. Nekaterim otrokom pa so bolj pomembni »stranski učinki«, torej da nastopajo na odru, da se postavljajo pred vrstniki …
In kdaj je pravi čas, da se otroci začnejo ukvarjati z glasbo in petjem? »Nikoli ni prezgodaj in nikoli ni prepozno!« je prepričan sogovornik, pri katerem se petja učijo že štiriletni otroci, pa tudi gospe v zrelih letih. Sandi Vovk je prepričan, da je otrokom treba približati svet glasbe, jim dati možnost, da se ukvarjajo z njo, jih glasbeno vzgajati in predvsem z njimi delati.