V službi posla in družine
Test: Fiat Scudo 10 Combi 2.0 MJT 136 Executive
Fiat Scudo je v potniški različici tipičen predstavnik generacije, ki podira zidove med večjimi enoprostorskimi avtomobili in lahkimi dostavniki in tudi v glavah uporabnikov. Na cesti ne ostane neopažen, saj je zunanjost ukrojena po vseh modnih zapovedih te vrste vozil. Svoj pečat k »prevari« dodajajo še zatemnjena stekla zadnjega dela potniške kabine, ki jo zapirajo drsna vrata na desnem boku.
Kombinacija s šestimi sedeži, pri čemer je spredaj namesto desnega sedeža klop za dva potnika, tretjo sedežno vrsto pa je treba doplačati, omogoča prevoz velike količine prtljage ali tovora, kajti za zadnjo sedežno vrsto ostaja še izjemno velik prostor, kjer gre v prtljažnik s težkimi dvižnimi vrati najmanj 553 litrov in kar do 3,6 kubičnega metra tovora, če je naložen do strehe. Zato lahko dopoldne opravlja naloge povsem običajnega dostavnika, popoldne in ob koncih tedna pa je družinski avtomobil, v katerem tovor zamenjajo večji kosi prtljage, kolesa, snežne deske, smuči, sanke in druga športna oprema. Skratka, pretirano varčevanje s prostorom res ni potrebno.
Najmočnejši 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik suvereno obvladuje Scudovo težo, izkazuje se s prožnostjo, ki jo voznik lahko s pridom izkoristi s pomočjo ne ravno vzorno natančnega, vendar dobro preračunanega šeststopenjskega ročnega menjalnika. Nenazadnje ambicije po družinski rabi nakazuje tudi oprema, namenjena udobju, ki sega vse od elektrike za odpiranje stekel do osrednje ključavnice do klimatske naprave z ločeno možnostjo nastavljanja za zadnji del kabine. Pravzaprav je treba pripomniti le to, da vozilu manjka le še ščepec več elegance, ki bi v celoti prikrila nekaj grobosti.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1997 ccm
Največja moč pri v/min: 100 kW/136 KM
Najvišja hitrost: 170 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 9,3/ 6,5/ 7,5 l/100 km
Maloprodajna cena: 29.859 EUR
Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana