Jesen je lahko tudi drugačna
Test: Subaru Outback 2.0 D
Japonski Subaru, ki je najbolj znan po svojem štirikolesnem pogonu, vse bolj leze pod kožo evropskemu okusu. To vsekakor dokazuje tudi lani novi turbodizelski motor, prvi z boksersko zasnovo, ki so ga najprej vgradili v skoraj kultni hišni kombi Outback. Outback je s 4,73 metra skupne dolžine in zaradi velikih koles ter dvignjenosti od tal videti precej gromozanski, vendar nič napadalen in agresiven. In čeprav avtomobil ni več v najbolj svežih letih, bi zunanjosti težko očitali, da ni dovolj atraktivna, čeprav je po drugi strani res, da sta Outback in njegov nekoliko manj vpadljivi sorodnik Legacy najstarejša modela v Subarujevi hiši. Outback spada v kategorijo kombijev srednjega razreda, čeprav se nekoliko spogleduje tudi s športnimi terenci. Kljub temu je treba za volan sesti precej nizko in tudi občutek utesnjenosti je za tako velik avtomobil dokaj izrazit. Pri zasnovi voznikovega delovnega prostora so se Subarujevi oblikovalci precej potrudili z grafiko merilnikov, razporeditvijo stikal in osvetlitvijo, žal pa v tem avtomobilu zaman pričakujemo sodobne komunikacijske sisteme, kot je na primer brezžična naprava za telefoniranje. Upoštevaje kombijevsko karoserijo je prtljažnik v razrednem povprečju, sprejme 459 litrov, vanj pa je s podiranjem zadnje klopi mogoče naložiti tudi večje kose tovora. Pri Subaruju so s prvim bokserskim turbodizlom opravili šele prvo razvojno stopnjo, kljub temu je treba priznati, da so glavnino dobre prakse uspeli ujeti že v prvem poskusu. Motor teče gladko in skoraj ni čutiti tresljajev, je nekoliko značilno zaletav, outbacka pa poganja brez posebnih težav. Porabo plinskega olja je sicer težko ukrotiti pod 7,5 litra, vendar je treba upoštevati, da se pogonska sila ves čas prenaša na vsa štiri kolesa in da ta avtomobil suvereno obvladuje tudi bolj drseče vozne podlage in tudi nekaj centimetrov blata ali snega. Vsekakor za ta avtomobil velja, da ustreza družinskim in hkrati poslovnim namenom; s sodobnim dizelskim pogonskim strojem je kljub letom pridobil pribitek dodane vrednosti.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1998 ccm
Največja moč pri v/min: 110 kW/150 KM
Najvišja hitrost: 200 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 7,1/ 5,1/ 5,8 l/100 km
Maloprodajna cena: 35.880 EUR
Uvoznik: Interservice, Ljubljana