Elektrika še v oblakih
Avtomobilov na elektriko, ki bi jih enostavno priključili na omrežje, pri nas še nekaj časa ne bo.
Vozila z motorji na notranje izgorevanje so nedvomno med glavnimi povzročitelji onesnaževanja ozračja in okolice, vožnja z njimi pa je zaradi občanih naftnih kriz tudi predraga. V doglednem časovnem obdobju je dosegljiva predvsem hibridna tehnologija, ki jo v nekatere modele uvajajo skoraj vsi evropski in azijski, v zadnjem času tudi kitajski avtomobilski proizvajalci. Večina novejših hibridnih avtomobilov ima pogon zasnovan v kombinaciji dizelskega in električnega motorja, ki energijo pridobiva z vrtenjem koles in zaviranjem, pri varčevanju pa je v pomoč sistem samodejne zaustavitve dizelskega motorja ob mirovanju avtomobila in vnovičnem samodejnem zagonu pri speljevanju. Prvi serijski avtomobil, ki je za pogon hkrati uporabljal bencinski in električni motor, je že pred leti postavila na ceste japonska Toyota, ki je prvotno idejo nadgradila z drugo generacijo, pred kratkim pa tudi z električnim motorjem, ki se napaja iz običajnega omrežja. Prius s hibridnim pogonom je bil do nedavnega tudi edini tovrsten avtomobil, ki ga je bilo mogoče kupiti na slovenskem trgu, v kratkem pa se mu bo s podobno zasnovo pogona pridružil tudi novi Hondin model Insight. Oba avtomobila sta zaradi emisije ogljikovega dioksida, ki ne presega 110 gramov na kilometer, oproščena davka na motorna vozila, pri Ekološko razvojnem skladu Republike Slovenije pa je za nakup mogoče pridobiti tudi ugoden kredit.
Avtomobilov na električni pogon, katerih baterije bi lahko polnili s priključitvijo na domače električno omrežje, vsaj pri nas še nekaj časa ne bo. Dva manjša proizvajalca sicer razvijata avtomobila, ki ju bo poganjala samo elektrika, vendar bosta za množično proizvodnjo morala najti tudi kakšno večje avtomobilsko ime. Ne glede na to, kaj bo poganjalo avtomobile bližnje prihodnosti, se proizvajalci zavedajo, da se voznikom ne sme vzeti užitkov, ki jih občutijo v vožnji sedanjih avtomobilov, ki jih ženeta bencin ali plinsko olje, da morajo biti vozne lastnosti enake ali celo boljše, največja težava pa je pravzaprav v cenah, ki se bodo prilagodile šele z množično uporabo.