Toyota je svoj hibridni model Prius v sodelovanju z angleškim podjetjem EDF Energy prilagodila tudi za priklop na električno omrežje.

Elektrika še v oblakih

Avtomobilov na elektriko, ki bi jih enostavno priključili na omrežje, pri nas še nekaj časa ne bo.

Vozila z motorji na notranje izgorevanje so nedvomno med glavnimi povzročitelji onesnaževanja ozračja in okolice, vožnja z njimi pa je zaradi občanih naftnih kriz tudi predraga. V doglednem časovnem obdobju je dosegljiva predvsem hibridna tehnologija, ki jo v nekatere modele uvajajo skoraj vsi evropski in azijski, v zadnjem času tudi kitajski avtomobilski proizvajalci. Večina novejših hibridnih avtomobilov ima pogon zasnovan v kombinaciji dizelskega in električnega motorja, ki energijo pridobiva z vrtenjem koles in zaviranjem, pri varčevanju pa je v pomoč sistem samodejne zaustavitve dizelskega motorja ob mirovanju avtomobila in vnovičnem samodejnem zagonu pri speljevanju. Prvi serijski avtomobil, ki je za pogon hkrati uporabljal bencinski in električni motor, je že pred leti postavila na ceste japonska Toyota, ki je prvotno idejo nadgradila z drugo generacijo, pred kratkim pa tudi z električnim motorjem, ki se napaja iz običajnega omrežja. Prius s hibridnim pogonom je bil do nedavnega tudi edini tovrsten avtomobil, ki ga je bilo mogoče kupiti na slovenskem trgu, v kratkem pa se mu bo s podobno zasnovo pogona pridružil tudi novi Hondin model Insight. Oba avtomobila sta zaradi emisije ogljikovega dioksida, ki ne presega 110 gramov na kilometer, oproščena davka na motorna vozila, pri Ekološko razvojnem skladu Republike Slovenije pa je za nakup mogoče pridobiti tudi ugoden kredit.

 

Avtomobilov na električni pogon, katerih baterije bi lahko polnili s priključitvijo na domače električno omrežje, vsaj pri nas še nekaj časa ne bo. Dva manjša proizvajalca sicer razvijata avtomobila, ki ju bo poganjala samo elektrika, vendar bosta za množično proizvodnjo morala najti tudi kakšno večje avtomobilsko ime. Ne glede na to, kaj bo poganjalo avtomobile bližnje prihodnosti, se proizvajalci zavedajo, da se voznikom ne sme vzeti užitkov, ki jih občutijo v vožnji sedanjih avtomobilov, ki jih ženeta bencin ali plinsko olje, da morajo biti vozne lastnosti enake ali celo boljše, največja težava pa je pravzaprav v cenah, ki se bodo prilagodile šele z množično uporabo.

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / petek, 26. avgust 2011 / 07:00

Začetek sojenja preložili že četrtič

Ljubljančanka Mojca Žužek, ki si naj bi kot uslužbenka SKB banke v Kranju protipravno prisvojila velike vsote denarja, znova ni stopila pred sodni senat okrožnega sodišča v Kranju.

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / ponedeljek, 30. oktober 2006 / 06:00

Dalmacija pod gorami

Pod Storžičem se vam še kakšen teden obeta dalmatinsko morska ponudba. Bakalar, sardele v kisli marinadi, ribja juha, hobotnica v peči, školjke, škampi, morska žaba, jastog, rošata. Že samo ob misli n...

Prosti čas / ponedeljek, 30. oktober 2006 / 06:00

Prostorska umetnina

Citroën razširja enoprostorsko paleto z novim C4 Picassom.

Prosti čas / ponedeljek, 30. oktober 2006 / 06:00

Tradicija v novi podobi

Spremenjena podoba, novi motorji in še večje število različic so glavne značilnosti temeljito prenovljenega Fordovega lahkega dostavnika Transita, ki je lani praznoval štirideset let, le...

Prosti čas / ponedeljek, 30. oktober 2006 / 06:00

Debitant proti izkušenim

Test: Audi Q7 4.2 FSI V8

Zanimivosti / ponedeljek, 30. oktober 2006 / 06:00

Kostanjev piknik v Čenči

V vrtcu Čenča v Kranju so sredi oktobra organizirali Kostanjev piknik, nanj pa so vzgojiteljice in mali vrtičkarji povabili starše, stare starše, bratce, sestrice in prijatelje. »Kostanj...