Komentar: Življenje v mestu
Kmalu bo minilo leto dni, odkar je kranjski mestni svet odločil, da se mora izvajati že sprejet občinski odlok o ureditvi prometa v starem mestnem jedru Kranj. Vsi, ki so o tem odločali, tudi mestna oblast, so imeli pred očmi neurejene razmere v središču Kranja, včasih celo kaotično stanje, predvsem pa mesto, »polno pločevine«. V resnici dober razlog, s katerim so lahko prepričali vse, ki jim je Kranj všeč in ki ob prostih uricah radi pridejo v središče mesta, da je treba poskrbeti za red.
Toda izvajanje odloka od lanskega junija naprej je predvsem za meščane, tako prebivalce kot trgovce, podjetnike in kulturnike naenkrat pomenilo precej drugačen deloven utrip. Spremenile so se ure dostave v mesto, spremenil se je sistem parkiranja, daljše parkiranje v mestu je za obiskovalce postalo izjemno drago. In medtem ko so na občini (pa tudi obiskovalci) zadovoljno ugotavljali, da se je staro mestno jedro vendarle otreslo prekomerne pločevine, so stanovalci, trgovci in vsi drugi, ki vsak dan prihajajo v mesto, začeli opozarjati na številne zagate, s katerimi so srečujejo. Ker je parkirišč ob vstopu v mesto postalo premalo (parkirišče pri Čebelici so zasedli avtomobili stanovalcev, ni ga več na Globusu …), se domačini in obiskovalci raje odločajo za obiske in nakupe v trgovskih centrih, različni trgovski in gostinski lokali v mestu (tudi gledališča in druge kulturne ustanove) pa se vse teže preživljajo. Nekateri celo tako težko, da so zaprli lokale. Na vse to so zlasti člani civilne iniciative za ohranitev življenja v mestu Kranju opozarjali pristojne na občini, na zborih krajanov, ob protestni akciji 8. februarja, znova pa minuli teden, ko so županu izročili tudi peticiji s podpisi 93 podjetnikov in 2467 občanov. Hkrati so mu prinesli kar nekaj predlogov, s katerimi bi bilo zanje življenje v mestu lažje. Seveda nekateri (celodnevna dostava, cenejše parkiranje, javni prevoz skozi mesto …) pomenijo, da bi bilo v mestu spet precej več pločevine, zato z njimi pred občinskim vodstvom najbrž ne bodo uspeli.
Dejstvo je namreč, da veliko starih mestnih jeder pri nas in v tujini živi in je lepo urejenih, čeprav v njih ni prometa oziroma je ta zelo omejen. Vendar pa je na vhodu v mesta poskrbljeno za parkiranje. Zato bi člani civilne iniciative zagotovo morali uspeti s predlogom, da je treba takoj zgraditi garažno hišo ob kokrškem mostu, ki bi zagotovo morala biti narejena, preden so lani začeli izvajati odlok. Tako bi bilo prihranjene veliko slabe volje vseh, ki v mestu živijo in ki vanj še vedno radi prihajamo. In morda bi se celo kranjski župan, kot je obljubljal pred volitvami, preselil v Mestno hišo, kjer bi se med zadovoljnimi meščani dobro počutil.