Slikoviti Grofičini šopki
V galeriji Prešernove hiše je od prejšnjega petka na ogled razstava z naslovom Grofičini šopki - Marija Auersperg Attems.
Bila je lepa, bila je mlada, bila je bogata in potomka ene najimenitnejših plemiških družin tedanje Evrope, in bila je nadarjena slikarka. Vse njene vrline je izničil čas, ostale so slike. Tako je o Mariji Auersperg Attems (1816-1880) na platnice kataloga k razstavi zapisala direktorica Gorenjskega muzeja, Barbara Ravnik Toman. Ob nekoliko bolj znanih slikarkah iz devetnajstega in začetka dvajsetega stoletja, kot so Ivana Kobilca, Henrika in Augusta Šentel in Henrika Langus, je ime Auerspergove v slovenski javnosti bolj neznanka kot ne. V Galeriji Prešernove hiše so na razstavi, katere avtorica je Vesna Kamin, tako na ogled cvetlična tihožitja grofice Marije Auersperg Attems, ki jih hranita Narodna galerija in Narodni muzej Slovenije, v Gorenjskem muzeju pa so v galerijski prostor dodali še bidermajersko pohištvo iz svoje zbirke.
Plemkinja Auersperg Attemsova je bila kot slikarka pri svojem delu izjemno spretna v komponiranju ter posnemanju rastlin in živali, uporabljala pa je za bidermajerski čas tudi zelo živahen kolorit. Razstavljene slike so tako tudi prava paša za oči. Sicer pa je bila grofica poročena z grofom Antonom Auerspergom, politikom in literatom, ki je sicer bolj znan kot Anastasius Grün. Slednji se je v našo literarno zavest vpisal zaradi svojih stikov s Francetom Prešernom. Iz tega prijateljevanja je bržkone nastala tudi njegova prepesnitev pesmi Venezianer Trias, ki jo je Prešeren naslovil s Tri želje Anastazija Zelenca, in katere rokopis hrani Gorenjski muzej.