Avantgarda v modi in tehniki
Test: Audi A4 Avant 2.0 TDI Multitronic
Pri avtomobilih s »prtljažnikom pod streho« se je nemški Audi v družbi obeh največjih prestižnih tekmecev vedno rinil v ospredje in hišna oznaka avant je postala nekakšna avantgarda sodobnih športno in poslovno navdahnjenih kombijev. To potrjuje tudi nova generacija modela A4, ki je bil deležen ne samo evolucijskih popravkov, ampak skrbno odmerjenih sprememb, s katerimi so mu vdahnili dodatno dozo elegance. Zunanjost se zdi še skladnejša, kot je bila pri prejšnji generaciji, k čemur pripomorejo nekoliko bolj zaobljene karoserijske linije s še bolj drzno kupejevsko prirezanim zadkom in detajli, kakršna sta na primer aluminijasta vzdolžna strešna nosilca za prtljažnik. Sodobnost poudarjajo žarometi s svetlečimi diodami za dnevno vožnjo, privrženost redoljubju ergonomično zasnovana in urejena armaturna plošča, uporabnost večji prtljažnik z doplačilnimi predelnimi elementi. Prostora za prtljago bi bilo v prid družinski rabi seveda lahko tudi nekaj litrov več in potnikom na zadnji klopi bi lahko odmerili nekaj dodatnih centimetrov za kolena, a pri tem avtomobilu prostorsko razkošje nikoli ni igralo glavne vloge. Izbor notranjih materialov je na nivoju, kakršen se spodobi za prestižni avtomobil in visoko cenovno kotacijo, zato je počutje v potniški kabini prijetno. Voznikovo pozornost poleg ceste in merilnikov zahteva tudi osrednji komunikacijski sistem z vrtečim gumbom in štirimi dodatnimi na pritisk na dnu sredinske konzole; sistem ni prezapleten, uravnava pa veliko funkcij, zato se ga je treba privaditi. Zlahka gre z novim 2,0-litrskim turbodizelskim štirivaljnikom, ki je zaradi spremenjene tehnologije vbrizgavanja goriva in še nekaterih drugih posodobitvenih posegov občutno mirnejši in tišji, kot je bil v prejšnji generaciji. Motor je dobro uglašen z brezstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki prestavlja gladko in s komaj zaznavnimi sunki. Poraba goriva je v skladu s pričakovanji in blizu tovarniškim obljubam, s priganjanjem, ki ga spodbuja motorna energija, pa seveda narašča do zgornjega roba sprejemljivosti. Ob tem je treba poudariti še zanesljiv stik koles z vozno podlago in privzgojeno suvereno obnašanje v ostreje voženih ovinkih, kjer kombijevski zadek ne predstavlja prav nobene ovire. Z vsemi temi lastnostmi pa je Audi A4 Avant nedvomno eden najbolj prepričljivih igralcev v razredu prestižnih srednjerazrednih sodobnih in elegantnih kombijev. Kdor misli, da rabi kaj več, si osnovno ceno lahko še krepko poveča s številnimi elementi dodatne opreme.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1968 ccm
Največja moč pri v/min: 105 kW/143 KM
Najvišja hitrost: 200 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 7,5/ 5,2/ 6,0 l/100 km
Maloprodajna cena: 36.039 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana