Delovnik določajo naročila
V Savi Tires se z razporejanjem delovnega časa sproti prilagajajo naročilom in vse kaže, da bo prav ta družba v evropskem delu koncerna Goodyear še najmanj prizadeta.
Kranj – Znani zastoj v evropski avtomobilski industriji seveda vpliva tudi na proizvodnjo avtomobilskih pnevmatik, to pa pomeni tudi težave za tako pomembnega proizvajalca, kot je Sava Tires, ki je del svetovnega koncerna Goodyear. Krizne razmere zahtevajo prilagoditve proizvodnje zmanjšanim naročilom in ob podatku, da so samo v evropskem delu koncerna Goodyear napovedali, da bodo odpustili kar pet tisoč delavcev, smo s strahom pričakovali, kaj bodo te razmere pomenile za kranjsko proizvodnjo. Iz oddelka za komuniciranje z javnostjo družbe Sava Tires so sporočili, da je bil v torek sestanek vodstva s predstavniki sindikata, na katerem so se dogovorili o nekaterih dodatnih ukrepih, ki bodo uravnovesili zaloge s potrebami trga. Tako bodo ponovno prilagodili delovni koledar za leto 2009 in uvedli dodatne proste dneve. Dogovarjajo pa se še za druge možne rešitve, katerih cilj je ohraniti čim večje število zaposlenih.
Manj delovnih nedelj
Potrebe po prilagoditvi plana proizvodnje so do sedaj reševali z začasnimi zaustavitvami proizvodnje, prilagoditvijo delovnega koledarja ter podaljšanjem kolektivnega dopusta v poletnem mesecu. Tako je bil za letošnje leto že dogovorjen koledar, usklajen s sindikati in svetom delavcev, ter predstavljen zaposlenim. Delovni koledar za zdaj predvideva 14-dnevni kolektivni dopust v času poletnih počitnic in krajšo zaustavitev proizvodnje med prvomajskimi prazniki. Sprejet je bil tudi sklep, da bo v nedeljo, 1. in 8. marca, proizvodnja v celoti ustavljena, saj morajo zaradi prevelikih zalog ustaviti tudi proizvodnjo pnevmatik za osebna vozila, čeprav so bile proste nedelje v marcu sprva predvidene le za proizvodnjo pnevmatik za poltovorna vozila.
Nova naročila vračajo prvotni plan
Položaj v Savi Tires nam je nekoliko podrobneje razložil Janez Justin, predsednik sindikata kemijske, nekovinske in gumarske industrije Sava – Goodyear. Povedal nam je, da so morali v Savi Tires zaradi zmanjševanja naročil v januarju zmanjšati v decembru pripravljen proizvodni plan za letošnje leto za tristo tisoč avtomobilskih pnevmatik in za 170 tisoč pnevmatik za poltovorna vozila, pri čemer je bil ta plan že načrtovan na osnovi novih pogojev in je manjši od lanskega. V evropskem delu koncerna so že odpuščali delavce, v Savi Tires pa odpuščanja ni bilo. Odpovedali so se nekaterim pogodbenim delavcem in niso podaljšali nekaterih pogodb za določen čas. V ponedeljek je generalni direktor Goodyeara za Evropo sporočil, da na osnovi novih naročil za avtomobilske pnevmatike znova popravljajo plan na prvotno višino.
Logistični center se obrestuje
Tako kaže, da bo prav družba Sava Tires v okviru evropskega dela koncerna Goodyear v teh kriznih časih še najmanj prizadeta. Očitno so v koncernu ocenili, da je prav v Savi Tires v Kranju proizvodnja stroškovno najbolj racionalna, pri čemer ima zagotovo posebno vlogo sodoben skladiščno-logistični center, zaradi katerega so logistični stroški najmanjši. Naložba v ta center se torej prav v pogledu možnosti proizvodnje bogato obrestuje.
Odpadli bodo dodatki k plačam
Zmanjšan letošnji plan glede na lani pa pomeni tudi drugačen delovnik. Že prvotno je bilo predvideno, da se do konca maja ob nedeljah ne dela. Če so imeli lani kar 355 delovnih dni, je letos plan delovnih dni zmanjšan na 339 dni, uvaja se tudi kolektivni dopust, ki ga doslej v Savi Tires niso poznali. Te spremembe bodo vplivale tudi na plače, za katere sicer Janez Justin meni, da so dobre. Z delnim ukinjanjem dela ob nedeljah in kolektivnim dopustom bodo namreč odpadli dodatki k plačam za nedeljsko delo in za stimulacijo oziroma odpovedovanje dopustu v poletnem času. To naj bi lahko plače po Justinovih besedah realno zmanjšalo tudi do dvajset odstotkov.